پتاسیم نیترات (Potassium Nitrate)

پتاسیم نیترات (Potassium Nitrate)

پتاسیم نیترات (Potassium Nitrate)

پتاسیم نیترات (Potassium Nitrate)

منتول

منتول یک ماده شیمیایی است که به طور طبیعی در نعناع و سایر گیاهان نعناع یافت می شود ، اما می تواند در آزمایشگاه نیز ساخته شود. برای اولین بار در دهه 1920 و 1930 به تنباکو اضافه شد ، منتول سختی از دود سیگار و تحریکات نیکوتین را کاهش می دهد. طبق قانون پیشگیری از استعمال دخانیات خانوادگی و کنترل دخانیات در سال 2009 که به سازمان غذا و دارو نسبت به محصولات دخانیات اختیار می کند ، منتول تنها عطر و طعمی است که به مقدار کافی در سیگار مجاز است تا به عنوان یک "عطر و طعم" توصیف شود. اما تقریباً تمام سیگارها حاوی مقداری منتول هستند که احتمالاً به دلیل خاصیت خنک کننده آن است. شرکت های دخانیات به تأثیرات تسکین دهنده و خنک کننده منتول تکیه کرده اند تا سیگار را برای افراد سیگاری تازه ، جوانان و برخی گروه های نژادی / قومی خاص به ویژه آفریقایی آمریکایی ها جذاب تر کند. بازاریابی سیگارهای منتول ده ها سال است که در معرض آماج آمریکایی های آفریقایی قرار گرفته است.

برای خرید منتول به : https://bismoot.com/blog/منتول/

بیش از 18.9 میلیون نفر در حال حاضر سیگار منتول را می کشند. 1 عطر و طعم ها ، از جمله منتول ، یکی از اصلی ترین دلایلی است که بچه ها از محصولات تنباکو استفاده می کنند.


تأثیرات سلامتی منتول

هنگام استنشاق ، منتول می تواند باعث کاهش درد و سوزش در مجاری هوایی ناشی از دود سیگار و سرکوب سرفه شود و به افراد سیگاری توهم تنفس را آسانتر می کند. اما ، علیرغم آنچه به نظر می رسد برخی پیامهای بازاریابی ، سیگارهای منتول در مقایسه با سیگارهای غیر منتول هیچ فایده ای برای سلامتی ندارند .2 در حقیقت ، طعم و بو مینتی می تواند علائم هشدار دهنده اولیه مشکلات تنفسی ناشی از استعمال سیگار را نشان دهد.


همچنین مشخص شده است که سیگارهای منتول باعث افزایش احتمال اعتیاد و همچنین میزان اعتیاد می شوند. وابستگی به دخانیات آنها


گروه های پرخطر

صنعت دخانیات از دهه 1950 با تمرکز بر روی سیگارهای منتول ، به طور خاص به برخی از گروه های نژادی / قومی ، به ویژه جامعه آمریکایی های آفریقایی ، اقدام به بازاریابی کرده است.


بیش از 8 در 10 یا 82٪ افراد سیگاری آمریکایی آفریقایی از سیگارهای منتول استفاده می کنند

حدود 46٪ از افراد سیگاری اسپانیایی از منتول ها استفاده می کنند

حدود 44٪ از افراد سیگاری آسیایی سیگارهای منتول را ترجیح می دهند

حدود نیمی از افراد سیگاری در سنین 12 تا 17 سال ، منتول های دودزا هستند. این درصد بالاتر از حدود 40٪ از بزرگسالان 18 سال و بالاتر که منتول را ترجیح می دهند 1 است

مصرف سیگار منتول در 50٪ نسبت به جامعه دگرباشان جنسی در مقایسه با 38٪ در بین افراد دگرجنسگرا شیوع بیشتری دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد