پتاسیم نیترات (Potassium Nitrate)

پتاسیم نیترات (Potassium Nitrate)

پتاسیم نیترات (Potassium Nitrate)

پتاسیم نیترات (Potassium Nitrate)

چرا مونوپتاسیم فسفات یک انتخاب عالی برای سلامت گیاه است

مونو پتاسیم فسفات ، کودی سازگار با محیط زیست ، ریشه های قوی را هنگام نیاز گیاهان به شما ایجاد می کند.

برداشت محصول خود را با استفاده از کود گیاهی مونوپتاسیم فسفات محلول در آب و بدون فلزات سنگین که به ایجاد ریشه های محکم در اوایل فصل رشد کمک می کند ، شروع کنید و اطمینان حاصل کنید که محصولات شما پر و سالم هستند.

کود منو پتاسیم فسفات ما حاوی 52٪ فسفر و 34٪ پتاسیم است و یک نوع کود بسیار کارآمد و موثر است که گیاهان شما را با تغذیه مورد نیاز برای رشد در هر شرایط محصول تغذیه می کند.

مونوپتاسیم فسفات همچنین یک منبع مهم تغذیه ای برای غذاهای غنی از شکر مانند میوه هایی است که با افزایش محتوای قند منجر به برداشت تازه ، رسیده و خوشمزه می شوند.

همین الان به خرید مونو پتاسیم فسفات اقدام کنید

چرا محصولات من به فسفر نیاز دارند؟

سبزیجات ریشه تربچه

فسفر به تنظیم سنتز پروتئین در گیاه کمک می کند که منجر به رشد سالم ، تقسیم سلولی و رشد نهایی گیاه می شود.

فسفر به شکل گیری بافت جدید گیاه کمک می کند و هنگامی که مقادیر بیشتری به خاک اضافه می شود ، رشد ریشه نمایی است و باعث مقاومت بیشتر گیاه در برابر تغییر شرایط آب و هوایی می شود.

کمبود فسفر در محصولات شما اگر بلافاصله درمان نشود ، می تواند فاجعه به بار آورد. پیشگیری هنگام کود دادن بهترین است.

مثل همیشه با استفاده از مقدار صحیح کود مونوپتاسیم فسفات در صورت لزوم ، از مشکل جلوتر باشید.

مراقب موارد شدید باشید که گیاهانی که به رنگ سبز تیره تغییر کرده اند ، نشانگر کمبود فسفر است.

رنگدانه های آنتوسیانین که به رنگ قرمز تا بنفش به نظر می رسند نیز می توانند نشان دهنده کمبود فسفر در گیاهان غنی از شکر باشند.

کمبود فسفر لزوماً این اثرات شدید را نشان نمی دهد ، تغییرات ممکن است ظریف و غیرقابل مشاهده باشد تا زمانی که برای زنده کردن محصول خیلی دیر است.

سطح کم فسفر در خاک را می توان با کمک مونوپتاسیم فسفات ، یک محلول محلول در آب بدون فلزات سنگین ، که گیاهان شما به آن پاسخ مثبت می دهند ، افزایش داد.

چرا محصولات من به پتاسیم نیاز دارند؟

دومین جز critical مهم در کود دوستدار محیط زیست فسفات مونو پتاسیم حاوی مواد مغذی ضروری گیاه ، پتاسیم است.

این ماده مغذی غالباً دشوار است و می تواند از استفاده کنترل شده مکمل پتاسیم برای اطمینان از اینکه محصولات شما مقدار مناسبی از این ماده مغذی ارزشمند را برای سالم بودن دریافت می کنند ، بهره مند شود.

گیاهان مقدار زیادی پتاسیم را جذب می کنند. بنابراین ، با کمک یک کود فسفات مونو پتاسیم می تواند سطح پتاسیم را ثابت نگه دارد تا گیاهان شما را با مواد مغذی غنی مورد نیاز برای تولید یک محصول سالم تغذیه کند.

گیاهان به دلایل زیادی به پتاسیم نیاز دارند. پتاسیم فعالیت آنزیم را در گیاهان امکان پذیر می کند.

همچنین تنفس ، تعرق را تشویق می کند و گیاهان شما را قادر به جذب سایر مواد مغذی حیاتی می کند.

پتاسیم همچنین یکی از عوامل اصلی انتقال آب و مواد مغذی در آوند چوبی گیاه است.

تامین کافی پتاسیم برای عملکرد سیستم های حمل و نقل گیاه بسیار مهم است.

یک محصول سالم با مقدار کافی پتاسیم همچنین می تواند رشد ریشه را افزایش دهد و به جلوگیری از رشد و گسترش بیماری های محصول کمک کند.

مونوپتاسیم فسفات ما کودی دوستدار محیط زیست است که 100 درصد محلول در آب و فاقد فلزات سنگین است.

به محصولات خود از حمایت حیاتی و مواد مغذی شایسته آن برای تولید گیاهان سالم ، پرمصرف و غنی برخوردار شوید.

https://www.greenwaybiotech.com/blogs/gardening-articles/why-monopotassium-phosphate-is-a-great-choice-for-plant-health

اطلاعاتی کوتاه درباره لسیتین و کربنات سدیم + منبع مناسب

کربنات سدیم یک ترکیب شیمیایی با فرمول مولکولی  Na2CO3 است که خاکستر سودا نیز نامیده می شود. معمولاً از آن به عنوان جوش شیرین (washing soda) یاد می شود و در تمیز کردن محصولات ، تولید شیشه ، به عنوان افزودنی غذایی و موارد دیگر استفاده می شود. این ماده یک پایه قلیایی قوی است که در محصولات پاک کننده سبز استفاده می شود.

این ماده اغلب به صورت یک پودر سفید و بدون بو است که رطوبت هوا را جذب می کند.یافت می شود و در طیف وسیعی از صنایع مانند تمیز کردن و مراقبت های شخصی و به عنوان قارچ کش ، میکروب کش ، علف کش و تنظیم کننده pH استفاده می شود.این ماده ممکن است با نام های زیر انجام شود:جوش شیرین(washing soda) ، خاکستر سودا ، کربنات دی سدیم ، سودای کلسینه شده ، نمک دی سدیم اسید کربنیک ، نوشابه Solvay. 

منبع : clark.edu

یک فرم تجاری لسیتین معمولاً در تهیه غذا ، مواد آرایشی و دارویی استفاده می شود ، زیرا ماندگاری را افزایش می دهد و به عنوان یک امولسیون کننده عمل می کند.

مکمل های لسیتین همچنین می توانند برای درمان کلسترول بالا و مشکلات گوارشی و جلوگیری از مسدود شدن مجاری شیر در دوران شیردهی استفاده شوند.

یکی از اجزای اصلی لسیتینLinks to an external site. ، فسفاتیدیل کولین (PC) ، ممکن است مسئول برخی از مزایای سلامتی لسیتین باشد.

حقایق سریع در مورد لسیتین:
بیشتر مکمل های لسیتین از دانه های سویا تهیه می شوند.
مکمل های لسیتین برای درمان چندین بیماری پزشکی و مسائل بهداشتی استفاده می شود ، اما تحقیقات در مورد اثربخشی آنها محدود است.
هیچ فعل و انفعال مستند خوبی بین لسیتین و هر دارو ، دارو یا شرایط پزشکی وجود ندارد.
افرادی که به تخم مرغ یا سویا حساسیت دارند ، قبل از مصرف باید منبع لسیتین موجود در مکمل ها و مواد غذایی خود را بررسی کنند.
انواع
لسیتین ممکن است به کاهش کلسترول بد LDL کمک کند.
اگرچه لسیتین به طور طبیعی در بسیاری از غذاها وجود دارد ، مکمل های لسیتین به طور معمول از تخم مرغ ، سویا یا دانه های آفتابگردان گرفته می شوند. لسیتین همچنین از کلزا ، دانه پنبه ، یا چربی های حیوانی بدست می آید.

سویا یکی از محصولات پرمصرف در ایالات متحده است و 94 درصد آن اصلاح ژنتیکی شده است. سویا منبع مقرون به صرفه ای از لسیتین است. برای استخراج لسیتین از روغن سویا از مواد شیمیایی از جمله استون و هگزان استفاده می شود.

با این حال ، لسیتین حاصل از روغن آفتابگردان به طور فزاینده ای محبوب می شود ، احتمالاً به دلیل نیاز به اعلام آلرژن در غذاها است. همچنین ، کسانی که مایل به جلوگیری از محصولات اصلاح شده ژنتیکی هستند ممکن است لسیتین آفتابگردان را انتخاب کنند. فرآیند استخراج معمولاً نرمتر بوده و با فشار دادن سرد و نه با حلالهای شیمیایی انجام می شود. 

منبع : instructure.com

لسیتین چیست

عوارض جانبی لسیتین سویا که باید از آنها آگاه باشید
لسیتین سویا چیست؟
محصولات سویا | عوارض جانبی لسیتین سویا و چرا باید از آن اجتناب کنید
دفعه دیگر که به خرید مواد غذایی می روید ، به چند برچسب نگاه کنید ؛ لسیتین سویا تقریباً در همه موارد وجود دارد. پس چرا بد است؟

امروز آن را در صدها محصول موجود در قفسه های فروشگاه های مواد غذایی پیدا خواهید کرد. لسیتین سویا ماده ای است که در غذاهای فرآوری شده مانند:

غلات
ماکارونی
نان ها
گزینه های سویا و شیر
گوشت
چای
سس سالاد
سس ها
غوطه ور شدن
همچنین در مکمل های سلامتی نیز یافت می شود. شناخته شده برای تقویت ایمنی و کمک به کاهش علائم یائسگی است.

از دیگر مزایای لسیتین سویا می توان به کاهش فشار خون ، بهبود سطح کلسترول و کمک به اختلالات مرتبط با استرس اشاره کرد.

اگر این ماده در اکثر مواد غذایی یک ماده رایج است و به عنوان مکمل غذایی مصرف می شود ، پس چرا اثرات بد سویا وجود دارد؟

تولید لسیتین سویا
لسیتین سویا به طور معمول در تأمین مواد غذایی ما استفاده می شود زیرا به عنوان یک امولسیون کننده عمل می کند.

از امولسیون کننده برای ساختن مخلوط روغن و آب استفاده می شود در حالی که در غیر این صورت ، و به تثبیت و جلوگیری از جدا شدن مواد بعدا کمک می کند. همچنین از چسبناک شدن غذا جلوگیری می کند.

بیایید با نحوه ساخت لسیتین سویا شروع کنیم.

با استفاده از یک حلال شیمیایی ، تولیدکنندگان روغن سویا را از سویای خام می گیرند. این روغن سویا سپس با آب مخلوط می شود تا قسمت لسیتین روغن جدا شود.

این قسمت از لسیتین خشک شده و حتی گاهی مرحله نهایی فرآیند سفید شدن با پراکسید هیدروژن را طی می کند.

ترکیب دقیق لسیتین سویا از سازنده به سازنده دیگر کمی متفاوت است ، اما خود لسیتین از روغن سویا و فسفاتیدیل کولین ، نوعی فسفولیپید (یا چربی) تشکیل شده است.

منبع : upc.edu

گلیسیرین یک چیز مفید است!!!

با مخلوط گلیسیرین با گلاب ، پوست نرم می شود و در عین حال ، پوست نیز بهبود می یابد.

گلیسیرین را به خوبی با گلاب مخلوط کنید و این مخلوط را شب ها قبل از خواب روی صورت خود بمالید ، این باعث بهبود ظاهر صورت و درخشش صورت می شود. ماساژ دادن این مخلوط به مدت 10 دقیقه روح تازه ای به پوست می بخشد و همچنین پوست را نرم می کند.

مخلوط گلاب و گلیسیرین را 3 بار در هفته بمالید و ماساژ دهید. ماساژ ذرات گرد و غبار در پوست از بین می رود. ماساژ این مخلوط به گردش خون کمک می کند و باعث ایجاد چین و چروک در صورت نمی شود. استفاده از این مخلوط باعث از بین رفتن لکه ها و درخشندگی صورت می شود. بنابراین قطعاً یکبار استفاده از این مخلوط را امتحان کنید.

 خرید گلیسیرین : https://asemantejarat.com/%DA%AF%D9%84%DB%8C%D8%B3%DB%8C%D8%B1%DB%8C%D9%86-glycerin/ 

از گیلسارین علاوه بر جوان سازی پوست به عنوان دارو نیز استفاده می شود. بنابراین ، ما همچنین می دانیم که چگونه گلیسیرین به عنوان دارو استفاده می شود.


هنگام سوختن -


اگر قسمتی از بدن شما سوخت ، گلیسیرین را روی آن بمالید ، زیرا استفاده از گلیسیرین روی قسمت سوخته باعث کاهش تحریک و همچنین ایجاد تاول در قسمت سوخته نمی شود.




 


برای کاهش التهاب لوزه ها -


وقتی سرفه می کنیم ، لوزه های گلو افزایش می یابد و گلو شروع به درد می کند ، پس باید با جیلسارین در آب گرم غرغره کنیم. با این کار ، لوزه های بزرگ شده و همچنین گلو درد کاهش می یابد.


وقتی خسته شدی


اگر گلیسیرین استفاده شود ، خیلی راحت می شویم ، خستگی ما برطرف می شود.


اگر پوست شما شروع به ترک خوردن کرد ، سپس گلیسیرین بزنید ، باعث احیای دوباره پوست و نرم شدن آن می شود.

مزایای استفاده از گلیسیرین در مراقبت از پوست

آیا می دانید گلیسیرین می تواند مجموعه ای از مشکلات پوستی شما را برطرف کند؟ آره! این یکی از پرکاربردترین مواد در صنعت مراقبت از پوست است که به یک دلیل وجود دارد.

دکتر Kaustav Guha ، رئیس تحقیق و توسعه و دانشمند ارشد آزمایشگاه های SkinKraft ، می گوید: ”گلیسیرین یک ماده مرطوب کننده بسیار موثر است که پوست شما را برای مدت طولانی مرطوب نگه می دارد. این ماده غیر کومدوژنیک ، غیر حساسیت زا ، مقرون به صرفه است و به طور طبیعی از بیشتر منابع گیاهی گرفته می شود. بنابراین ، آن را در محصولاتی پیدا می کنید که برای نوزادان ، پیر ، خشک ، چرب و همچنین پوست های حساس فرموله شده است. "

برای آگاهی از همه فواید آن ، نحوه استفاده از گلیسیرین روی صورت و اقدامات احتیاطی که باید در این زمینه مطالعه کنید ، ادامه مطلب را مطالعه کنید.

نکات برجسته:

گلیسیرین چیست؟
مزایای استفاده از گلیسیرین در صورت
آیا می توانید گلیسیرین را مستقیماً روی صورت خود قرار دهید؟
چگونه می توان گلیسیرین را روی صورت خود قرار داد؟
موارد احتیاطی و نکات استفاده از گلیسیرین روی پوست شما
آیا می توانید گلیسیرین را یک شب روی صورت خود بگذارید؟
آیا گلیسیرین اثرات جانبی روی پوست دارد؟
گلیسیرین چیست؟
گلیسیرین یک مایعات الکلی غیر سمی ، بی بو و بی رنگ است که معمولاً در چربی های حیوانی و روغن های گیاهی یافت می شود. گلیسیرین که یک ماده مرطوب کننده طبیعی یا نرم کننده پوست است ، پوست شما را مرطوب ، نرم و لطیف نگه می دارد. همچنین ضمن بهبود بافت ، از پوست شما در برابر متجاوزان محیطی مضر محافظت می کند.

گلیسیرین همچنین چندین بیماری پوستی را درمان می کند ، از خشکی پوست گرفته تا ترمیم زخم. این ماده می تواند سلامت کلی داخلی شما را نیز بهبود بخشد.

