پتاسیم نیترات (Potassium Nitrate)

پتاسیم نیترات (Potassium Nitrate)

پتاسیم نیترات (Potassium Nitrate)

پتاسیم نیترات (Potassium Nitrate)

اهمیت بوتیل گلایکول

اتیلن گلیکول مونوبوتیل اتر - EGMBE

 محصولات اتیلن گلیکول مونوبوتیل اتر - EGMBE

اتیلن گلیکول مونوبوتیل اتر. حلال همه کاره محصولی است که از واکنش بین اتیلن اکسید و n-بوتانول بدست می آید. اتیلن گلیکول مونوبوتیل اتر از نظر شیمیایی به عنوان بوتیل گلیکول، 1-n-بوتوکسی-2-هیدروکسی اتان، n-بوتیل (2-هیدروکسی اتیل) اتر شناخته می شود. از نظر تجاری با نام Butyl Cellosolve شناخته می شود که علامت تجاری Union Carbide است. ADVANCE PETROCHEMICALS LTD. این محصول را با نام تجاری APISOLVE 118 به فروش می رساند.

کارت نتیجه تصویر Butylglycol

برنامه های کاربردی

اتیلن گلیکول مونوبوتیل اتر - EGMBE

اتیلن گلیکول مونوبوتیل اتر - EGMBE

بوتیل گلیکول (2-بوتوکسی اتانول) عمدتاً در تولید لاک های مبتنی بر نیتروسلولز، اترهای سلولزی و لاستیک کلردار استفاده می شود. در مقادیر کم نیز از لاک های ترکیبی استفاده می شود. محلول‌های نیتروسلولز در بوتیل گلیکول ممکن است با مقدار زیادی روح سفید، هیدروکربن‌های معطر یا اتانول رقیق شوند، بدون اینکه بر ویژگی فیلم تأثیر منفی بگذارند. مقادیر کم اتیلن گلیکول مونوبوتیل اتر هم جریان و هم ظرفیت رقیق شدن لاک ها را بهبود می بخشد و هم براقیت لایه های لاک حاصل را افزایش می دهد.


از آنجایی که بوتیل گلیکول (2-بوتوکسی اتانول) پوشش های لاک را بسیار آهسته خشک می کند، برای تهیه لاک های برس کش بر اساس استرهای سلولز، اترهای سلولزی و لاستیک کلردار ایده آل است. حتی افزودن های بسیار کوچک بوتیل گلیکول (2-بوتوکسی اتانول) به آلکید، ویسکوزیته محلول لاک را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد و در نتیجه خاصیت برس کردن این گونه لاک ها را بهبود می بخشد.


2- بوتوکسی اتانول یک حلال واسطه خوب برای استفاده در امولسیون روغن معدنی است. حتی مقادیر کمی از بوتیل گلیکول (2-بوتوکسی اتانول) می تواند چنین امولسیونی را کاملاً مؤثر پخش و تثبیت کند.


APISOLVE 118 به لاستیک حمله نمی کند.

منبع

https://bismoot.com/blog/%d8%a8%d9%88%d8%aa%db%8c%d9%84-%da%af%d9%84%db%8c%da%a9%d9%88%d9%84/

https://www.advancepetro.com/ethylene-glycol-monobuty.html

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد