پتاسیم نیترات (Potassium Nitrate)

پتاسیم نیترات (Potassium Nitrate)

پتاسیم نیترات (Potassium Nitrate)

پتاسیم نیترات (Potassium Nitrate)

تفاوت های شیمی و مهندسی شیمی

اگرچه بین شیمی و مهندسی شیمی همپوشانی وجود دارد ، دوره هایی که می گذرانید ، مدارک تحصیلی و مشاغل کاملاً متفاوت است. در اینجا نگاهی می اندازیم به آنچه شیمی دانان و مهندسان شیمی مطالعه می کنند و آنچه انجام می دهند.


تعریف واکنش شیمیایی -- به زبان ساده | مجله فرادرس

تفاوت به طور خلاصه

تفاوت زیاد بین شیمی و مهندسی شیمی به اصالت و مقیاس مربوط می شود.


شیمیدانان بیشتر احتمال دارد مواد و فرآیندهای جدید تولید کنند ، در حالی که مهندسان شیمی بیشتر این مواد و فرآیندها را می گیرند و آنها را بزرگتر یا کارآمدتر می کنند.


علم شیمی

شیمی دانان در ابتدا ، بسته به مدرسه ، در مقطع کارشناسی در رشته های علوم یا هنر اخذ می کنند. بسیاری از شیمی دانان مقاطع پیشرفته (کارشناسی ارشد یا دکترا) را در زمینه های تخصصی دنبال می کنند.


شیمی دانان دوره هایی را در تمام شاخه های اصلی شیمی ، فیزیک عمومی ، ریاضیات از طریق حساب و احتمالاً معادلات دیفرانسیل می گذرانند و ممکن است دوره های علوم کامپیوتر یا برنامه نویسی را بگذرانند. شیمی دانان دوره های "اصلی" را نیز در علوم انسانی می گذرانند.


شیمی دانان لیسانس معمولاً در آزمایشگاه ها کار می کنند. آنها ممکن است به تحقیق و توسعه کمک کنند یا تجزیه و تحلیل نمونه را انجام دهند. شیمی دانان دوره کارشناسی ارشد همان نوع کار را انجام می دهند ، به علاوه ممکن است بر تحقیقات نظارت داشته باشند. شیمی دانان دکتری کارگردانی می کنند و همچنین تحقیق می کنند یا ممکن است در سطح کالج یا تحصیلات تکمیلی شیمی تدریس کنند.


اکثر شیمی دانان مقاطع پیشرفته را دنبال می کنند و ممکن است قبل از عضویت در یک شرکت در آن کارآموزی کنند. بدست آوردن موقعیت شیمی خوب با مدرک لیسانس بسیار دشوارتر از آموزش تخصصی و تجربه جمع شده در طول تحصیلات تکمیلی است.


مهندسی شیمی

اکثر مهندسان شیمی دارای مدرک لیسانس مهندسی شیمی هستند. مدرک کارشناسی ارشد نیز محبوب هستند ، در حالی که دکترا در مقایسه با گرایش های شیمی نادر است. مهندسان شیمی در یک آزمون شرکت می کنند تا مهندس مجاز شوند. پس از کسب تجربه کافی ، آنها ممکن است مهندس حرفه ای شوند (P.E.)


حرکت دانشکده شیمی امیرکبیر به سمت دانشگاه نسل سوم است - ایرنا

مهندسان شیمی بیشتر دروس شیمی را که شیمی دانها مطالعه می کنند ، بعلاوه دروس مهندسی و ریاضیات اضافی می گذرانند. دوره های ریاضی اضافه شده شامل معادلات دیفرانسیل ، جبر خطی و آمار است. دوره های معمول مهندسی عبارتند از دینامیک سیالات ، انتقال جرم ، طراحی راکتور ، ترمودینامیک و طراحی فرآیند. مهندسان ممکن است دوره های اصلی کمتری را بگذرانند ، اما معمولاً کلاس های اخلاق ، اقتصاد و تجارت را انتخاب می کنند.


مهندسان شیمی در تیم های تحقیق و توسعه ، مهندسی فرآیند در کارخانه ، مهندسی پروژه یا مدیریت کار می کنند. مشاغل مشابهی در سطح ورودی و تحصیلات تکمیلی انجام می شود ، اگرچه مهندسان دوره کارشناسی ارشد اغلب خود را در مدیریت می بینند. بسیاری شرکت های جدیدی را تأسیس می کنند.


چشم انداز شغلی

فرصت های شغلی بی شماری برای شیمی دانان و مهندسان شیمی وجود دارد. بسیاری از شرکت ها هر دو نوع متخصص را استخدام می کنند.



شیمی دانان پادشاه تجزیه و تحلیل آزمایشگاهی هستند. آنها نمونه ها را بررسی می کنند ، مواد و فرایندهای جدیدی تولید می کنند ، مدل ها و شبیه سازی های رایانه ای را توسعه می دهند و اغلب تدریس می کنند. مهندسان شیمی استاد فرآیندهای صنعتی و گیاهان هستند.

آزمایشگاه کالیبراسیون شیمی


اگرچه ممکن است در آزمایشگاه کار کنند ، مهندسان شیمی را نیز در این زمینه ، کامپیوترها و اتاق هیئت مدیره می یابید. هر دو شغل فرصت پیشرفت را فراهم می کنند ، اگرچه مهندسان شیمی به دلیل آموزش و گواهینامه های گسترده تر ، از امتیازات بالایی برخوردار هستند.


شیمیدان ها معمولاً برای گسترش فرصت های خود دوره فوق دکترا یا سایر آموزش ها را انتخاب می کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد