پتاسیم نیترات (Potassium Nitrate)

پتاسیم نیترات (Potassium Nitrate)

پتاسیم نیترات (Potassium Nitrate)

پتاسیم نیترات (Potassium Nitrate)

خرید استون صنعتی

ما استون را به صورت صنعتی با قیمت های مناسب میفروشیم که شرح استون و بقیه جزئیات رو در زیر برای شما اورده ایم.

شرح:

استون یک حلال کتونی رایج و همه کاره است. عوامل مختلفی در استفاده گسترده از آن نقش دارند:

برای یک حلال ، استون تهاجمی است. این ماده معمولاً در مواردی که حلالهای دیگر مثر نیستند ، استفاده می شود.

به طور کلی از نظر هزینه کمتر است.

شاید از همه مهمتر ، سازمان حفاظت محیط زیست بر این حلال ماده Sara Title 313 حاکم باشد. این بدان معناست که میزان انتشار آن در گزارش Sara Title 313 یا TRI غیرقابل گزارش است. (با این حال ، برای حمل و نقل و سایر اهداف ، آن را به عنوان یک ماده خطرناک طبقه بندی می کند.)

از نظر ظاهری مایعی بی رنگ و بوی شیرین است و یک تبخیر کننده سریع است.

برنامه های کاربردی:

استون کاربردهای صنعتی بسیاری دارد:


Paints & Coatings: این یکی از چندین حلالی است که به عنوان رقیق کننده در رنگ و پوشش استفاده می شود. همچنین ، برای شستشوی خط استفاده می شود.

کامپوزیت های FRP: این حلال اصلی است که به عنوان رقیق کننده در محصولات تقویت شده با فایبرگلاس استفاده می شود.

نظافت صنعتی: می توان از آن به عنوان چربی زدایی استفاده کرد.

تمیز کردن الکترونیک: این حلال تمیز کننده یک اواپراتور سریع است ، بنابراین برای تمیز کردن لوازم الکترونیکی دقیق بسیار مناسب است. درجه ویژه با خلوص بالا ، مانند Acetone Semi Grade یا Acetone ACS Reagent Grade ، اغلب در این برنامه استفاده می شود.

تمیزکاری فلزکاری: فلز ممکن است دارای پوشش جلوگیری کننده از زنگ زدگی باشد. در از بین بردن این امر مثر است.

ساخت: می تواند به عنوان یک حلال حامل در عملیات تولید استفاده شود.

حلال جایگزین: شرکتهایی که به دنبال کاهش انتشار گازهای گلخانه ای خود هستند از آن به جای حلالهایی مانند MEK و MIBK استفاده می کنند.

ایمنی:

این حلال کتون به شدت قابل اشتعال است. دور نگه داشتن آن از جرقه ها ، شعله های آتش و سایر منابع احتراق احتمالی مهم است. مواد را در محیط مطبوع نگهداری کنید و درب آن را روشن نگه دارید تا از تبخیر محصول جلوگیری شود. از تماس با مایع خودداری کنید زیرا به طور بالقوه می تواند باعث تحریک پوست شود. همچنین از بخارات غلیظ خودداری کنید. برای اطلاعات کامل در مورد ایمنی و سازگاری ، لطفاً به صفحه داده ایمنی استون مراجعه کنید.

گزینه های بسته بندی:

این محصول در اندازه های بسته بندی استاندارد شامل: 4 جعبه گالن ، سطل 33 پوندی (5 گالری) ، طبل 365 پوندی (55 گالری) و کامیون های مخزن فله

برای خرید استون صنعتی همین الان اقدام کنید .

گلایسین

گلیسین یک اسید آمینه غیر ضروری است که به طور طبیعی توسط بدن تولید می شود. این یکی از 20 اسید آمینه موجود در بدن انسان است که پروتئین ها را سنتز می کند و در ایجاد چندین ترکیب و پروتئین مهم دیگر نقشی اساسی دارد.
برای خرید گلایسین به شرکت بیسموت مراجعه کنید
گلیسین




ثابت شده است که این ماده به عنوان یک مکمل غذایی بی خطر است ، اگرچه یک رژیم غذایی سالم و متنوع به طور معمول مقدار لازم گلیسین مورد نیاز بدن را تأمین می کند.

نقش گلیسین در بدن چیست؟
عملکرد اصلی گلیسین در بدن ، سنتز پروتئین ها است. با این حال ، برای رشد سالم اسکلت ، عضلات و بافت ها نیز ضروری است.

گلیسین برای سلامت استخوان مفید است
اگرچه تأثیر اسیدهای آمینه خاص بر تراکم مواد معدنی استخوان و خطر بیماری های استخوانی مانند پوکی استخوان مشخص نشده است ، گلیسین در ارتقا سلامت استخوان نقش دارد.

تصور می شود که گلیسین (از جمله سایر اسیدهای آمینه غیر ضروری) از طریق تولید انسولین و فاکتور رشد شبه انسولین 1 ، همراه با سنتز کلاژن ، که پروتئین مهمی برای سلامت استخوان ، بافت و عضله است ، به سلامت استخوان کمک می کند. در سراسر بدن.

گلیسین برای سلامتی عضلات مفید است
گلیسین از طریق افزایش سطح کراتین در بدن ، که ترکیبی است که در سلولهای عضلانی یافت می شود و توسط گلیسین و دو اسید آمینه دیگر ساخته می شود ، می تواند از شکستن عضلات جلوگیری کند.

تقویت کراتین در عضلات می تواند به آنها کمک کند تا عملکردهای کوتاه مدت ، شدید مانند وزنه برداری یا دو سرعت را انجام دهند. چندین مطالعه نشان داده است که تقویت کراتین در بدن می تواند منجر به افزایش قدرت ، توده و قدرت عضلانی شود و همچنین ممکن است به بهبودی پس از ورزش و توان بخشی پس از آسیب کمک کند.

یک مطالعه نشان داد که دوز روزانه 5 گرم تا 20 گرم کراتین به این معنی است که بیمارانی که به دلیل عدم تحرک نیاز به نگهداری یک پای آسیب دیده برای 2 هفته در بازیگران دارند ، آتروفی عضلانی کمتری را تجربه می کنند و آنها از تمرینات توانبخشی خود قدرت بیشتری نسبت به ورزش مصرف کراتین

در نتیجه ، گلیسین یک مکمل محبوب برای بدنسازان و کسانی است که مایل به افزایش توده و قدرت عضلانی هستند. با این حال ، بدن می تواند کراتین را سنتز کند و می تواند از طریق رژیم غذایی مصرف شود ، بنابراین ممکن است همیشه مکمل های گلیسین برای افزایش سطح کراتین لازم نباشد.

کپسول گلیسین

اعتبار تصویر: اوگنیوس دودزینسکی / Shutterstock.com

گلیسین برای سلامت بافت مفید است
گلیسین به مقدار زیاد در کلاژن یافت می شود که یک پروتئین ساختاری است و باعث تقویت و کشش پوست می شود. این عنصر اصلی تشکیل دهنده فاشیا ، غضروف ، رباط ها ، تاندون ها و استخوان ها است و فراوان ترین پروتئین در بدن انسان است.

نشان داده شده است که مکمل های گلیسین باعث کاهش سطح از دست دادن استخوان در زنان یائسه در پوکی استخوان ، کاهش زوال مفصل در ورزشکارانی که درد مفصل دارند و کشش پوست در زنان مسن را افزایش می دهد.

گلیسین در خواب مفید است
3 گرم گلیسین در روز قبل از خواب باعث بهبود کیفیت خواب و کاهش احساس خستگی در طول روز در افراد مبتلا به بی خوابی یا افرادی که وقت زیادی برای خواب ندارند ، شده است.

تزریق گلیسین در مطالعات حیوانی نشان داده شده است که فعالیت نورونهایی را که مسئول هموستاز انرژی و انرژی هستند ، محدود می کند ، همچنین تزریق گلیسین نیز باعث تشویق خواب غیر REM در موش ها شده است ، اگرچه ارتباط بین گلیسین و فعالیت عصبی در این امر مسدود است. نوع مورد اختلاف است

همچنین ممکن است خواب با گلیسین بهبود یابد زیرا باعث کاهش درجه حرارت اصلی بدن می شود و دمای سردتر بدن با کیفیت بهتر خواب ارتباط دارد.

اعتقاد بر این است که مکمل گلیسین گیرنده های N-methyl-D-aspartate (NMDA) را در هسته سوپراکیاسماتیک فعال می کند و منجر به تنظیم بهتر دما و ریتم شبانه روزی می شود ، اگرچه مکانیزمی که از طریق آن گلیسین گیرنده های NMDA را در SCN فعال می کند تا باعث خواب بهتر شود هنوز درک نشده اند

خواب

اعتبار تصویر: Stock-Asso / Shutterstock.com

گلیسین بر سلامت مغز و اعصاب سود می برد
گلیسین همچنین یک انتقال دهنده عصبی مهاری در سیستم عصبی مرکزی است و در پردازش اطلاعات حرکتی و حسی نقش دارد. این ماده در نخاع ، ساقه مغز و شبکیه دیده می شود و می تواند تحریک پذیری را در انتقال دهنده های عصبی مختلف مهار و تقویت کند.

این می تواند بسته به قدرت مهار یا تحریک و دوز گلیسین مفید و خطرناک باشد.

اگر یک دوز گلیسین خیلی زیاد باشد ، می تواند باعث تحریک پذیری کشنده در مغز شود ، اما گلیسین با مهار زیاد می تواند باعث تشنج عضلانی و خفگی شود و باعث مرگ شود. به این دلیل که گیرنده های گلیسین می توانند توسط استریکنین مسدود شوند ، که در مقادیر زیاد باعث این عوارض مهلک می شود.

با این حال ، عملکردهای مهاری گلیسین به مدیریت شرایط روانشناختی مانند اسکیزوفرنی کمک می کند و گلیسین به یک روش درمانی بالقوه برای مدیریت علائم اسکیزوفرنی تبدیل شده است.
گلیسین می تواند انتقال عصبی NMDA را افزایش دهد ، و سطح پایین گیرنده های NMDA به عنوان یک عامل احتمالی در ایجاد اسکیزوفرنی گزارش شده است. گلیسین برای استفاده کوتاه مدت و طولانی مدت بی خطر است و به همین ترتیب یک درمان موثر ممکن برای علائم اسکیزوفرنی است.

بررسی های ادبیات نشان داده است که مکمل های کراتین ممکن است عملکرد حافظه کوتاه مدت و قابلیت استدلال در افراد سالم را بهبود ببخشند ، اگرچه مزایای آن برای کسانی که با زوال عقل یا سایر بیماری های شناختی تحلیل برنده زندگی می کنند کاملا مشخص نشده است

در رابطه با نقش گلیسین در ایجاد کراتین ، به طور گسترده ای اثبات شده است که کراتین دارای خواص محافظت از نورون است. مطالعات حیوانی در مورد بررسی مزایای مکمل کراتین بر آسیب های مغزی (TBI) ، ایسکمی مغزی و ضایعات نخاعی (SCI) نشان داده است که کراتین می تواند سطح آسیب به منطقه قشر را از 36 به 50 درصد و در موش های صحرایی با ضایعات نخاعی ، مکمل کراتین باعث بهبود عملکرد حرکتی می شود.

از آنجا که ثابت شده است مصرف آن به عنوان مکمل بی خطر است ، بنابراین مکمل کراتین می تواند به عنوان یک عامل درمانی در انسان برای درمان TBI و SCI پتانسیل داشته باشد.

چه منابع دیگری از گلیسین وجود دارد؟
اگرچه گلیسین به طور طبیعی توسط بدن ساخته می شود ، همچنین می تواند در طیف وسیعی از غذاهای رایج ، از جمله گوشت ، ماهی ، لبنیات و حبوبات یافت شود. این غذاهای غنی از پروتئین باید گلیسین کافی برای بدن بدون نیاز به مکمل گلیسین برای بدن فراهم کنند.

مکمل های گلیسین به صورت پودر یا کپسول ساخته می شوند و اغلب پودرها به دلیل طعم شیرین طبیعی به غذا و نوشیدنی اضافه می شوند.

خلاصه
اگرچه گلیسین ساده ترین اسید آمینه است ، اما مجموعه ای از عملکردها و اثرات آن بر روی بدن است. در حالی که می تواند انتقال دهنده های عصبی خاصی را مهار کند که می تواند شرایط روانی خاصی را بهبود بخشد ، همچنین می تواند انتقال دهنده های عصبی را که باعث تشنج عضلانی و بیش از حد تحریک پذیری مغزی می شوند ، تحریک کند.

مصرف آن به عنوان مکمل غذایی در دوزهای مناسب ، چه برای استفاده کوتاه مدت و چه برای طولانی مدت ، بی خطر است ، با این حال ، بدن معمولاً مقدار مناسب گلیسین را از یک رژیم غذایی متنوع و سالم دریافت می کند. این یک سری مزایا دارد که شامل استخوان ها ، بافت ها ، ماهیچه ها و سیستم عصبی مرکزی است و به همین ترتیب یکی از مهمترین اسیدهای آمینه غیر ضروری در بدن است.

منابع

سوربات پتاسیم

سوربات پتاسیم ، نمک پتاسیم اسید سوربیک ، یک ماده نگهدارنده معمول است که با مواد افزودنی غذایی اروپایی E202 در مواد غذایی استفاده می شود. به طور کلی ، این ماده مصنوعی ، وگان و فاقد گلوتن است. 

این ماده برای محافظت از غذا در برابر فساد و در نتیجه افزایش ماندگاری مواد غذایی با کند کردن رشد کپک ها و مخمرها استفاده می شود. شاید آن را در برچسب شراب ، پنیر ، شراب ، مید ، نوشابه و کالاهای پخته دیده باشید.

سوربات پتاسیم چگونه ساخته می شود؟

با خنثی سازی اسید سوربیک (E200 ، همچنین یک ماده نگهدارنده غذا ، به طور طبیعی در توت یافت می شود ، اما ماده تجاری آن از سنتز شیمیایی ساخته شده است) با هیدروکسید پتاسیم می توان آن را به صورت تجاری سنتز کرد. (1)

در اینجا مراحل تولید مختصر چهار مرحله وجود دارد:

واکنش چگالش: با چگالش بین کتن و کروتونالدئید ، استر پلیمری 3-هیدروکسی-4-هگزنوئیک اسید بدست آورید. در زیر معادله واکنش وجود دارد: H2C = C = O + CH3 – CH = CH – CHO = CH3CH = CH − CH = CH − COOH

تجزیه: پلی استر را تجزیه کرده و اسید سوربیک تولید می کند.

تصفیه: از طریق کربن فعال ، تقطیر ، تبلور مجدد یا سایر فرایندها.

خنثی سازی با هیدروکسید پتاسیم.

سوربات پتاسیم چگونه به عنوان ماده نگهدارنده عمل می کند؟

سوربات پتاسیم بازدارنده مخمرها و کپک ها است ، همچنین برای چندین باکتری فعال است (2) اما کمتر کارآمد است. این اسید سوربیک (شکل فعال) است که فعالیت مهاری دارد و پس از یونیزاسیون سوربات پتاسیم در آب ایجاد می شود.

با تغییر در ریخت شناسی ، یکپارچگی و عملکرد غشای سلولی و ایجاد اختلال در عملکردهای حمل و نقل و فعالیت متابولیکی ، از رشد میکروبی جلوگیری می کند. (3)

این مکانیسم نگهداری مشابه بنزوات سدیم است ، اما با مکانیسم نایسین و ناتامایسین متفاوت است.

مشخصات

نامهای دیگر

2 ، 4 - اسید هگزادینوئیک

K-sorbate

اسید سوربیک ، نمک پتاسیم

فرمول شیمیایی C6H7KO2

شماره CAS 24634-61-5

جرم مولار 150.22 گرم · مول − 1

نقطه ذوب 270 درجه سانتی گراد

خواص

ظاهر

یک پودر سفید کریستالی ، دانه ای یا گلوله ای / گلوله ای با طعم و بوی خنثی. جذب آب آسان است و در صورت قرار گرفتن در معرض هوای مرطوب منقضی می شود.

ساختار

ساختار شیمیایی سوربات پتاسیم

منبع تصویر

انحلال پذیری

محلول آزاد در آب و محلول در اتانول است. از آنجا که حلالیت اسید سوربیک در آب بسیار کم است (0.16 گرم در 100 میلی لیتر در دمای 20 درجه سانتیگراد) ، به همین دلیل معمولاً نمک پتاسیم محلول آن ساخته می شود - سوربات پتاسیم (محلول 67.6 گرم در 100 میلی لیتر در دمای 20 درجه سانتیگراد یک ماده نگهدارنده در غذا.

PH

اثر ضد میکروبی آن در محدوده وسیعی از pH از 3.0 تا 6.5 است) و در شرایط اسیدی با مقدار pH کمتر از 5-6 بهتر است. با کاهش PH فعالیت افزایش می یابد.

سوربات پتاسیم هنوز در محدوده های pH بالاتر موثر است ، به عنوان مثال PH 6.5 ، در حالی که بنزوات سدیم و بنزوات پتاسیم تقریبا فعالیت ضد میکروبی خود را از دست داده اند که فقط در PH 4.5 موثر است. با این حال ، سوربات پتاسیم نیز در صورت pH بالاتر از 7.0 بی اثر خواهد بود.

موارد استفاده از سوربات پتاسیم چیست؟

بنزوات سدیم و سوربات پتاسیم اغلب در مواد غذایی اسیدی برای محافظت در برابر طیف وسیع تری از میکروارگانیسم ها ساخته می شوند (در ترکیب استفاده می شوند). سوربات پتاسیم از رشد کپک ، مخمر و سایر میکروارگانیسم ها جلوگیری کرده و در نتیجه باعث افزایش زمان نگهداری محصولات غذایی می شود.

دوز معمول نگهداری از 250 ppm تا 1000 ppm بسته به PH ، انواع میکروبی و سایر شرایط متفاوت است.

می توان آن را با افزودن مستقیم ، پاشش ، در بسته بندی مواد یا روش های دیگر استفاده کرد.

نوشیدنی غیر الکلی

سوربات پتاسیم درجه غذایی معمولاً به عنوان ماده نگهدارنده به نوشابه های رژیمی اضافه می شود.

کوکاکولا

مانند بنزوات سدیم و پتاسیم ، سوربات پتاسیم ماده نگهدارنده رایج کوکاکولا است که برای محافظت از طعم و مزه در برخی نوشیدنی های غیر گازدار و حاوی آب استفاده می شود. (4) (5) ما می توانیم آن را در لیست مواد تشکیل دهنده Sprite lymonade و Fanta Orange پیدا کنیم.

پپسیکو

سوربات پتاسیم برای حفظ طراوت و طعم در برخی از نوشیدنی های پپسیکو استفاده می شود (6). این ماده را در Fountain Drinks آن مانند Mtn Dew Kickstar - Black Cherry یا Orange مرکبات پیدا خواهید کرد. (7)

شراب

سوربات پتاسیم یکی از ترکیبات شراب سازی است و برخی از شراب سازان فکر می کنند که افزودن آن می تواند روند تخمیر شراب را متوقف کند. اما آیا واقعیت دارد؟

سوربات پتاسیم به عنوان یک تثبیت کننده شراب عمل می کند که تا زمان تکمیل فرآیند اضافه نمی شود. هدف آن جلوگیری از تخمیر نیست بلکه جلوگیری از تخمیر مجدد شراب با مهار تولید مثل مخمر است.

به عبارت دیگر ، مخمر موجود از بین خواهد رفت و سلولهای جدیدی از مخمر تولید نمی شوند. مخمر در طی فرآیند تخمیر چندین نسل تکثیر می یابد ، این اطمینان حاصل می کند که نسل فعلی مخمر آخرین نسل است با افزودن سوربات پتاسیم.

به این ترتیب ، شراب را تثبیت می کند و همیشه قبل از بطری زدن با متابیسولفیت پتاسیم در شراب های شیرین ترکیب می شود.

غذاهای دیگر ممکن است همراه آن باشند:

پنیر

شراب

مید

سیب سخت

گوشت خشک و میوه خشک

ماست

غذاهای حیوانات خانگی

نوشیدنی بدون الکل

کالاهای پخته شده

لوازم آرایشی

سوربات پتاسیم به عنوان ماده نگهدارنده (8) در محصولات آرایشی و بهداشتی و مراقبت های شخصی استفاده می شود.

این یک ماده نگهدارنده ملایم است که با مهار مخمرها و کپک ها ماندگاری را افزایش می دهد ، همچنین می تواند جایگزین پارابن ها شود.

مواد آرایشی رایج شامل:

ضد آفتاب

مرطوب کننده ها

کرم ها

شامپوها

محصولات مراقبت از پوست و مو

خوراک

همچنین می توان با خیال راحت به عنوان ماده نگهدارنده در خوراک ، مانند غذای حیوانات برای خوک ، مرغ ، غذای گربه و سگ استفاده کرد. (9)

آیا خوردن سوربات پتاسیم بی خطر است؟

بله ، توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) و سازمان ایمنی غذایی اروپا (EFSA) و همچنین کمیته مشترک مواد افزودنی غذایی FAO / WHO (JECFA) به عنوان یک ماده ایمن تأیید شده است.

متابولیسم

سوربات پتاسیم نمک اسیدهای چرب اشباع نشده است که در متابولیسم چربی شرکت می کنند و در نهایت به بدن تبدیل به آب و CO2 می شوند. (10)

FDA

این ماده به عنوان یک ماده نگهدارنده شیمیایی به عنوان یک ماده ایمن (GRAS) شناخته می شود که مطابق با روش های مناسب تولید استفاده شود. (11)

چه مقدار استفاده شود

با غلظت زیر تصویب شده است (12):

پنیر <0.3٪

کره میوه و ژله Sw Sword & مواد نگهدارنده <0.1

مارگارین و اولئومارگارین <0.1 0.1 یا 0.2 total کل در ترکیب با سایر مواد نگهدارنده

EFSA

سوربات پتاسیم (E202) در آیین نامه کمیسیون (اتحادیه اروپا) شماره 231/2012 به عنوان یک ماده افزودنی مجاز غذایی ذکر شده است و در "مواد افزودنی غیر از رنگ و شیرین کننده" طبقه بندی می شود (13).

موارد مصوب

لیست غذایی زیر ممکن است حاوی سوربات پتاسیم در حداکثر میزان استفاده از 20 تا 6000 میلی گرم در کیلوگرم باشد (14):

پنیر رسیده ، آب پنیر یا فرآوری نشده

اسپرد ، سفید کننده های نوشیدنی

مربا ، ژله و مارمالاد

خمیر سیب زمینی و خلال سیب زمینی از قبل سرخ شده

آدامس

تاپینگ

غلات از قبل پخته شده یا فرآوری شده

نان ، ظروف نانوایی خوب

محصولات گوشتی

چاشنی ها و چاشنی ها

آب میوه ، آبجو سیب و پری

شرابهای معطر

ارزیابی مجدد ایمنی در سال 2015

با توجه به سمیت تولید مثل و رشد ، EFSA یک ADI موقت جدید از 3 میلی گرم اسید سوربیک / کیلوگرم وزن بدن در روز در سال 2015 ایجاد کرد که از ADI 25 میلی گرم / کیلوگرم وزن بدن در روز تنظیم شده در سال 1996 اصلاح شد. (15)

ارزیابی مجدد ایمنی در سال 2019

EFSA گروه ADI موقت را از 3 میلی گرم در کیلوگرم وزن بدن در روز به یک گروه جدید ADI 11 میلی گرم در کیلوگرم وزن بدن در روز تغییر داد. (16)

آژانس استاندارد غذایی انگلیس

طبقه بندی شده در "دیگران" (17)

استانداردهای غذایی استرالیا نیوزیلند

این ماده دارای کد تایید شده در استرالیا و نیوزیلند با کد شماره 202 است. (18)

JECFA

کلاس عملکرد: مواد افزودنی غذایی ، نگهدارنده. (19)

مصرف روزانه قابل قبول: ADI "25 میلی گرم / کیلوگرم وزن بدن" در سال 1973. (20)

عوارض جانبی سوربات پتاسیم چیست؟

اگرچه سوربات پتاسیم توسط FDA و EFSA بی خطر تأیید شده است ، اما ممکن است عوارض جانبی احتمالی وجود داشته باشد ، و بحث بر سر این است که ممکن است برخی از مشکلات سلامتی را ایجاد کند ، مانند:

علائم آلرژی

سمیت ژنی

منجر به سرطان می شود

شکستن DNA

میگرن

آلرژی

علائم آلرژی مانند تحریک پوست و چشم در برخی از افرادی که به سوربات پتاسیم حساسیت دارند ، به ویژه از محصولات آرایشی و بهداشتی و شخصی.

سمیت ژنی

هیچ اثبات محکمی بر اثبات مسمومیت جنسی سوربات پتاسیم وجود ندارد اما یک مطالعه در سال 2012 نشان داد که یک نمک سوربات دیگر - سوربات سدیم ممکن است در بالاترین غلظت ها برای لنفوسیت های خون محیطی انسان ژنوتوکسیک باشد. (21)


آیا سوربات پتاسیم باعث سرطان می شود؟

نه ، این ماده سرطان زا نیست. اما در مطالعه فوق گفته شد که سوربات سدیم به دلیل اثرات جهش زا و ژنوتوکسیک ممکن است باعث سرطان نیز شود.

سوربات پتاسیم بیش از حد است

در کتاب Trends in Science and Technology Food (منتشر شده در سال 2018) گفته شده است مصرف زیاد سوربات پتاسیم (> 25 میلی گرم در کیلوگرم) ممکن است منجر به شکستن DNA و سایر عوارض جانبی شود. (22)

آیا برای بارداری بی خطر است؟

به طور کلی در دوران بارداری ایمن در نظر گرفته می شود ، اما بهتر است برای استفاده از این بیماری با پزشک خود مشورت کنید.

سوالات متداول

آیا سوربات پتاسیم طبیعی است یا مصنوعی؟

مصنوعی است. سوربات پتاسیم نمکی از اسید سوربیک است که به طور طبیعی در برخی از میوه ها مانند توت یافت می شود. با این حال ، اسید سوربیک و سوربات پتاسیم که در بازار فروخته می شود تقریباً هر دو از طریق سنتز شیمیایی تولید می شوند ، بنابراین طبیعی نیستند.

آیا سوربات پتاسیم حلال است؟

آره. این حلال مطابق با سیاست مسلمانان است و ما می توانیم برخی از تولیدکنندگان دارای گواهینامه MUI حلال را پیدا کنیم.

آیا سوربات پتاسیم کوشر است؟

بله ، کوشر است. E202 با قوانین رژیم غذایی مذهبی یهود مطابقت دارد.

آیا سوربات پتاسیم گلوتن آزاد است؟

بله ، فاقد گلوتن است زیرا فاقد گندم ، چاودار ، جو و یا تلاقی این دانه ها است. و به طور کلی برای افراد مبتلا به بیماری سلیاک بی خطر تلقی می شود.

