پتاسیم نیترات (Potassium Nitrate)

پتاسیم نیترات (Potassium Nitrate)

پتاسیم نیترات (Potassium Nitrate)

پتاسیم نیترات (Potassium Nitrate)

کلروفرم

CHLOROFORM چیست؟

کلروفرم یک محصول فرعی ساخته شده توسط انسان است که هنگام استفاده از کلر برای ضد عفونی کردن آب تشکیل می شود. کلروفرم نیز هست مورد استفاده در فرآیندهای صنعتی. این یک مایع بی رنگ با بوی دلپذیر ، غیر تحریک کننده و کمی شیرین است طعم غیر قابل اشتعال است

از کجا می توان کلروفرم را یافت و چگونه از آن استفاده می شود؟

میزان کلروفرم کم در هوا و آبهای ساحلی ، رودخانه های داخلی ، دریاچه ها و آب های زیرزمینی یافت می شود. در مناطق صنعتی و همچنین در هوای بالای استخرهای حاوی کلر سطح می تواند بالاتر باشد. کلروفرم به عنوان حلال استفاده می شود ، ماده ای است که به حل سایر مواد کمک می کند. همچنین ، در آن استفاده می شود صنایع ساختمانی ، کاغذ و تخته ، و در تولید سموم دفع آفات و فیلم. به عنوان حلال لاک ها استفاده می شود ، جلا کف ، رزین ، چسب ، آلکالوئید ، چربی ، روغن و لاستیک. از کلروفرم در ساخت فلوروکربن 22 ، مبرد استفاده می شود.

تا اواسط دهه 1900 ، کلروفرم به عنوان بیهوشی برای کاهش درد در طی مراحل پزشکی استفاده می شد. امروز، به دلیل اثرات مضر آن از این طریق استفاده نمی شود.

چگونه افراد در معرض کلروفرم قرار دارند؟

بیشتر افراد در معرض کلروفرم در مواد غذایی ، آب آشامیدنی و هوای داخلی قرار دارند.

شما می توانید در معرض کلروفرم از طریق های زیر بگیرید :

تنفس هوا با کلروفرم برای مدت کوتاهی باعث سردرد ، خستگی و سرگیجه می شود. تنفس هوا با کلروفرم برای مدت طولانی به مغز ، کبد و کلیه آسیب می رساند. ممکن است باعث سرطان شود. نوشیدن آب با کلروفرم به مدت طولانی به کبد و کلیه آسیب می رساند. ممکن است باعث سرطان شود. خوردن مواد غذایی با کلروفرم در آن برای مدت طولانی به کبد و کلیه ها آسیب می رساند. ممکن است باعث سرطان شود. لمس کلروفرم مایع باعث زخم و سوزش پوست می شود. ممکن است باعث سرطان شود.

کلروفرم چگونه کار می کند و چگونه می تواند بر سلامتی من تأثیر بگذارد؟

قرار گرفتن در معرض کلروفرم مضر است. کلروفرم به کبد آسیب می رساند و باعث هپاتیت می شود و همچنین می تواند به آن آسیب برساند کلیه ها ، مغز ، قلب و مغز استخوان. آسیب های تنفسی ناشی از قرار گرفتن در معرض کلروفرم شامل تنفس است افسردگی ، ذات الریه و ادم ریوی. کلروفرم ، که برای سیستم عصبی مرکزی سمی است ، می تواند باعث می شود فرد بیهوش شود و حتی در دوزهای بالا کشنده باشد.

چگونه مسمومیت با کلروفرم درمان می شود؟

افراد در معرض کلروفرم باید از منبع قرار گرفتن در معرض خارج شوند. با پرسنل پزشکی تماس بگیرید بلافاصله برای مشاوره در مورد درمان بیشتر.

در صورت مواجهه با کلروفرم چه کاری باید انجام دهم؟

هر کس ممکن است در معرض مقادیر زیاد کلروفرم قرار داشته باشد ، باید از منبع آن خارج شود قرار گرفتن در معرض بلافاصله لباس هایی که با کلروفرم در تماس بوده اند باید حذف و دور ریخته شوند. پوست و چشم های آلوده به کلروفرم باید با آب تمیز شسته شوند. به دنبال مراقبت پزشکی باشید

بلافاصله. مستقیما.

چه عواملی میزان استفاده یا قرار گرفتن در معرض کلروفرم را محدود می کند؟

بیشتر مردم هر روز در معرض مقادیر بسیار کم کلروفرم قرار دارند و هر روز در هوا ، غذا و آبی که مصرف می کنیم در هر روز قرار گرفتن در معرض سطوح بالاتر کلروفرم برای افراد خارج از صنایع که از یا استفاده می کنند بسیار بعید است تولید کلروفرم.

آیا آزمایش پزشکی وجود دارد که نشان دهد من در معرض کلروفرم قرار گرفته ام؟

آزمایش ها می توانند سطح کلروفرم را در خون ، بافت و هوایی که بیرون می آورید تعیین کنند. این آزمایشات باید انجام شود مدت کوتاهی پس از قرار گرفتن در معرض ، زیرا کلروفرم به سرعت بدن را ترک می کند.

اطلاعات فنی کلروفرم

شماره CAS: 67-66-3

فرمول شیمیایی: CHCl3

سرطان زایی (EPA): B2 - سرطان زای احتمالی انسان.

MCL (آب آشامیدنی): 0.07 میلی گرم در لیتر (حداکثر هدف سطح آلودگی (MCLG)) - سطح آلاینده در

آب آشامیدنی که زیر آن هیچ خطر شناخته شده یا انتظاری برای سلامتی وجود ندارد.)

استانداردهای OSHA: 50 ppm 9.78 میلی گرم در متر مکعب

 (حد مجاز سقف نباید در هر زمان تجاوز شود)

استانداردهای NIOSH: 2 ppm (9.78 میلی گرم در متر مکعب

 (محدود به قرار گرفتن در معرض 60 دقیقه)

ACGIH: 10 پی پی ام ، 8 ساعت وزن متوسط ​​(TWA)

منابع: https://dhss.delaware.gov/dhss/dph/files/chloroformfaq.pdf

http://lin1bis.blogfa.com/post/4

استفاده آمویناک در پاک کردن گاز

برای تمیز کردن اجاق برقی از آمونیاک استفاده کنید
در اینجا یک روش عملی بی دردسر برای تمیز کردن اجاق برقی وجود دارد: ابتدا فر را روشن کنید ، بگذارید تا 150 درجه فارنهایت (65 درجه سانتیگراد) گرم شود و سپس آن را خاموش کنید. یک کاسه ایمن مخصوص اجاق گاز حاوی ½ فنجان آمونیاک را در قفسه بالا و یک قابلمه بزرگ آب جوش را در قفسه پایین قرار دهید. درب فر را ببندید و بگذارید یک شب بنشیند. صبح روز بعد ظرف و قابلمه را برداشته و بگذارید فر برای مدتی هوا شود. سپس با استفاده از آمونیاک و چند قطره ظرفشویی مایع رقیق شده در یک چهارم آب گرم آن را تمیز کنید. حتی گریس پخته شده قدیمی باید درست از بین برود!
هشدار: از این روش تمیز کردن با اجاق گاز استفاده نکنید مگر اینکه چراغ خلبان خاموش باشد و خطوط اصلی گاز خاموش باشد.

همیشه با استفاده از آمونیاک احتیاط کنید! هرگز آمونیاک را با سفید کننده یا کالای حاوی کلر مخلوط نکنید. این ترکیب دود سمی تولید می کند که می تواند کشنده باشد. در یک فضای تهویه مناسب کار کنید و از استنشاق بخارها خودداری کنید. دستکش های لاستیکی بپوشید و از ابتلا به آمونیاک بر روی پوست یا چشم خود جلوگیری کنید. همیشه آمونیاک را در دسترس کودکان قرار ندهید.

در اینجا یکی دیگر از هکهای تمیزکننده اجاق گاز عالی دیگر که ارزش بررسی دارد وجود دارد!
خواندن بیشتر درباره روش های استفاده از آمونیاک در خانه : https://www.readersdigest.ca/home-garden/tips/5-things-do-ammonia/

نمک پتاسیم نیترات را از کجا تهیه کنیم


 من به شما شرکت بیسموت رو توصیه میکنم که به شما بهترین قیمت ها رو میدهد و بهترین جواب , به سوال نمک پتاسیم نیترات را از کجا تهیه کنیم میباشد البته شما با سرچ کردن خرید نیترات پتاسیم کیلویی نیز ان را میابید 
این هم فیلمی از تهیه بمب دودزا با پتاسیم نیترات میباشد 
امیدوارم لذت ببرید