مزایای استفاده از گلیسیرین در صورت
1. پوست را مرطوب می کند
استفاده از گلیسیرین می تواند سطح رطوبت پوست را بهبود بخشد (1). این رطوبت را از محیط جذب می کند و آن را در پوست شما به دام می اندازد تا پوست سالم ، نرم و مرطوب به نظر برسد. (2)

2. محافظت و بهبود می بخشد
گلیسیرین از پوست در برابر عوامل تحریک کننده و آلاینده های خارجی محافظت می کند. همچنین به بهبود زخم ها کمک می کند. (3)

3. خواص ضد پیری
گلیسیرین می تواند روند پیری پوست شما را کند کرده و مدت طولانی تری آن را محکم و بدون چین و چروک نگه دارد. (4)

4- می تواند اگزما و درماتیت آتوپیک را درمان کند
خاصیت مرطوب کنندگی و آبرسانی گلیسیرین به تسکین خشکی پوست کمک می کند. تحقیقات نشان می دهد کرم های حاوی گلیسیرین می توانند اگزما و درماتیت آتوپیک را درمان کنند. (5)

5. مانع پوست را ترمیم می کند
گلیسیرین ، هنگامی که با اسید هیالورونیک استفاده می شود ، به عنوان یک ماده ترمیم کننده و محافظت کننده مانع پوستی عمل می کند.

آیا می توانید گلیسیرین را مستقیماً روی صورت خود قرار دهید؟
طبق تحقیقات علمی ، استفاده از گلیسیرین در صورت کاملاً بی خطر است. به طور گسترده ای در چندین کرم و پاک کننده صورت استفاده می شود. با این حال ، گلیسیرین به راحتی رطوبت ، گرد و غبار و آلودگی را جذب و جذب می کند ، که باعث تحریک برخی افراد می شود. بنابراین ، شما باید گلیسیرین خام را در آب یا گلاب قبل از استفاده بر روی صورت خود رقیق کنید.

توجه داشته باشید:

همیشه به یاد داشته باشید که قبل از استفاده از هر محصول جدیدی روی صورت خود ، یک آزمایش پچ انجام دهید و با متخصص پوست خود صحبت کنید.

چگونه می توان گلیسیرین را روی صورت خود قرار داد؟
به عنوان یک شستشوی صورت

گلیسیرین آلودگی ها و آلودگی های جمع شده روی پوست شما را از بین می برد. به عنوان یک پاک کننده عالی آرایش نیز کار می کند.

صورت خود را با آب بشویید.
کمی گلیسیرین روی یک پنبه بریزید و آن را به تمام صورت خود آغشته کنید.
از تماس با چشم و دهان خودداری کنید.
اجازه دهید داخل پوست جذب شود. بعد از چند دقیقه آن را بشویید.
به عنوان یک تونر

گلیسیرین منافذ پوست شما را سفت می کند. استفاده از آن به عنوان تونر می تواند برای پوست شما معجزه کند. با این حال ، اطمینان حاصل کنید که زیاد از آن استفاده نمی کنید.

چند قطره گلیسیرین به نصف فنجان گلاب اضافه کنید.
قبل از استفاده از مرطوب کننده ، آن را به آرامی بر روی پوست خود بمالید.
به عنوان مرطوب کننده

گلیسیرین ، هنگامی که با آب و سایر مواد رقیق شود ، به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی عالی برای پوست شما عمل می کند.

صورت خود را با یک پاک کننده ملایم کاملاً بشویید.
مرطوب کننده بر پایه گلیسیرین خود را به آرامی روی تمام نواحی صورت خود بمالید.
اطمینان حاصل کنید که اجازه نمی دهید به چشم شما وارد شود.
همچنین می توانید با مخلوط کردن گلیسیرین با روغن بادام و 2 قطره از هر روغن اساسی ، یک مرطوب کننده DIY تهیه کنید.
به عنوان مرهم لب

گلیسیرین لطیف تر و مرطوب کننده تر از هر نوع مرهم لب لب شیمیایی است.

گلیسیرین را با کره شی ، کره کاکائو یا روغن نارگیل مخلوط کنید.
بعد از پاکسازی آن را روی لب های خود بمالید.
بگذارید یک شب بماند.
موارد احتیاطی و نکات استفاده از گلیسیرین روی پوست شما
اگرچه گلیسیرین روی پوست ملایم است ، اما توصیه می شود قبل از استفاده از آن روی صورت خود ، یک تست پچ انجام دهید. گلیسیرین را در گلاب رقیق کرده و این مخلوط را به پشت دست خود بمالید. 24 ساعت صبر کنید. اگر پوست شما هیچ واکنش آلرژیک را تجربه نکند ، استفاده از آن بر روی صورت شما بی خطر است.
اگر پوست حساسی دارید ، حتماً از گلیسیرین به طور مستقیم روی پوست خود استفاده نکنید. همیشه آن را رقیق کنید.
گلیسیرین می تواند باعث حساسیت به آفتاب شود. به شما توصیه می شود شب ها قبل از خواب از گلیسیرین استفاده کنید. اگر در طول روز از آن استفاده می کنید ، قبل از قدم زدن از ضد آفتاب استفاده کنید.
آیا می توانید گلیسیرین را یک شب روی صورت خود بگذارید؟
گلیسیرین یک ماده مرطوب کننده است. رطوبت محیط و لایه های داخلی پوست شما را به خود جلب می کند. استفاده از آن به مدت یک شب به مدت یک ماه همچنین می تواند لایه های داخلی پوست شما را خشک کرده و در نهایت منجر به پیری پوست شود.

بگذارید 15-20 دقیقه روشن بماند و  شستن آن قبل از خواب بهترین گزینه است. با این حال ، اگر می خواهید یک شب آن را بگذارید ، مطمئن شوید که به درستی رقیق شده است.

آیا گلیسیرین اثرات جانبی روی پوست دارد؟
چندین مطالعه تحقیقاتی ثابت کرده است که گلیسیرین یک ماده ایمن برای انواع پوست است. با این حال ، اگر به خوبی رقیق نشود ، می تواند باعث واکنش های آلرژیک شود. گلیسیرین بیش از حد می تواند منجر به آبرسانی بیش از حد در پوست چرب و از دست دادن آب در پوست خشک شود. بنابراین ، با احتیاط از آن استفاده کنید. (6)

گلیسیرین یک ماده ملایم است که در بیشتر مواد آرایشی از جمله محصولات کودک استفاده می شود. این ماده برای درمان بسیاری از مشکلات پوستی استفاده می شود و به دلیل خاصیت آبرسانی و مرطوب کنندگی شناخته شده است. اما ، همیشه توصیه می شود قبل از استفاده از تست پچ روی صورت خود ، آن را انجام دهید. نوع پوست شما نقش اصلی در تعیین واکنش پوست شما نسبت به یک ماده خاص دارد.

مزایای استفاده از گلیسیرین در مراقبت از پوست

به گفته پری رومانوسکی، شیمی دان آرایشی و بهداشتی ، “گلیسیرین می تواند سلولهای سطحی پوست شما را به سرعت بهبود بخشد و سلول های مرده را از بین می برد و باعث ایجاد چهره ای سالم تر می شود.

  • جلوگیری تحریک و خراب شدن پوست از عوامل محیطی
  • تقویت پوست و رسیدن رطوبت به پوست
  • افزایش نفوذ مواد دیگر به لایه های بالایی پوست
  • بهبود انعطاف پذیری پوست

گلیسیرین در فعالیت آکوپورین ها در سطح پوست ما دخالت دارد. آکوپورین ها پروتئین هستند که جریان مواد حیاتی (از جمله آب و گلیسرول) را به لایه های بالایی پوست منتقل می کنند. آنها نقش کلیدی در حفظ تعادل رطوبت پوست دارند، گلیسیرین سابقه طولانی در استفاده مطمئن به عنوان یک ماده غیر آلرژیک و مناسب برای پوست در نظر گرفته می شود. منبع : https://bismoot.com/blog/%da%af%d9%84%db%8c%d8%b3%db%8c%d8%b1%db%8c%d9%86/ 

برنامه های پزشکی ، دارویی و مراقبت های شخصی


یک بطری گلیسیرین خریداری شده در داروخانه


روان کننده های شخصی معمولاً حاوی گلیسرول هستند


گلیسرول یکی از مواد تشکیل دهنده محصولاتی مانند ژل مو است


شیاف های گلیسرول به عنوان ملین استفاده می شود

گلیسیرین خفیف ضد میکروبی و ضد ویروسی است و یک درمان مورد تأیید FDA برای زخم ها است. صلیب سرخ گزارش می دهد که محلول 85٪ گلیسیرین اثرات ضد باکتری و ضد ویروسی را نشان می دهد و زخم های درمان شده با گلیسیرین التهاب را پس از حدود 2 ساعت کاهش می دهد. به همین دلیل از آن به طور گسترده ای در محصولات مراقبت از زخم ، از جمله ورق های هیدروژل بر پایه گلیسیرین برای سوختگی و سایر مراقبت از زخم استفاده می شود. این ماده برای انواع مراقبت از زخم به جز سوختگی های درجه سه تأیید شده است و برای بسته بندی پوست اهدا کننده که در پیوند پوست استفاده می شود ، استفاده می شود. هیچ درمانی موضعی برای سوختگی های درجه سه تأیید نشده است و بنابراین این محدودیت منحصر به گلیسیرین نیست. [16]


گلیسرول در آماده سازی های پزشکی ، دارویی و مراقبت های شخصی ، اغلب به عنوان وسیله ای برای بهبود نرمی ، تأمین روغن و به عنوان ماده مرطوب کننده استفاده می شود.


با استفاده موضعی از گلیسیرین ، ایچتیوز و گزگز برطرف شده است. [17] [18] این ماده در روش های ایمنی درمانی با آلرژن ، شربت های سرفه ، اکسیرها و خلط آورها ، خمیردندان ها ، دهان شویه ها ، محصولات مراقبت از پوست ، کرم اصلاح ، محصولات مراقبت از مو ، صابون ها و روان کننده های شخصی پایه آب یافت می شود. در فرم های دوز جامد مانند قرص ها ، گلیسرول به عنوان یک ماده نگهدارنده قرص استفاده می شود. برای مصرف انسان ، گلیسرول توسط FDA ایالات متحده در میان الکلهای قند به عنوان یک درشت مغذی کالری طبقه بندی می شود. گلیسرول همچنین در بانکداری خون برای حفظ گلبولهای قرمز خون قبل از انجماد استفاده می شود.


گلیسرول جز component صابون گلیسیرین است. روغنهای اساسی برای عطر اضافه می شوند. این نوع صابون توسط افرادی که پوستی حساس و تحریک پذیر دارند استفاده می شود زیرا با خاصیت مرطوب کنندگی از خشکی پوست جلوگیری می کند. این ماده رطوبت را از طریق لایه های پوستی جذب کرده و از خشک شدن و تبخیر بیش از حد آن آهسته و جلوگیری می کند. [نیاز به منبع]


از نظر مقعدی ، گلیسرول به عنوان ملین با تحریک مخاط مقعد و القا effect اثر هیپرااسموتیک عمل می کند [19] ، با کشیدن آب به داخل روده بزرگ باعث القا حالت پریستالیست و در نتیجه تخلیه می شود. [20] ممکن است به صورت شیاف یا به صورت یک انما با حجم کم (2-10 میلی لیتر) رقیق نشده تجویز شود. متناوباً ، ممکن است در محلول رقیق ، مثلاً 5٪ ، به عنوان تنقیه با حجم زیاد تجویز شود. [21]


مصرف خوراکی (غالباً با آب میوه برای کاهش طعم شیرین آن مخلوط می شود) ، گلیسرول می تواند باعث کاهش سریع و موقتی فشار داخلی چشم شود. این می تواند برای درمان اضطراری اولیه فشار چشم به شدت افزایش یافته مفید باشد. [22]


گلیسرول همچنین به عنوان یک جز component از فرمولاسیون های جوهر زیستی در زمینه چاپ بیولوژیک گنجانیده شده است. [23] محتوای گلیسرول بدون افزودن پروتئین بزرگ ، کربوهیدرات یا مولکول های گلیکوپروتئین برای افزودن ویسکوزیته به جوهر زیستی عمل می کند. 

منبع : https://en.wikipedia.org/wiki/Glycerol