پتاسیم نیترات (Potassium Nitrate)

پتاسیم نیترات (Potassium Nitrate)

پتاسیم نیترات (Potassium Nitrate)

پتاسیم نیترات (Potassium Nitrate)

زمان مصرف مونو پتاسیم فسفات

متأسفانه به همین سادگی نیست. من فقط با کاربرد آن در هیدروپونیک آشنا هستم و جداول مفصلی برای استفاده در آن شرایط در دسترس است - اگر چنین مواردی را می خواهید در انجمن هیدروپونیک مشاهده کنید. مقدار مورد استفاده بر اساس وزن و نه حجم انجام می شود و به گرم اندازه گیری می شود. (یعنی: 1 گرم تا 100 میلی لیتر آب 40 درجه سانتیگراد) یا در صورت تبدیل ، تقریباً 0.03 اونس تا 3.5 اونس آب در 104 درجه فارنهایت

سایت شرکت بیسموت نیز مطلب کاملی در این باره گذاشته که میتونید اونجا به صورت جدول ببینید و طبق همون مصرف کنید 

برای دیدن روی این لینک کلیک کنید 

خرید کود مونو پتاسیم فسفات 

به علاوه اگر به عنوان محلول پاشی یا قارچ کش استفاده شود تا از سوختن برگ گیاه جلوگیری شود ، این مخلوط بسیار ضعیف تر خواهد بود. و حلالیت همه به دمای آبی که برای حل آن استفاده می کنید بستگی دارد - این طیف بسیار گسترده ای از حلالیت است.

Monopotassium phosphate - Wikipedia

شما همچنین باید تاثیری که بر روی pH دارد را در نظر بگیرید و هنگام استفاده از خاک به جای آب ، ابتدا باید pH خاک بومی شما تعیین شود و سپس برای جبران آن تنظیم شود

در اینجا همان چیزی است که من پیدا کردم ، مونو پتاسیم فسفات همان موادی است که در برخی از کودهای شکوفائی و میوه ای به نام MKP نیز استفاده می شود

MKP کود کاملاً محلول در آب مونو پتاسیم فسفات ، منبع بسیار کارآمد فسفر و پتاسیم برای گیاهان است. به عنوان کود فاقد ازت ، هنگامی که کود نیتروژن باید محدود شود ، MKP منبع ترجیحی فسفر و پتاسیم است.

یک مورد معمول در اوایل فصل رشد است ، زمانی که فسفر و پتاسیم برای استقرار سیستم ریشه با سرعت بالا مورد نیاز است.

استفاده از MKP در مراحل تولید محصولات میوه ای غنی از شکر به افزایش محتوای شکر و بهبود کیفیت این محصولات کمک می کند.

MKP را می توان در ترکیب با سایر کودها برای تأمین نیازهای غذایی محصولات در طول چرخه رشد استفاده کرد. خلوص بالا و محلول در آب آن MKP را به کود ایده آل برای باروری و محلول پاشی تبدیل می کند.

علاوه بر این ، MKP برای تهیه مخلوط های کود و تولید کودهای مایع مناسب است.

هنگامی که به عنوان محلول پاشی استفاده می شود ، MKP به عنوان سرکوب کننده کپک پودری عمل می کند.

به ازای هر 100 فوت مربع از محلول مصرف ، تقریباً 1 (یک) قاشق چای خوری کود در هر گالن آب استفاده کنید

برای دسته های بزرگتر از 1 (یک) پوند کود در هر 100 گالن آب استفاده کنید.

ما این محصول را به صورت عمده داریم و آن را در اندازه های کوچکتر بسته بندی می کنیم.

Crystals Mono Potassium Phosphate, for Agriculture use Only, Packaging  Size: 25kg And 50kg, | ID: 19062748648

بنابراین مسئله استفاده از آن در بسیاری از ایالت ها ممنوع شده است - به خصوص اگر در نزدیکی یک نوع آب از هر نوع زندگی می کنید - به دلیل آلودگی رواناب. شما هیچ مکانی را تعیین نمی کنید بنابراین من نمی توانم در این زمینه کمک کنم.

بنابراین همه آنچه گفته شد و تأیید می کنیم که کودهای گیاهی غول پیکر بهتری در دسترس هستند (به انجمن بزرگ سبزیجات در اینجا مراجعه کنید) من توصیه می کنم یکی از گزینه ها را پیدا کنید یا حداقل این سوال را در یکی از بسیاری از انجمن های بزرگ کدو تنبل در حال رشد ارسال کنید به امید یافتن شخصی که واقعاً از آن برای این منظور استفاده کرده باشد.

تماس با سازنده مارک خاص برای راهنمایی در مورد رقت محصول خاص آنها نیز گزینه بسیار خوبی خواهد بود ، با این فرض که شما به جزئیات بیشتر از آنچه در برچسب محصول است ، نیاز دارید.

امیدوارم این بتواند به شما کمک کند.

درباره منتول نیز بیشتر بخوانید

تفاوت های شیمی و مهندسی شیمی

اگرچه بین شیمی و مهندسی شیمی همپوشانی وجود دارد ، دوره هایی که می گذرانید ، مدارک تحصیلی و مشاغل کاملاً متفاوت است. در اینجا نگاهی می اندازیم به آنچه شیمی دانان و مهندسان شیمی مطالعه می کنند و آنچه انجام می دهند.


تعریف واکنش شیمیایی -- به زبان ساده | مجله فرادرس

تفاوت به طور خلاصه

تفاوت زیاد بین شیمی و مهندسی شیمی به اصالت و مقیاس مربوط می شود.


شیمیدانان بیشتر احتمال دارد مواد و فرآیندهای جدید تولید کنند ، در حالی که مهندسان شیمی بیشتر این مواد و فرآیندها را می گیرند و آنها را بزرگتر یا کارآمدتر می کنند.


علم شیمی

شیمی دانان در ابتدا ، بسته به مدرسه ، در مقطع کارشناسی در رشته های علوم یا هنر اخذ می کنند. بسیاری از شیمی دانان مقاطع پیشرفته (کارشناسی ارشد یا دکترا) را در زمینه های تخصصی دنبال می کنند.


شیمی دانان دوره هایی را در تمام شاخه های اصلی شیمی ، فیزیک عمومی ، ریاضیات از طریق حساب و احتمالاً معادلات دیفرانسیل می گذرانند و ممکن است دوره های علوم کامپیوتر یا برنامه نویسی را بگذرانند. شیمی دانان دوره های "اصلی" را نیز در علوم انسانی می گذرانند.


شیمی دانان لیسانس معمولاً در آزمایشگاه ها کار می کنند. آنها ممکن است به تحقیق و توسعه کمک کنند یا تجزیه و تحلیل نمونه را انجام دهند. شیمی دانان دوره کارشناسی ارشد همان نوع کار را انجام می دهند ، به علاوه ممکن است بر تحقیقات نظارت داشته باشند. شیمی دانان دکتری کارگردانی می کنند و همچنین تحقیق می کنند یا ممکن است در سطح کالج یا تحصیلات تکمیلی شیمی تدریس کنند.


اکثر شیمی دانان مقاطع پیشرفته را دنبال می کنند و ممکن است قبل از عضویت در یک شرکت در آن کارآموزی کنند. بدست آوردن موقعیت شیمی خوب با مدرک لیسانس بسیار دشوارتر از آموزش تخصصی و تجربه جمع شده در طول تحصیلات تکمیلی است.


مهندسی شیمی

اکثر مهندسان شیمی دارای مدرک لیسانس مهندسی شیمی هستند. مدرک کارشناسی ارشد نیز محبوب هستند ، در حالی که دکترا در مقایسه با گرایش های شیمی نادر است. مهندسان شیمی در یک آزمون شرکت می کنند تا مهندس مجاز شوند. پس از کسب تجربه کافی ، آنها ممکن است مهندس حرفه ای شوند (P.E.)


حرکت دانشکده شیمی امیرکبیر به سمت دانشگاه نسل سوم است - ایرنا

مهندسان شیمی بیشتر دروس شیمی را که شیمی دانها مطالعه می کنند ، بعلاوه دروس مهندسی و ریاضیات اضافی می گذرانند. دوره های ریاضی اضافه شده شامل معادلات دیفرانسیل ، جبر خطی و آمار است. دوره های معمول مهندسی عبارتند از دینامیک سیالات ، انتقال جرم ، طراحی راکتور ، ترمودینامیک و طراحی فرآیند. مهندسان ممکن است دوره های اصلی کمتری را بگذرانند ، اما معمولاً کلاس های اخلاق ، اقتصاد و تجارت را انتخاب می کنند.


مهندسان شیمی در تیم های تحقیق و توسعه ، مهندسی فرآیند در کارخانه ، مهندسی پروژه یا مدیریت کار می کنند. مشاغل مشابهی در سطح ورودی و تحصیلات تکمیلی انجام می شود ، اگرچه مهندسان دوره کارشناسی ارشد اغلب خود را در مدیریت می بینند. بسیاری شرکت های جدیدی را تأسیس می کنند.


چشم انداز شغلی

فرصت های شغلی بی شماری برای شیمی دانان و مهندسان شیمی وجود دارد. بسیاری از شرکت ها هر دو نوع متخصص را استخدام می کنند.



شیمی دانان پادشاه تجزیه و تحلیل آزمایشگاهی هستند. آنها نمونه ها را بررسی می کنند ، مواد و فرایندهای جدیدی تولید می کنند ، مدل ها و شبیه سازی های رایانه ای را توسعه می دهند و اغلب تدریس می کنند. مهندسان شیمی استاد فرآیندهای صنعتی و گیاهان هستند.

آزمایشگاه کالیبراسیون شیمی


اگرچه ممکن است در آزمایشگاه کار کنند ، مهندسان شیمی را نیز در این زمینه ، کامپیوترها و اتاق هیئت مدیره می یابید. هر دو شغل فرصت پیشرفت را فراهم می کنند ، اگرچه مهندسان شیمی به دلیل آموزش و گواهینامه های گسترده تر ، از امتیازات بالایی برخوردار هستند.


شیمیدان ها معمولاً برای گسترش فرصت های خود دوره فوق دکترا یا سایر آموزش ها را انتخاب می کنند.

کلر و پودر کلر

کلر مایع و پودر کلر همان ماده شیمیایی فعال را دارند که استخر شما را تمیز می کند ، قدرت و نحوه استفاده از آن تغییر می کند. کلر مایع هزینه کمتری دارد ، ثبات ندارد و به صورت مایع در می آید. شوک گرانولی تثبیت شده و به شکل جامد در استخر شما حل می شود.

برای خرید پودر کلر ارزان به شرکت بیسموت مراجعه کنید

سلب مسئولیت سریع: کلمه کلر اغلب به طور نامناسب استفاده می شود ، اما به اصطلاح عمومی رایج ترین ضدعفونی کننده جهان تبدیل شده است. کلر واقعی فقط به صورت گازی در دسترس است. نوعی که در استخر شما استفاده می شود (اسید هیپوکلروس) از این فرم گرفته شده و با مواد شیمیایی مختلف مخلوط شده و آن را به صورت جامد یا مایع در می آورد.


کلر مقرون به صرفه ترین روش برای سالم سازی استخر است. تقریباً 100 سال است که محصول انتخابی است. این به اندازه کافی ایمن است که بتواند آب آشامیدنی را تصفیه کند و در غلظت مناسب برای کشتن باکتری ها ، میکروب ها و ویروس ها به اندازه کافی قدرتمند است. این ماده همچنین به عنوان ضدعفونی کننده اکسید می شود و به تمیز نگه داشتن استخر کمک می کند. با این حساب ، اجازه دهید به جزئیات بیشتر بپردازیم.


شوک کلر استخر مایع


تفاوت بین کلر تثبیت شده و غیر تثبیت شده.

از کلر تثبیت شده به عنوان ضد عفونی کننده در کلر سازهای اتوماتیک استفاده می شود. برای ضدعفونی کردن روزانه بهتر است زیرا ماندگاری بیشتری دارد. این نوع به صورت زبانه ای (یا جیب دار) یا به صورت گرانول عرضه می شود و به روش های مختلف قابل توزیع است. کلر سازهای شناور از زبانه ها استفاده می کنند و مواد شیمیایی را با گذشت زمان توزیع می کنند. اکثر کلر سازهای شناور بسته به شرایطی مانند فصل و اندازه استخر شما می توانند در هر مکانی از کلر دو تا هشت هفته داشته باشند. یک فیدر اتوماتیک به روشی مشابه کار می کند و به او اجازه می دهد تا به آرامی و عمدا با آب استخر مخلوط شود. این نوع به طور کلی در یک سطل بزرگ عرضه می شود.


از کلر تثبیت نشده برای تکان دهنده های هفتگی استفاده می شود. علاوه بر این ، این ماده برای دادن مقدار زیادی کلر به استخر شما جهت پاکسازی سریع آب پس از استفاده زیاد استفاده می شود. کلر غیر تثبیت شده غلظت سریع و بالایی را ایجاد می کند ، باعث از بین رفتن باکتری ها و سایر موارد ناخوشایند موجود در آب می شود. همچنین در کنترل جلبک ها ، از بین بردن آلاینده های آلی و بازیابی شفافیت مفید است. بهتر است قبل از رفتن به استخر صبر کنید زیرا سطح کلر مایع پس از شوک بالا خواهد بود ، اما شنا فقط پس از 24 ساعت ایمن خواهد بود.


هر ترکیب کلر برای هدف خاصی طراحی شده است. استفاده از این دو نوع در کنار یکدیگر استخر شما را تمیز ، شفاف و درخشان نگه می دارد!


کلر مایع در مقابل شوک پودری


مایع کلر در برابر شوک گرانول

حال که تفاوت بین تثبیت شده و غیر تثبیت شده را دانستیم ، بیایید تفاوتهای شوک مایع و پودر (یا گرانول) را بررسی کنیم. هر دوی این نوع کلرها بی ثبات در نظر گرفته می شوند. با این حال ، برخی شباهت ها و تفاوت های عمده وجود دارد.


شباهت ها:


غلظت کلر موجود نسبت به کلرهای روزانه استفاده می شود

تقریباً همه میکروارگانیسم ها ، باکتری ها و آلاینده های زنده را از بین می برد

آب استخر ابری را به سرعت پاک کنید و به کنترل جلبک ها کمک کنید

تفاوت:


کلر مایع


به طور کلی 60-80٪ هزینه کمتری نسبت به نسخه گرانول دارد

محبوب ترین گزینه

در ظروف قابل شارژ قرار می گیرد ، در حالی که شوک گرانولی یکبار مصرف است

نیازی به حل شدن در آب نیست زیرا از قبل مایعی است

پوسته پوسته نشدن است و هیچ باقیمانده ای باقی نمی گذارد

شوک کلرزنی ...


سریع حل می شود

حمل آسان تر

می تواند برای مدت طولانی ذخیره شود

مقداری شوک پودری می تواند مستقیماً در استخر ریخته شود ، اما بیشتر آنها باید در آب مخلوط شوند تا از لک شدن آن جلوگیری شود. اطمینان حاصل کنید که دستورالعمل ها را با دقت بخوانید. اگر در انتهای استخر دانه ای باقی مانده است ، اطمینان حاصل کنید که آنها را سریع جارو کنید. برخی افراد بسته های کوچکتر را ترجیح می دهند زیرا به راحتی حمل می شوند. برخی از مشتریان در مناطقی مانند تگزاس ممکن است هرگز چیزی در مورد کلر مایع نشنیده باشند! بیشتر افراد کلر مایع را به دلیل ویژگی های قابل شارژ ترجیح می دهند. روی کیف پول نیز بهتر است. همکاران محلی Pinch A Penny محلی شما کوزه های شما را پر می کنند. آنها همچنین سینی هایی را برای ماشین شما فراهم می کنند تا دیگر نگران یک خرابکاری نباشید!


حرف آخر در مورد استفاده از کلر

در پایان ، انواع کلر استخر شما را ضد عفونی می کند. نوع مورد استفاده شما برای تکان دهنده های هفتگی تا حد زیادی به خود شما بستگی دارد. شوک کلرزنی مایع Suncoast Gold تازه ترین و قوی ترین موجود است و از سال 1975 تاکنون بوده است! عوامل زیادی می توانند در تصمیم گیری شما تأثیر بگذارند ، از جمله بودجه ، اندازه استخر و آب و هوا. بهتر است برای مشاوره تخصصی و خدمات دوستانه با متخصصین فروشگاه محلی Pinch A Penny صحبت کنید!


همچنین ، سطح خود را به صورت هفتگی بررسی کنید ، زیرا برخی از محصولات شوک ممکن است بر PH تأثیر بگذارند. برای راحتی شما ، Pinch A Penny آزمایش آب رایگان را ارائه می دهد.

این مطالب نیز برای کلر مفید است : https://sites.google.com/site/buy4chemicals/chlorine