پتاسیم نیترات (Potassium Nitrate)

پتاسیم نیترات (Potassium Nitrate)

پتاسیم نیترات (Potassium Nitrate)

پتاسیم نیترات (Potassium Nitrate)

نیترات نقره

اقدامات احتیاطی

• نیترات نقره ای برای پوست و لباس بسیار حساس است. در صورت لزوم از تجهیزات محافظ استفاده کنید.


• نیترات اضافی نقره را می توان با 0.9٪ یا نمک قوی تر خنثی کرد و سپس با آب شستشو داد.


• از آنجا که نیترات نقره یک ماده خورنده است ، آن را فقط بر روی بافت برای درمان استفاده کنید. مراقب باشید که نیترات نقره را با استفاده از یک سد مناسب مانند ژله نفت ، در منطقه مورد نظر محصور کنید. با پوشاندن ناحیه برنامه در صورت لزوم از ایجاد بیش از حد از oozing جلوگیری کنید.


• نیترات نقره به طور مستقیم تکثیر فیبروبلاست را کاهش می دهد ، بنابراین برای استفاده طولانی مدت یا بیش از حد توصیه نمی شود.


• برخی از بیماران در طول درمان با نیترات نقره درد یا سوزش گزارش می دهند. برای کاهش ناراحتی نیاز به دارو قبل از عمل ، از جمله استفاده از بی حسی موضعی را در نظر بگیرید.

مطالعه بیشتر درباره نقره نیترات : https://bismoot.com/blog/نقره-نیترات-silver-nitrate

https://bismoot.com/blog/%D9%86%D9%82%D8%B1%D9%87-%D9%86%DB%8C%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D8%AA-silver-nitrate


روش

1. دستان خود را بشویید و دستکش بپوشید.


2. به دنبال روش از بین بردن پانسمان ، زخم را جدا کنید.


3. دستان خود را بشویید و دستکش های جدیدی بگذارید.


4- براساس روش پاکسازی زخم ، زخم را با محلول سالم استریل تمیز کنید.


5- دستکش خود را برداشته ، دستان خود را بشویید و دستکش های جدیدی را بپوشید.


6. با محاصره کردن آن با ژله نفتی یا معادل آن ، منطقه موردنظر برای درمان را مشخص کنید.


7. بافت پایه زخم را با گاز نرم و نرم شده نمکی بپوشانید تا از هرگونه ریزش آن محافظت شود. این مهم است که اجازه ندهید قطرات نیترات نقره روی هر سطحی قرار بگیرد ، زیرا آنها لکه و سوختگی می شوند.


8- نوک سوزاننده چوب اعمال کننده نیترات نقره را با فرو بردن (فقط نوک) در آب مقطر یا دیونیزه ، کمی مرطوب کنید.


9. برای اعمال بر روی بافت ، نوک اعمال کننده را در امتداد بافت مالش دهید و بچرخانید تا جدا شود. دو دقیقه از زمان تماس به طور معمول کافی است ، با توجه به اینکه درجه عمل سوزانی بستگی به مقدار نیترات نقره اعمال شده دارد ، که به نوبه خود با مدت زمانی که نوک مرطوب شده در تماس با بافت قرار دارد اداره می شود. قسمت دیگری از بدن ، لباس یا اثاثیه را با نوک لمس نکنید. بسته به اندازه مساحتی که باید بصورت آواربرداری شود ، ممکن است به بیش از یک متقاضی نیاز باشد.


10.برای پاسخ به روش ، از جمله درد و ناراحتی ، بیمار را از نزدیک کنترل کنید. اگر بیمار از درد شکایت کرد ، این روش را متوقف کنید.


11- از گاز شور مرطوب استفاده کنید تا بعد از استفاده به آرامی منطقه تحت درمان را تمیز کنید. برای جلوگیری از آسیب دیدگی به بافت اطراف ، پت را خشک کنید. اصطکاک یا محل اصطکاک را در ناحیه مورد استفاده قرار ندهید.


12. دستکش ها را برداشته و وسایل جدید را بر روی آن قرار دهید.


13. هرگونه درمان تجویز شده دیگر را طبق دستور به زخم بمالید.

ترجمه شده از : https://woundcareadvisor.com/how-to-apply-silver-nitrate/

N-HEXANE

N-HEXANE

n- هگزان ماده شیمیایی است که از روغن خام ساخته شده است. n-hexane خالص یک مایع بی رنگ با بوی کمی مخالف است. خیلی راحت در هوا تبخیر می شود و فقط کمی در آب حل می شود. n-هگزان بسیار قابل اشتعال است و بخارات آن قابل انفجار است.

نام ماده: n-Hexane

نام تجارت: n-هگزان

EC شماره: 203-777-6

شماره CAS: 110-54-3

کد HS: 29011000

کد محصول K&H: 100399

فرمول: C6H14

مترادف: dipropyl / gettysolve-B / hex (= هگزان معمولی) / هگزان ، بی آب / هگزان ، درجه خالص / هگزان / هگزیل هیدرید / n-caproylhydride / n-hexane / n-hexyl hydride / normal-caproyl hydride / normal- هگزان / هیدیل هیدیل نرمال / هگزیل / skellysolve B / hexane حلال)

منبع: https://chemical-lab.persianblog.ir

سیلیکاژل

سیلیکا ژل

برای هرگونه کاربرد در سطح صنعت ، جاذب باید سازگار ، قابل استفاده و مقرون به صرفه باشد. ویژگی بارز جذب باعث می شود سیلیکاژل با جذب بهینه از کیفیت محصول در بسیاری از صنایع اطمینان حاصل کند. صنایعی از جمله در پالایشگاه های گازی ، جدا کردن هیدروژن و تصفیه متان از گاز طبیعی و بیوگاز ، نیاز به جذب نوسان فشار (PSA) دارند که در آن ، گازها با توجه به جذب گاز از طریق جذب گاز توسط سیلیکاژل  با مساحت بزرگ از هم جدا می شوند. و منافذ ریز. از طرف دیگر ، در کاربردهای فاز گازی ، پیشگیری از جذب جاذب در حدود 200 درجه بویژه مورد نیاز است. حتی در صنایع خشک کردن هوا و جداسازی هوا ، فناوری PSA متشکل از Silica Gel به دلیل انعطاف پذیری عالی و بهره وری جاذب به عنوان بهترین در نظر گرفته می شود. در فن آوری PSA به دو ستون جاذب نیاز است تا گاز مورد نظر را از مخلوط گازهای تحت فشار اعمال شده جدا کند که در آن یک ستون در یک فاز جاذب و ستون دیگر در یک مرحله بازسازی باقی می ماند. به غیر از پالایشگاه ها ، فن آوری PSA که از جاذب استفاده می کند ، در دفاع برای (حفاظت هسته ای و شیمیایی هسته ای) NBC از تاسیسات نظامی و بخش های صنعتی نیز استفاده می شود.

Silica Gel Desiccants

                                                                          خشک کن های ژل سیلیکا


کاربردهای  سیلیکاژل در صنایع مختلف


1. به عنوان مبرد در سیستم های جذب صنعتی


استفاده سیلیس ژل نه تنها در پالایشگاه های گازی محدود نمی شود بلکه در کاربردهای فرعی مانند تکنیک های کروماتوگرافی گازی ، در مبرد ها ، کاهش نقطه شبنم برای گاز طبیعی ، خشک شدن هیدروکربن های مایع نیز مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده به عنوان مبرد مورد استفاده قرار می گیرد زیرا چرخه تبرید شامل یک بستر جاذب جامد ، اواپراتور و کندانسور می باشد که به ذخیره سازی واکسن ها و مواد غذایی کمک می کند. گفته می شود که رایج ترین جفت های جذب در تبرید سیلیکاژل و آب هستند زیرا هر دو از نظر ترمودینامیکی کارایی دارند. استفاده از چیلرهای جذب آب  سیلیکاژل نیز در سیستمهای جذب صنعتی تجاری شده است.


2. صنایع پوشیدن پا


کفش برای پاسخگویی به نیازها در شرایط مختلف آب و هوایی طراحی شده است. بر این اساس ، نگهداری از چنین کفش هایی تا رسیدن آب و هوای بعدی ، مورد نگرانی قرار گرفته است. از آنجا که این کفش از چرم ساخته شده است ، در صورت وجود هرگونه رطوبت موجود در اطراف ، مستعد شکل گیری قالب هستند. بنابراین از بین بردن رطوبت به جلوگیری از آسیب دیدن کفش کمک می کند. حتی پوشیدن کفش باعث ایجاد رطوبت در کفش و بدتر شدن کفش می شود. بنابراین برای محافظت از آنها در برابر خراب شدن ، قرار دادن کیسه های خشک کن حاوی جاذب به همراه آنها در جعبه های بسته استفاده می شود. از این رو استفاده از  سیلیکاژل در کفش در بسته های سفید موجود است که قصد دارد دوام کفش و سایر کفش های ساخته شده از چرم را حفظ کند. بنابراین این روش در صنایع کفش برای بسته بندی جدید کفش کفش پیدا کرده است.


3. محافظت از لنز در دوربین ها


بنابراین ، ایجاد رطوبت در داخل دوربین باعث آسیب رساندن به کیفیت تصویر می شود که پس از تمیز کردن ، فقط با قرار دادن مواد خشک کن در کیسه ها می توان از آن جلوگیری کرد. این مانع از مهار لنز دوربین با جذب رطوبت و آب می شود که توسط تراکم ایجاد شده یا در حین تمیز کردن دوربین های زیر آب باقی مانده است. از هر طیف وسیعی از لنزهای سیلیکا برای لنزهای دوربین می توان برای محافظت در برابر رطوبت استفاده کرد.


4- به عنوان یک دستگاه تنفس کم آبی در صنایع برق


ترانسفورماتور وسیله ای الکتریکی است که از قسمت های زیادی تشکیل شده است که گفته می شود از آن تنفس دهیدراسیون جلوگیری می کند که از ورود رطوبت یا آب به داخل روغن جلوگیری کند و از این طریق از تخریب روغن جلوگیری می کند و توانایی عایق را حفظ می کند. معمولاً برای این منظور از  سیلیکاژل آبی استفاده می شود. این نفس های دهیدراته کننده برای تهیه کنندگان ترانسفورماتور با  سیلیکاژل پر شده اند که در هنگام خشک شدن به رنگ آبی و پس از اشباع کامل به صورتی تبدیل می شوند که نشان دهنده زمان تعویض آن در نفس است. اشباع عمدتاً به دلیل روغن عایق است که به دلیل جذب رطوبت هوا از بین می رود و در نتیجه منجر به خرابی دی الکتریک می شود. روش ایده آل برای جلوگیری از خراب شدن ، استفاده از غشایی در سطح روغن است که به عنوان یک تنفس دهیدراته کننده عمل می کند. ژل سیلیس تنفس نه تنها رطوبت را جذب می کند بلکه از اکسیداسیون روغن عایق نیز جلوگیری می کند. دستگاه ترانسفورماتور سیلیکاژل در هفت اندازه برای کاربردهای الکتریکی جهت پاسخگویی به نیازهای بزرگتر موجود است.

Desiccant blue to pink

                                                                               

5- در صنایع دارویی


قرص ها و داروهایی که به شکل جامد هستند و در بطری ها بسته بندی می شوند حاوی کیسه های کوچک داخل آن هستند. این اندازه کیسه ها بستگی به نوع بطری یا ظرف حاوی داروهای مرتبط با ویتامین ها ، پودرهای پروتئین و بسیاری دیگر دارد. ژل سیلیس موجود در بطریهای دارویی غیر سمی است و می تواند رطوبت ورودی d را جذب کندبسته بندی ، استفاده و همچنین گفته می شود که بوی دارو را کنترل می کند. بنابراین ، استفاده از آن راهی در صنایع دارویی نیز پیدا کرده است