پتاسیم نیترات (Potassium Nitrate)

پتاسیم نیترات (Potassium Nitrate)

پتاسیم نیترات (Potassium Nitrate)

پتاسیم نیترات (Potassium Nitrate)

اسید استئاریک چیست؟

اسید استئاریک چیست؟

اسید استئاریک یک اسید چرب اشباع با زنجیره 18 کربن است که در انواع محصولات آرایشی و مراقبت از پوست استفاده می شود. اسید استئاریک عمدتا برای حمایت از رایحه محصول و بهبود بافت و قابلیت پخش آن استفاده می شود. اسید استئاریک همچنین یک مزیت اضافی دارد زیرا به بهبود رطوبت پوست کمک می کند.


اسید استئاریک که به اسید اکتادکانوئیک نیز معروف است ، می تواند هم از چربی ها و روغن های حیوانی و گیاهی حاصل شود. با این حال ، چربی ها و روغن های غنی از اسید استئاریک در چربی حیوانات تا 30٪ بیشتر از چربی های گیاهی است که معمولاً کمتر از 5٪ است. بسته به منبع اسید استئاریک می تواند یک ماده وگان باشد ، خصوصاً وقتی از کره کاکائو یا شی که به ترتیب دارای اسید استئاریک بالاتر از 28 تا 45٪ هستند ، گرفته می شود.


شکست


اسید استریک

THE GOOD: به بهبود عطر ، بافت و پخش شدن فرمولاسیون کمک می کند. اسید استئاریک همچنین یک مزیت اضافی دارد زیرا به بهبود رطوبت پوست کمک می کند.


نه چندان خوب: بسته به منبع اسید استئاریک می تواند وگان یا حیوان باشد.


چه کسی برای آن مناسب است؟ همه انواع پوست به جز آنهایی که حساسیت مشخصی به آن دارند.


مواد تشکیل دهنده SYNERGETIC: با اکثر مواد سازنده به خوبی کار می کند


چشم را روشن نگه دارید: اگر به دنبال استفاده از محصول وگان هستید ، بررسی کنید که این مارک از کدام منبع اسید استئاریک استفاده می کند.


چه تفاوتی بین اسیدها و اسیدهای چرب وجود دارد؟

اسیدهای چرب علی رغم داشتن اسید ، با اسیدها بسیار متفاوت هستند. اسیدهای چرب عناصر سازنده چربی ها و روغن ها هستند. برخلاف اسیدها ، آنها تمایل به آبرسانی و لطافت روی پوست دارند.


فواید اسید استئاریک در فرمولاسیون چیست؟

اسید استئاریک هنگام افزودن به محصولات آرایشی و مراقبت از پوست ، عمدتا به عنوان سورفاکتانت ، امولسیون کننده و غلیظ کننده عمل می کند.


سورفاکتانت

سورفاکتانت کوتاه مدت برای عامل فعال سطح است. سورفاکتانت ها ترکیباتی هستند که تنش سطحی بین دو ماده را کاهش می دهند تا به آنها کمک کند تا مخلوط شوند یا پوست به طور مساوی مرطوب شود.


کار دیگر سورفاکتانت ها چربی زدایی و امولسیون سازی روغن ها و چربی ها و تعلیق کثیفی ها است و باعث می شود آنها شسته شوند. این امکان وجود دارد زیرا در حالی که یک انتهای مولکول سورفاکتانت جذب آب می شود ، انتهای دیگر آن جذب روغن می شود. بنابراین ، سورفاکتانت ها روغن ، کثیفی و سایر ناخالصی های جمع شده در طول روز روی پوست شما را جذب کرده و آنها را می شویند. به دلیل این خواص ، اسید استئاریک در بسیاری از مواد شوینده و شستشوی بدن مختلف یافت می شود.


امولسیون کننده

اسید استئاریک همچنین به عنوان یک امولسیون کننده عمل می کند. برای محصولاتی که هم آب و هم اجزای روغن دارند به یک امولسیون کننده نیاز است. آب و مواد تشکیل دهنده پایه روغن در فرمولاسیون تمیز می شوند. امولسیون کننده ها به مخلوط نگه داشتن آنها و جلوگیری از شکافته شدن یا جدا شدن مواد کمک می کنند. این به ثبات و بهبود دوام محصول شما کمک می کند.


به عنوان یک امولسیون کننده ، اسید استئاریک از یک سر آب دوست و آب دوست و یک دم آبگریز روغن دوست تشکیل شده است. سر آب دوست به مواد پایه آب و دم آبگریز به مواد روغنی جذب شده و آنها را بهم می کشد و از جدا شدن آن جلوگیری می کند.


بافت

خاصیت دیگر اسید استئاریک توانایی عملکرد آن به عنوان ماده غلیظ کننده یا سخت کننده است. به همین دلیل است که اسید استئاریک به مواردی مانند صابون ، شمع ، پلاستیک ، پاستیل روغنی و ... اضافه می شود. این ماده به سخت شدن محصول کمک می کند و همچنین به حفظ شکل آن کمک می کند.


اسید استئاریک چگونه برای پوست مفید است؟

پاک کردن

به عنوان یک سورفکتانت ، اسید استئاریک به شستشوی چربی و خاک اضافی پوست کمک می کند. اسید استئاریک باعث جذب آلودگی ها و روغن ها می شود و باعث می شود آنها از روی پوست شسته شوند.


مانع پوست

 نشان داده شده استئاریک اسید از موانع طبیعی پوست در برابر از دست دادن آب محافظت می کند و به حمایت از مانع محافظتی پوست کمک می کند. مانع طبیعی پوست از چند لایه اولیه پوست و روغن های طبیعی تولید شده تشکیل شده است. این مانع از پوست در برابر مواد حساسیت زا ، باکتری ها و از دست دادن آب به هوا و محیط محافظت می کند. هنگامی که مانع پوستی در اثر استفاده از محصولات خشن ، افزایش سن ، محیط یا بیماری های پوستی مانند اگزما یا درماتیت آسیب دیده یا مختل شود ، پوست می تواند این توانایی محافظتی را از دست بدهد.


اسید استئاریک یک جز component مهم در سد پوست است و به طور گسترده ای در محصولات مراقبت از پوست استفاده می شود. در فرمولاسیون ممکن است عملکرد سالم مانع پوستی را پشتیبانی کند ، به طور بالقوه به بهبود آبرسانی و حساسیت کمک می کند. توجه به این نکته مهم است که در مورد این مزیت به خوبی تحقیق نشده است.

https://thedermreview.com/stearic-acid/