آیا سوربات پتاسیم وگان است؟

بله ، این گیاه وگان است زیرا از مواد حیوانی یا محصولاتی که از منشا animal حیوانی تهیه شده اند ساخته نشده است. مناسب است که در رژیم گیاه خواران اضافه شود.

سوربات پتاسیم در مقابل بنزوات سدیم؟

جزئیات مربوط به بنزوات سدیم را مشاهده کنید.

نتیجه

اکنون ممکن است از جنبه های زیر به شناخت خوبی از ماده نگهدارنده - سوربات پتاسیم (E202) بپردازید:

فرایند تولید

موارد استفاده: در نوشابه ، شراب و سایر غذاها

ایمنی

عوارض جانبی احتمالی

مقایسه با بنزوات سدیم

سوالات متداول 

زانتان گام فوفنگ

زانتان گام فوفنگ یا صمغ زانتان که عمدتا از نشاسته تهیه می شود ، یک پلی ساکارید با وزن مولکولی بالا است که در اثر تخمیر با Xanthomonas Campestris در شرایط ماده مغذی ویژه ، ph ، تأمین O2 و درجه حرارت تولید می شود ، سپس خالص می شود ، خشک می شود و به شکل سفید یا سبک تبدیل می شود - پودر جریان زرد آزاد. ترکیبات اصلی زانتان صمغ عبارتند از D- گلوکوپیرانوز گلوکان ، D- مانوز و D- اسید گلوکورونیک. تعیین اشعه ایکس نشان می دهد که زانتان آدامس دارای یک ترکیب مارپیچ دوتایی ضد موازی است ، که بر روی آن خواص ویژه آن از پایه محلول آب است. صمغ زانتان می تواند در بیش از بیست زمینه صنعتی مانند مواد غذایی ، دارویی ، مواد شیمیایی خوب ، کشاورزی ، حفاری و بهره برداری از روغن و غیره به طور گسترده استفاده شود. در مقایسه با انواع دیگر guma ، Xanthan Gumhas از مزایای بسیاری برخوردار است.

همین الان با شماره ما تماس بگیرید و زانتانگام فوفنگ را سفارش دهید 

در باره شرکت فوفنگ 

Fufeng Group Company Limited یک تولید کننده بین المللی تخمیر زیستی است که به عنوان یک شرکت عمومی در حاشیه اصلی HKEx ذکر شده است. این ماده عمدتاً در زمینه اسیدهای آمینه و محصولات مشتق شده آن و تولید و مدیریت کلوئیدهای بیولوژیکی تخصص دارد و تاکنون به بزرگترین تولید کننده اسیدهای آمینه ، MSG و صمغ Xanhtan در جهان تبدیل شده است.


در حال حاضر ، گروه Fufeng از شرکتهای زیر تشکیل شده است: شرکت بیوتکنولوژی Xinjiang Fufeng ، با مسئولیت محدود ، شرکت دارویی Jiangsu Shenhua Limited ، شرکت تخمیر Shandong Fufeng Limited ، Baoji Fufeng Biotechnologies Co. Ltd. Neimenggu Fufeng biotechnologies Co.، Ltd.، Hulun Beier North-East fifeng biotechnologies Co.، Ltd.، Fufeng R&D Center، Fufeng Company import and export Limited و غیره


این گروه گواهینامه ISO9001 سیستم مدیریت کیفیت بین المللی ، سیستم مدیریت ایمنی مواد غذایی ISO22000 ، سیستم مدیریت محیط زیست ISO14001 ، سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی OHSAS18001 ، GMP Kosher ، Halal ، BRC و IP را پشت سر هم گذرانده است. در صنعت تخمیر چین ، قدرت جامع گروه Fufeng سالهاست که رتبه اول را دارد و به عنوان 500 شرکت خصوصی خصوصی چین انتخاب شده است و عنوان آن را با عنوان شرکت ملی فناوری پیشرفته و جدید و شرکت ملی پیشرو مواد غذایی و غیره عنوان کرده است. " مارک Fufeng ”هم اکنون در چین یک علامت تجاری شناخته شده است.