پتاسیم نیترات (Potassium Nitrate)

پتاسیم نیترات (Potassium Nitrate)

پتاسیم نیترات (Potassium Nitrate)

پتاسیم نیترات (Potassium Nitrate)

آیاتالک باعث سرطان می شود؟ چه باید بدانیم

آیا پودر بچه باعث سرطان می شود؟ چه باید بدانیم


مشاهده تصویر منبع

بسیاری از مردم از پودر بچه برای جذب رطوبت و کاهش اصطکاک استفاده می کنند. این می تواند به جلوگیری از بثورات و تحریک پوستی از ساییدگی کمک کند. برخی، اما نه همه، پودرهای بچه پودر تالک هستند که با تالک تهیه می شوند.


تالک یکی از نرم ترین کانی های جهان است. به عنوان پودر، می تواند روغن، رطوبت و بو را جذب کند و اصطکاک را کاهش دهد.


"پودر بچه" نیز نام محصول یکی از پودرهای تالک محبوب است.


در حالی که پودر تالک به جلوگیری از راش پوشک و عفونت در نوزادان کمک می کند، بزرگسالان نیز از آن استفاده می کنند. برخی از افراد از آن در ناحیه تناسلی خود مانند اطراف لباس زیر خود برای خشک نگه داشتن آن استفاده می کنند.


پودر تالک همچنین یکی از مواد تشکیل دهنده محصولات آرایشی مختلف مانند پودر سفت کننده و کرم پودر است.


زمانی که جانسون اند جانسون فروش آن را در اواخر دهه 1800 آغاز کرد تالک به عنوان یک محصول آرایشی رایج شد.


تولیدکنندگان باید تالک را استخراج کنند. این ماده معدنی به طور طبیعی در نزدیکی آزبست در زمین وجود دارد. آزبست یک ماده معدنی طبیعی است که اثرات سرطان زا (سرطان زا) شناخته شده دارد. به دلیل نزدیکی آنها به زمین، بسیاری از مردم ادعا می کنند که پودر تالک باعث سرطان نیز می شود. در این مقاله با این ادعاها و همچنین نحوه کاهش هر گونه خطر آشنا شوید.


ادعاها

برخی از مصرف کنندگان معتقدند که استفاده از پودر بچه باعث سرطان می شود.

در حالی که تولیدکنندگان باید مسئولیت انتخاب سایت‌های استخراج تالک را به دقت برای جلوگیری از آلودگی آزبست بپذیرند، هیچ دستور فدرال برای آزمایش محتویات محصولات آرایشی وجود ندارد.


بیش از 6600 مصرف کننده شکایت پودر بچه را علیه جانسون اند جانسون تنظیم کرده اند. بیشتر این مصرف کنندگان زنانی هستند که سرطان تخمدان دارند. طبق ادعای آنها، آنها معتقدند که سرطان آنها به دلیل استفاده از پودر تالک در ناحیه تناسلی آنها ایجاد شده است.


این زنان ادعاهای خود را با مطالعات مختلف نشان می‌دهند که استفاده طولانی مدت از پودر تالک روی اندام تناسلی زنان ممکن است خطر ابتلا به سرطان تخمدان را افزایش دهد.


نگرانی دیگر مربوط به آلودگی آزبست است. در آوریل 2018، جانسون و جانسون و یک شرکت دیگر به دلیل فروش محصولات آلوده به آزبست مجرم شناخته شدند.


آیا پودر بچه باعث سرطان می شود؟

هیچ شواهد علمی روشنی وجود ندارد که نشان دهد پودر تالک باعث سرطان می شود. در بهترین حالت، فقط یک پیوند ضعیف وجود دارد.


این موضوع برای اولین بار در سال 1971 مورد بررسی قرار گرفت، زمانی که محققان ذرات تالک را در تومورهای تخمدان پیدا کردند. مطالعه بعدی در سال 1982 ارتباط احتمالی بین سرطان تخمدان و استفاده از تالک در دستگاه تناسلی را مشاهده کرد.


اخیراً، یک مطالعه در سال 2014 هیچ ارتباطی بین تالک و سرطان تخمدان پیدا نکرد.


با این حال، تحقیقات انجام شده در سال 2016 نشان داد که استفاده از تالک در اندام تناسلی می تواند خطر ابتلا به سرطان تخمدان را تا 33 درصد در شرکت کنندگان افزایش دهد. با این حال، این مطالعه بر مصاحبه‌های شخصی مبتنی بر خاطرات شرکت‌کنندگان تکیه کرد که ممکن است دقیق نباشد.


بر اساس یک بررسی در سال 2018، یک ارتباط ضعیف اما از نظر آماری معنی‌دار بین سرطان تخمدان و پودر تالک مورد استفاده در دستگاه تناسلی وجود دارد.


با این حال، با توجه به این شواهد متناقض، و همچنین بسیاری از عوامل خطرزای دیگر سرطان تخمدان، مانند سن بالاتر، هورمون درمانی طولانی مدت، سابقه خانوادگی و ژنتیک، دانشمندان نمی توانند به طور قطعی بگویند که پودر تالک باعث سرطان می شود.

منبع

https://www.medicalnewstoday.com/articles/323525#official-medical-guidance

https://bismoot.com/blog/%d8%aa%d8%a7%d9%84%da%a9/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد