پتاسیم نیترات (Potassium Nitrate)

پتاسیم نیترات (Potassium Nitrate)

پتاسیم نیترات (Potassium Nitrate)

پتاسیم نیترات (Potassium Nitrate)

مرک | خرید مواد شیمیای مرک | تاریخچه مرک

تاریخچه مرک از زبان خود آن ها 

از سال 1891 ، محققان شرکت مرک  به یافتن راههای جدیدی برای درمان و پیشگیری از بیماری - از کشف ویتامین B1 ، داروهای سرماخوردگی و آنتی اسیدها ، گرفته تا اولین واکسن سرخک و اولین استاتین برای درمان کلسترول بالا کمک کرده اند. دانشمندان شرکت مرک  همچنین به تولید بسیاری از محصولات برای بهبود سلامت حیوانات از جمله واکسن ها و آنتی بیوتیک ها کمک کرده اند. امروز ، شرکت مرک عنوان یک شرکت برتر بیوشیمی سازی پیشرفته تحقیقاتی ، ما تحقیقات خود را بر روی شرایطی متمرکز می کنیم که برخی از مهمترین چالش های بهداشتی امروز را نشان می دهد - مانند سرطان ، HIV ، HPV ، هپاتیت C ، بیماری قلبی و متابولیک ، عفونت مقاوم به آنتی بیوتیک و آلزایمر. و ما در مبارزه با همه گیری های نوظهور جهانی مانند ابولا در خط مقدم هستیم.

در حالی که به گذشته خود افتخار می کنیم ، مشتاق آینده هستیم. هدف ما ایجاد آینده ای سالم تر و درخشان برای مردم در سراسر جهان است.

 Since 1891, merck researchers have helped to find new ways to treat and prevent illness — from the discovery of vitamin B1, to cold remedies and antacids, to the first measles vaccine and the first statins to treat high cholesterol. Our scientists have also helped develop many products to improve animal health, including vaccines and antibiotics. Today, as a premier research-intensive biopharmaceutical company, we continue to focus our research on conditions that represent some of today’s most significant health challenges – like cancer, HIV, HPV, hepatitis C, cardio-metabolic disease, antibiotic-resistant infection and Alzheimer’s disease, and we are on the front lines in the fight against emerging global pandemics, such as Ebola.

While we are proud of our past, we are enthusiastic about the future. We aim to create a healthier, brighter future for people around the world.

خرید مواد شیمیای مرک 

برای خرید مواد شیمایی مرک با تضمین اصالت کالا میتوانید به سایت معتبر بیسموت مراجعه کنید 

پتاسیم نیترات مقاله جدید

نیترات پتاسیم


نیترات پتاسیم (KNO3) یک منبع محلول از دو ماده مغذی اصلی گیاه است. این ماده معمولاً به عنوان کودی برای محصولات با ارزش استفاده می شود که از تغذیه نیترات (NO3-) بهره می برند و منبع پتاسیم (K +) فاقد کلرید (Cl-) است.


تولید


سازندگان به طور معمول با واکنش نیکل نیترات پتاسیم (که بعضاً به آن نیترات پتاسیم یا NOP گفته می شود) با واکنش کلرید پتاسیم (KCl) با منبع نیترات تولید می کنند ، بسته به اهداف و منابع موجود ، نیترات ممکن است از نیترات سدیم ، اسید نیتریک یا نیترات آمونیوم حاصل شود. KNO3 حاصل به دست آمده بدون توجه به فرآیند تولید یکسان است. پتاسیم  نیترات معمولاً به عنوان یک ماده کریستالی محلول در آب فروخته می شود که در درجه اول برای حل و استفاده با آب و یا به صورت پراکنده برای کاربرد خاک در نظر گرفته شده است .به طور سنتی ، این ترکیب به عنوان نمکی شناخته می شود.


مصارف کشاورزی


 باغداران ارزش کود دهی با KNO3 را به خصوص در شرایطی که به یک منبع غذایی بسیار محلول و عاری از کلرید نیاز دارند ، می دهند. در چنین خاکهایی ، تمام نیترات N بلافاصله برای جذب گیاه به عنوان نیترات در دسترس است و نیازی به اقدام میکروبی اضافی و تغییر خاک ندارد. برخی از مزارع محصولات زراعی و باغی با ارزش بالا بعضی اوقات ترجیح می دهند از یک منبع تغذیه ای مبتنی بر نیترات در تلاش برای تقویت عملکرد و کیفیت استفاده کنند. نیترات پتاسیم حاوی نسبتاً بالایی از K است ، با نسبت N به K تقریباً یک به سه. بسیاری از محصولات دارای تقاضای زیاد K هستند و می توانند مقدار کم یا بیشتر K را از محصول در برداشت برداشت کنند.


کاربردهای KNO3 در خاک قبل از فصل رشد یا به عنوان مکمل در طول فصل رشد انجام می شود. برای تحریک فرآیندهای فیزیولوژیکی یا غلبه بر کمبودهای مواد مغذی ، گاهی محلول رقیق شده روی شاخ و برگ گیاهان پاشیده می شود. استفاده از شاخ و برگ K در حین رشد میوه باعث برخی از محصولات زراعی می شود ، زیرا این مرحله رشد اغلب با تقاضای زیاد K در زمان کاهش فعالیت ریشه و جذب مواد مغذی همزمان است. همچنین از این گیاه معمولاً برای تولید گیاهان گلخانه ای و کشت هیدروپونیک استفاده می شود.


تمرین های مدیریتی


 برای افزایش کیفیت برداشت ، تشکیل پروتئین ، مقاومت در برابر بیماری و راندمان استفاده از آب توسط گیاهان مورد نیاز است. بنابراین ، برای حمایت از رشد سالم ، کشاورزان غالباً KNO3 را در طول فصل رشد در خاک یا از طریق سیستم آبیاری اعمال می کنند.


نیترات پتاسیم تنها بخش کمی از بازار جهانی کودهای K را تشکیل می دهد. این در درجه اول مورد استفاده قرار می گیرد که ترکیب و خواص بی نظیر آن می تواند مزایای خاصی را برای تولید کنندگان فراهم کند. بعلاوه ، تهیه و استفاده از آن بسیار آسان است ، و با بسیاری از کودهای دیگر ، از جمله کودهای مخصوص بسیاری محصولات زراعی با ارزش بالا و همچنین آنهایی که در محصولات دانه و فیبر مورد استفاده قرار می گیرد ، سازگار است.


حلالیت نسبتاً زیاد KNO3 در شرایط گرم ، محلول غلیظ تر از کودهای K معمولی را امکان پذیر می کند. با این حال ، کشاورزان برای جلوگیری از حرکت نیترات در زیر ناحیه ریشه باید آب را به دقت مدیریت کنند.


مصارف غیر کشاورزی


نیترات پتاسیم مدتهاست که برای آتش بازی و باروت مورد استفاده قرار می گیرد. اکنون برای حفظ کیفیت گوشت و پنیر به مواد غذایی بیشتر اضافه می شود. خمیردندان های مخصوص اغلب برای کاهش حساسیت دندان حاوی KNO3 هستند. مخلوطی از KNO3 و نیترات سدیم (NaNO3) برای ذخیره سازی گرما در تاسیسات انرژی خورشیدی استفاده می شود.

ترجمه از https://www.cropnutrition.com