پتاسیم نیترات (Potassium Nitrate)

پتاسیم نیترات (Potassium Nitrate)

پتاسیم نیترات (Potassium Nitrate)

پتاسیم نیترات (Potassium Nitrate)

بنزوئیک اسید

برنامه های کاربردی
بنزوئیک اسید پیش ساز مهمی برای تهیه بسیاری از مواد آلی دیگر است. بنزوئیل کلرید ، بنیل بنزوات ، فنل ، بنزوات سدیم ، بنزیل الکل و همچنین پلاستیک سازهای بنزوات مانند استرهای گلیکول ، دی اتیلن گلیکول و تری اتیلن گلیکول. بنزوئیک اسید و نمکهای آن به عنوان نگهدارنده مواد غذایی استفاده می شود. در پلیمریزاسیون لاستیک به عنوان یک فعال کننده و تأخیر کننده درگیر است. این ماده اصلی ترکیبات رزین بنزوئین و یک ماده سازنده پماد ویتفیلد است که برای معالجه بیماریهای پوستی قارچی مانند تناسه ، کرم حلقه و پای ورزشکار استفاده می شود. این ماده در مواد آرایشی ، رنگ ، پلاستیک و مواد دافع حشرات بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.
بنزوئیک اسید
Benzoic acid - Wikipedia
بنزوئیک اسید یا بنزن-کربنیک اسید یک اسید معطر monobasic ، پودر کریستالی نسبتاً قوی ، سفید ، بسیار محلول در الکل ، اتر و بنزن است ، اما در آب محلول ضعیف است (0.3 گرم اسید بنزوئیک در 100 گرم آب در 20 درجه ج)
ظرفیت تولید اسید بنزوئیک در ایالات متحده 139000 تن در سال تخمین زده می شود که بخش اعظم آن در داخل کشور برای تهیه سایر مواد شیمیایی صنعتی در کشور مصرف می شود. بنزوئیک اسید به طور عمده به عنوان یک واسطه شیمیایی برای سنتز مواد شیمیایی دیگر وهمچنین برای تولید نمک سدیم مورد استفاده قرار می گیرد.
بنزوئیک اسید این مزیت را دارد که اگر در مقادیر کمی از آن استفاده شود ، بو و طعم نوشابه را تحت تأثیر قرار نمی دهد. حفظ کیفیت بنزوئیک اسید بر اساس فعالیت آن برای به تأخیر انداختن ضرب چندین گروه از میکروارگانیسم ها است که با این وجود توسط این محصول کشته نمی شوند. حلالیت کم اسید بنزوئیک در آب کاربرد آن را در محصولات حاوی مقادیر زیادی آب پیچیده می کند. بنابراین از بنزوات سدیم نمک محلول در آب استفاده می شود.
این محصول که نمک اسید بنزوئیک اسید است ، به خودی خود هیچ گونه فعالیتی برای حفظ آن ندارد. بنابراین ، پس از افزودن بنزوات سدیم ، میزان اسیدیته نوشابه افزایش می یابد (pH <3.5) ، با این نتیجه اسید بنزوئیک بدون تفکیک آزاد تشکیل می شود که خاصیت نگهدارنده دارد. در یک محیط قلیایی ، اسید بنزوئیک به یونها تقسیم می شود و بنابراین فعالیت حفظ کننده خود را از دست می دهد.

بنزوات سدیم نمک سدیم بنزوئیک اسید است که به عنوان یک پودر کریستالی سفید یا آمورف (بدون ساختار کریستالی) مورد استفاده قرار می گیرد ، بسیار در آب محلول است (66 گرم بنزوات سدیم در 100 گرم آب در دمای 20 درجه سانتیگراد) اما در الکل ضعیف است.

بازار پتاسیم هیدروکسید یا همان پتاس

هیدروکسید پتاسیم (KOH) یک ترکیب معدنی معدنی است که به عنوان پتاس سوز آور نیز شناخته می شود. واکنش هیدروکسید سدیم با پتاسیم نجس KOH را به شکل خالص خود می دهد. با فرمول شیمیایی KOH ، هیدروکسید پتاسیم یکی از ترکیبات است که به آن چاودار گفته می شود. همانطور که در مقیاس pH اندازه گیری می شود قلیایی بسیار بالایی دارد. با توجه به ماهیت ریزگردها در هوا بسیار لکه دار می شود ، از این رو به عنوان گلوله های شفاف جامد فروخته می شود. هنگامی که در آب حل می شود مقدار زیادی از گرما را از بین می برد و در نتیجه واکنش گرمازا می شود. KOH یک پایگاه قوی است و از کاربردهای آن در برنامه های طاقچه استفاده می کند. هیدروکسید پتاسیم در محصولات تمیز کننده گنجانده شده است و کاربردهای آن در صنعت و تشخیص پزشکی است. همچنین نقش خود را به عنوان یک محصول بهداشتی جایگزین دارد.
Potassium Hydroxide (Caustic Potash) [KOH] [CAS_1310-58-3] 90+% ...
کاربردهای اصلی آن در تولید صابون ، پالایش نفت ، صنایع کود در میان دیگر نهفته است. بسیاری از نمک های پتاسیم مانند پرمنگنات ها ، کربنات ها ، فسفات ها با واکنش های خنثی سازی شامل KOH تهیه می شوند. هیدروکسید پتاسیم به عنوان یک واسطه مستقیم برای تولید طیف عظیمی از مواد شیمیایی مورد استفاده قرار می گیرد که شامل سیانید پتاسیم ، آلومینات ، فرمت ، فلوسیلیکات ، بوروهیدرید ، برمیده ، برمید ، گلوکونات ، منگنات ، اولات ، تیتانات ، لورات و غیره می باشد. شامل آبکاری ، علف کش ها ، گریس ها ، کاتالیزورها ، داروها و باتری های الکترولیت قلیایی است. برخی از متخصصان پوست از KOH برای تشخیص عفونتهای قارچی در پوست ، مو و ناخن استفاده می کنند. در صورت سوء استفاده پتاسیم می تواند عوارض زیادی از جمله آسیب جسمی به چشم ، پوست و غیره داشته باشد ، در صورت دفع KOH در آبهای بدن آسیب محیطی به آبزیان وارد می شود. NaOH ماده شیمیایی دیگری است که تقریباً خاصیت KOH دارد. آنها سوز آور ، خورنده و بسیار خطرناک هستند. هر دو ماده شیمیایی بصورت قابل تعویض برای تعدادی از کاربردها مورد استفاده قرار می گیرند اگرچه NAOH به دلیل کم هزینه بودن در صنایع ترجیح داده می شود و کاربرد گسترده ای دارد. با این حال ، KOH استفاده خود را در برنامه های خانگی و خانگی می یابد. استفاده از آن نیز در پالایش نفت و گاز طبیعی برای از بین بردن اسیدهای آلی و ترکیبات گوگرد یافت می شود.
برای خرید پتاسیم هیدروکسید یونید کره در ایران میتوانید به سایت شرکت بیسموت مراجعه کنید .
عامل اصلی رشد بازار KOH ، استفاده از آن در محصولات خانگی و کودهای شیمیایی است. جهان با افزایش روزافزون جمعیت روبرو است و از این رو استفاده مداوم از محصولات خانگی وجود دارد که یکی از محرک های اصلی بازار KOH است. عامل محرک دیگر استفاده از آن در کودها است. با افزایش تقاضای غذا ، کود کود در حال گسترش است و باعث رشد در بازار KOH نیز می شود. اثرات خطرناک KOH بر سلامتی و همچنین محیط زیست از عوامل مهمی در بازار آن است.



بخشهای اصلی صنعت KOH عبارتند از اروپا ، آسیا اقیانوسیه ، آمریکای شمالی و بقیه جهان (RoW). آسیا اقیانوس آرام بیش از نیمی از تقاضای هیدروکسید پتاسیم را تشکیل می دهد و انتظار می رود این روند تا چند سال آینده ادامه یابد. هند و چین از نظر جمعیت یکی از بزرگترین اقتصادها هستند و انتظار می رود از نظر تقاضا بر بازار مسلط شود. آمریکای شمالی از آسیای اقیانوس آرام به عنوان دومین کاربر بزرگ KOH و پس از آن اروپا و سپس RoW پیروی می کند. انتظار می رود اقتصادهای نوظهور در سایر بخش های جهان فرصت های عظیمی برای رشد به ویژه در کشورهای آمریکای لاتین ارائه دهند. تقاضای هیدروکسید پتاسیم در روسیه و منطقه اروپای شرقی نیز طی دوره پیش بینی تقاضای زیادی را پیش بینی می کند.

شرکت های کلیدی که هیدروکسید پتاسیم تولید می کنند شامل شرکت موزائیک ، محصولات آرماند ، کودهای ICL ، همکاری شیمیایی غیرقانونی ، شرکت پتاس و شرکت نمک دریاچه پتاس پینگ پتاسیم بین سایر شرکتها می باشد. این شرکت ها نه تنها KOH بلکه سایر مواد شیمیایی با استفاده از پتاسیم و پتاسیم هیدرید را به عنوان یک واسطه تولید می کنند. تعداد زیادی از آنها کودهایی تولید می کنند که از KOH به عنوان یکی از اصلی ترین مواد شیمیایی استفاده می کند.

potassium hydroxide unid by Aamir International- Sell offer at ...
جغرافیای اصلی ارزیابی شده در این گزارش عبارتند از:

آمریکای شمالی
ایالات متحده
کانادا
اروپا
فرانسه ، آلمان ، ایتالیا ، اسپانیا و انگلیس
اروپای شرقی
CIS
APAC
چین
هند
ژاپن
استرالیا
دیگران
آمریکای لاتین
آرژانتین
برزیل
دیگران
ویژگی های اصلی این گزارش

رانندگان ، محدودیت ها و چالش ها در شکل گیری پویایی بازار هیدروکسید پتاسیم
آخرین نوآوری ها و رویدادهای کلیدی در صنعت
تجزیه و تحلیل استراتژی های تجاری بازیکنان برتر
پیش بینی ها و پیش بینی های بازار هیدروکسید پتاسیم (2015 -2021)

دی اتانول آمین

موارد استفاده از دی اتانول آمین

دی اتانول آمین شبیه به تری اتانول آمین (T775580) به عنوان یک سورفاکتانت مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین این پتانسیل را دارد که با استفاده از شیمی درمانی ، یک مهار کننده خوردگی شود.


تعریف دی اتانول امین

CHEBI: عضو کلاس اتانول آمین ها که اتانول آمین است که دارای یک جایگزین N-هیدروکسی اتیل است.

Diethanolamine Chemical Solvent Products Supplier/Manufacturer China

موارد استفاده از دی اتانول امین

برای تمیز کردن گازها همانطور که در اتانول امین ذکر شده است. از دی اتانول آمین می توان با گازهای ترک خوردگی و گازهای زغال سنگ یا روغن که حاوی کربونیل سولفید هستند که با مونو اتانول آمین واکنش نشان می دهند ، استفاده کرد. به عنوان مواد شیمیایی لاستیک واسطه. در ساخت مواد فعال سطحی مورد استفاده در تخصص های نساجی ، علف کش ها ، دفع کننده های نفتی. به عنوان امولسیفایر و پراکندگی در انواع مواد شیمیایی کشاورزی ، آرایشی و دارویی. در تولید روغن کاری برای صنعت نساجی. به عنوان ماده نرم کننده و نرم کننده. در سنتزهای آلی.


توضیحات کلی دی اتانول امین

کریستالهای سفید مایع بی رنگ یا جامد روغنی. ماهی پوسیده کمی یا بوی آمونیاک. متراکم تر از آب.


شماره 111-42-2

دی اتانول آمین یک مایع چسبناک یا کریستال بی رنگ است. این قلیایی است و می تواند گازهایی مانند دی اکسید کربن و سولفید هیدروژن موجود در هوا را جذب کند.


1.  دی اتانول آمین عمدتاً به عنوان جاذب گاز اسیدی مانند CO2 ، H2S و SO2 ، سورفاکتانت غیر یونی ، امولسیفایر ، پولیش کننده ، تصفیه گاز صنعتی و روان کننده استفاده می شود. ایمینودیتانول ، همچنین به عنوان دی اتانول آمین شناخته می شود ، واسطه ای برای علف کش گلیفوزات است. به عنوان دستگاه شستشوی گاز ، از آن به عنوان ماده اولیه داروهای مصنوعی و سنتز ارگانیک نیز استفاده می شود.

Diethanolamine | Sigma-Aldrich

2. به عنوان یک ضد آب فوم در شامپوها و مواد شوینده سبک ، از Dihanolamine می توان به عنوان نرم کننده در تولید الیاف مصنوعی و چرم استفاده کرد. دی اتانول آمین ابتدا با 70٪ اسید سولفوریک واکنش نشان می دهد و بعداً برای تشکیل مورفولین (به عنوان مثال ، 1،4-اگزازان) از آب بدن استفاده می شود. مورفولین و دی اتانول آمین برای سنتز آلی واسطه هستند. به عنوان مثال ، می توان از آنها برای تولید برخی از مواد سفید کننده نوری در صنعت نساجی استفاده کرد. نمک اسیدهای چرب مورفولین می توانند به عنوان نگهدارنده استفاده شوند. از مورفولین نیز می توان برای تولید داروهای مهاری مرکزی استفاده کرد ، یا به عنوان حلال استفاده می شود. دی اتانول آمین به عنوان یک ماده معرف و یک ماده سازنده کروماتوگرافی گازی برای حفظ و جدا کردن الکلها ، دیولها ، آمینها ، پیریدین ، ​​کینولین ، پیپرازین ، مرکاپتان ، تیواترها و آب به صورت تحلیلی مورد استفاده قرار می گیرد.


3- دی اتانول آمین یک مهار کننده مهم خوردگی است و می تواند به عنوان مهار کننده خوردگی در تصفیه آب دیگ ، مایع خنک کننده موتور خودرو ، روغن های حفاری و برش و انواع دیگر روان کننده ها مورد استفاده قرار گیرد. همچنین از این ماده به عنوان جاذب برای تصفیه گازهای اسیدی در گاز طبیعی استفاده می شود ، به عنوان یک امولسیفایر در مواد آرایشی و دارویی مختلف ، به عنوان روان کننده های صنعت نساجی ، به عنوان مواد مرطوب کننده و نرم کننده و همچنین سایر مواد اولیه مصنوعی آلی استفاده می شود.


4- دی اتانول آمین می تواند به عنوان جاذب اسید ، پلاستیک ساز ، نرم کننده ، امولسیفایر و موارد مشابه در چسبها استفاده شود. همچنین می تواند به عنوان جاذب گازهای اسیدی (مانند سولفید هیدروژن ، دی اکسید کربن و غیره) در گازهای نفتی ، گاز طبیعی و سایر گازها استفاده شود. این ماده اولیه برای داروهای مصنوعی ، سموم دفع آفات ، واسطه های رنگی و سورفاکتانت ها است. این ماده به عنوان یک امولسیون کننده روغن ها و موم ها و نرم کننده چربی و الیاف مصنوعی در شرایط اسیدی استفاده می شود. در شامپوها و مواد شوینده سبک از آن به عنوان ضدعفونی کننده کف و کف استفاده می شود. علاوه بر این ، از آن به عنوان مواد شوینده ، روان کننده ، درخشنده و حذف کننده خاکستر پیستون موتور استفاده می شود.


5- دی اتانول آمین به عنوان یک عامل پیچیده برای آبکاری نقره ، آبکاری کادمیوم ، آبکاری سرب و گالوانیزه استفاده می شود.


6. دی اتانول آمین به عنوان یک معرف تحلیلی ، جاذب گاز اسید یا نرم کننده و روان کننده استفاده می شود و برای سنتز آلی استفاده می شود.

Diethanolamine (dea) 99.5% - Buy Diethanolamine (dea) Product ...