پتاسیم نیترات (Potassium Nitrate)

پتاسیم نیترات (Potassium Nitrate)

پتاسیم نیترات (Potassium Nitrate)

پتاسیم نیترات (Potassium Nitrate)

کلر و پودر کلر

کلر مایع و پودر کلر همان ماده شیمیایی فعال را دارند که استخر شما را تمیز می کند ، قدرت و نحوه استفاده از آن تغییر می کند. کلر مایع هزینه کمتری دارد ، ثبات ندارد و به صورت مایع در می آید. شوک گرانولی تثبیت شده و به شکل جامد در استخر شما حل می شود.

برای خرید پودر کلر ارزان به شرکت بیسموت مراجعه کنید

سلب مسئولیت سریع: کلمه کلر اغلب به طور نامناسب استفاده می شود ، اما به اصطلاح عمومی رایج ترین ضدعفونی کننده جهان تبدیل شده است. کلر واقعی فقط به صورت گازی در دسترس است. نوعی که در استخر شما استفاده می شود (اسید هیپوکلروس) از این فرم گرفته شده و با مواد شیمیایی مختلف مخلوط شده و آن را به صورت جامد یا مایع در می آورد.


کلر مقرون به صرفه ترین روش برای سالم سازی استخر است. تقریباً 100 سال است که محصول انتخابی است. این به اندازه کافی ایمن است که بتواند آب آشامیدنی را تصفیه کند و در غلظت مناسب برای کشتن باکتری ها ، میکروب ها و ویروس ها به اندازه کافی قدرتمند است. این ماده همچنین به عنوان ضدعفونی کننده اکسید می شود و به تمیز نگه داشتن استخر کمک می کند. با این حساب ، اجازه دهید به جزئیات بیشتر بپردازیم.


شوک کلر استخر مایع


تفاوت بین کلر تثبیت شده و غیر تثبیت شده.

از کلر تثبیت شده به عنوان ضد عفونی کننده در کلر سازهای اتوماتیک استفاده می شود. برای ضدعفونی کردن روزانه بهتر است زیرا ماندگاری بیشتری دارد. این نوع به صورت زبانه ای (یا جیب دار) یا به صورت گرانول عرضه می شود و به روش های مختلف قابل توزیع است. کلر سازهای شناور از زبانه ها استفاده می کنند و مواد شیمیایی را با گذشت زمان توزیع می کنند. اکثر کلر سازهای شناور بسته به شرایطی مانند فصل و اندازه استخر شما می توانند در هر مکانی از کلر دو تا هشت هفته داشته باشند. یک فیدر اتوماتیک به روشی مشابه کار می کند و به او اجازه می دهد تا به آرامی و عمدا با آب استخر مخلوط شود. این نوع به طور کلی در یک سطل بزرگ عرضه می شود.


از کلر تثبیت نشده برای تکان دهنده های هفتگی استفاده می شود. علاوه بر این ، این ماده برای دادن مقدار زیادی کلر به استخر شما جهت پاکسازی سریع آب پس از استفاده زیاد استفاده می شود. کلر غیر تثبیت شده غلظت سریع و بالایی را ایجاد می کند ، باعث از بین رفتن باکتری ها و سایر موارد ناخوشایند موجود در آب می شود. همچنین در کنترل جلبک ها ، از بین بردن آلاینده های آلی و بازیابی شفافیت مفید است. بهتر است قبل از رفتن به استخر صبر کنید زیرا سطح کلر مایع پس از شوک بالا خواهد بود ، اما شنا فقط پس از 24 ساعت ایمن خواهد بود.


هر ترکیب کلر برای هدف خاصی طراحی شده است. استفاده از این دو نوع در کنار یکدیگر استخر شما را تمیز ، شفاف و درخشان نگه می دارد!


کلر مایع در مقابل شوک پودری


مایع کلر در برابر شوک گرانول

حال که تفاوت بین تثبیت شده و غیر تثبیت شده را دانستیم ، بیایید تفاوتهای شوک مایع و پودر (یا گرانول) را بررسی کنیم. هر دوی این نوع کلرها بی ثبات در نظر گرفته می شوند. با این حال ، برخی شباهت ها و تفاوت های عمده وجود دارد.


شباهت ها:


غلظت کلر موجود نسبت به کلرهای روزانه استفاده می شود

تقریباً همه میکروارگانیسم ها ، باکتری ها و آلاینده های زنده را از بین می برد

آب استخر ابری را به سرعت پاک کنید و به کنترل جلبک ها کمک کنید

تفاوت:


کلر مایع


به طور کلی 60-80٪ هزینه کمتری نسبت به نسخه گرانول دارد

محبوب ترین گزینه

در ظروف قابل شارژ قرار می گیرد ، در حالی که شوک گرانولی یکبار مصرف است

نیازی به حل شدن در آب نیست زیرا از قبل مایعی است

پوسته پوسته نشدن است و هیچ باقیمانده ای باقی نمی گذارد

شوک کلرزنی ...


سریع حل می شود

حمل آسان تر

می تواند برای مدت طولانی ذخیره شود

مقداری شوک پودری می تواند مستقیماً در استخر ریخته شود ، اما بیشتر آنها باید در آب مخلوط شوند تا از لک شدن آن جلوگیری شود. اطمینان حاصل کنید که دستورالعمل ها را با دقت بخوانید. اگر در انتهای استخر دانه ای باقی مانده است ، اطمینان حاصل کنید که آنها را سریع جارو کنید. برخی افراد بسته های کوچکتر را ترجیح می دهند زیرا به راحتی حمل می شوند. برخی از مشتریان در مناطقی مانند تگزاس ممکن است هرگز چیزی در مورد کلر مایع نشنیده باشند! بیشتر افراد کلر مایع را به دلیل ویژگی های قابل شارژ ترجیح می دهند. روی کیف پول نیز بهتر است. همکاران محلی Pinch A Penny محلی شما کوزه های شما را پر می کنند. آنها همچنین سینی هایی را برای ماشین شما فراهم می کنند تا دیگر نگران یک خرابکاری نباشید!


حرف آخر در مورد استفاده از کلر

در پایان ، انواع کلر استخر شما را ضد عفونی می کند. نوع مورد استفاده شما برای تکان دهنده های هفتگی تا حد زیادی به خود شما بستگی دارد. شوک کلرزنی مایع Suncoast Gold تازه ترین و قوی ترین موجود است و از سال 1975 تاکنون بوده است! عوامل زیادی می توانند در تصمیم گیری شما تأثیر بگذارند ، از جمله بودجه ، اندازه استخر و آب و هوا. بهتر است برای مشاوره تخصصی و خدمات دوستانه با متخصصین فروشگاه محلی Pinch A Penny صحبت کنید!


همچنین ، سطح خود را به صورت هفتگی بررسی کنید ، زیرا برخی از محصولات شوک ممکن است بر PH تأثیر بگذارند. برای راحتی شما ، Pinch A Penny آزمایش آب رایگان را ارائه می دهد.

این مطالب نیز برای کلر مفید است : https://sites.google.com/site/buy4chemicals/chlorine

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد