پتاسیم نیترات (Potassium Nitrate)

پتاسیم نیترات (Potassium Nitrate)

پتاسیم نیترات (Potassium Nitrate)

پتاسیم نیترات (Potassium Nitrate)

گلایسین

گلیسین یک اسید آمینه غیر ضروری است که به طور طبیعی توسط بدن تولید می شود. این یکی از 20 اسید آمینه موجود در بدن انسان است که پروتئین ها را سنتز می کند و در ایجاد چندین ترکیب و پروتئین مهم دیگر نقشی اساسی دارد.
برای خرید گلایسین به شرکت بیسموت مراجعه کنید
گلیسین




ثابت شده است که این ماده به عنوان یک مکمل غذایی بی خطر است ، اگرچه یک رژیم غذایی سالم و متنوع به طور معمول مقدار لازم گلیسین مورد نیاز بدن را تأمین می کند.

نقش گلیسین در بدن چیست؟
عملکرد اصلی گلیسین در بدن ، سنتز پروتئین ها است. با این حال ، برای رشد سالم اسکلت ، عضلات و بافت ها نیز ضروری است.

گلیسین برای سلامت استخوان مفید است
اگرچه تأثیر اسیدهای آمینه خاص بر تراکم مواد معدنی استخوان و خطر بیماری های استخوانی مانند پوکی استخوان مشخص نشده است ، گلیسین در ارتقا سلامت استخوان نقش دارد.

تصور می شود که گلیسین (از جمله سایر اسیدهای آمینه غیر ضروری) از طریق تولید انسولین و فاکتور رشد شبه انسولین 1 ، همراه با سنتز کلاژن ، که پروتئین مهمی برای سلامت استخوان ، بافت و عضله است ، به سلامت استخوان کمک می کند. در سراسر بدن.

گلیسین برای سلامتی عضلات مفید است
گلیسین از طریق افزایش سطح کراتین در بدن ، که ترکیبی است که در سلولهای عضلانی یافت می شود و توسط گلیسین و دو اسید آمینه دیگر ساخته می شود ، می تواند از شکستن عضلات جلوگیری کند.

تقویت کراتین در عضلات می تواند به آنها کمک کند تا عملکردهای کوتاه مدت ، شدید مانند وزنه برداری یا دو سرعت را انجام دهند. چندین مطالعه نشان داده است که تقویت کراتین در بدن می تواند منجر به افزایش قدرت ، توده و قدرت عضلانی شود و همچنین ممکن است به بهبودی پس از ورزش و توان بخشی پس از آسیب کمک کند.

یک مطالعه نشان داد که دوز روزانه 5 گرم تا 20 گرم کراتین به این معنی است که بیمارانی که به دلیل عدم تحرک نیاز به نگهداری یک پای آسیب دیده برای 2 هفته در بازیگران دارند ، آتروفی عضلانی کمتری را تجربه می کنند و آنها از تمرینات توانبخشی خود قدرت بیشتری نسبت به ورزش مصرف کراتین

در نتیجه ، گلیسین یک مکمل محبوب برای بدنسازان و کسانی است که مایل به افزایش توده و قدرت عضلانی هستند. با این حال ، بدن می تواند کراتین را سنتز کند و می تواند از طریق رژیم غذایی مصرف شود ، بنابراین ممکن است همیشه مکمل های گلیسین برای افزایش سطح کراتین لازم نباشد.

کپسول گلیسین

اعتبار تصویر: اوگنیوس دودزینسکی / Shutterstock.com

گلیسین برای سلامت بافت مفید است
گلیسین به مقدار زیاد در کلاژن یافت می شود که یک پروتئین ساختاری است و باعث تقویت و کشش پوست می شود. این عنصر اصلی تشکیل دهنده فاشیا ، غضروف ، رباط ها ، تاندون ها و استخوان ها است و فراوان ترین پروتئین در بدن انسان است.

نشان داده شده است که مکمل های گلیسین باعث کاهش سطح از دست دادن استخوان در زنان یائسه در پوکی استخوان ، کاهش زوال مفصل در ورزشکارانی که درد مفصل دارند و کشش پوست در زنان مسن را افزایش می دهد.

گلیسین در خواب مفید است
3 گرم گلیسین در روز قبل از خواب باعث بهبود کیفیت خواب و کاهش احساس خستگی در طول روز در افراد مبتلا به بی خوابی یا افرادی که وقت زیادی برای خواب ندارند ، شده است.

تزریق گلیسین در مطالعات حیوانی نشان داده شده است که فعالیت نورونهایی را که مسئول هموستاز انرژی و انرژی هستند ، محدود می کند ، همچنین تزریق گلیسین نیز باعث تشویق خواب غیر REM در موش ها شده است ، اگرچه ارتباط بین گلیسین و فعالیت عصبی در این امر مسدود است. نوع مورد اختلاف است

همچنین ممکن است خواب با گلیسین بهبود یابد زیرا باعث کاهش درجه حرارت اصلی بدن می شود و دمای سردتر بدن با کیفیت بهتر خواب ارتباط دارد.

اعتقاد بر این است که مکمل گلیسین گیرنده های N-methyl-D-aspartate (NMDA) را در هسته سوپراکیاسماتیک فعال می کند و منجر به تنظیم بهتر دما و ریتم شبانه روزی می شود ، اگرچه مکانیزمی که از طریق آن گلیسین گیرنده های NMDA را در SCN فعال می کند تا باعث خواب بهتر شود هنوز درک نشده اند

خواب

اعتبار تصویر: Stock-Asso / Shutterstock.com

گلیسین بر سلامت مغز و اعصاب سود می برد
گلیسین همچنین یک انتقال دهنده عصبی مهاری در سیستم عصبی مرکزی است و در پردازش اطلاعات حرکتی و حسی نقش دارد. این ماده در نخاع ، ساقه مغز و شبکیه دیده می شود و می تواند تحریک پذیری را در انتقال دهنده های عصبی مختلف مهار و تقویت کند.

این می تواند بسته به قدرت مهار یا تحریک و دوز گلیسین مفید و خطرناک باشد.

اگر یک دوز گلیسین خیلی زیاد باشد ، می تواند باعث تحریک پذیری کشنده در مغز شود ، اما گلیسین با مهار زیاد می تواند باعث تشنج عضلانی و خفگی شود و باعث مرگ شود. به این دلیل که گیرنده های گلیسین می توانند توسط استریکنین مسدود شوند ، که در مقادیر زیاد باعث این عوارض مهلک می شود.

با این حال ، عملکردهای مهاری گلیسین به مدیریت شرایط روانشناختی مانند اسکیزوفرنی کمک می کند و گلیسین به یک روش درمانی بالقوه برای مدیریت علائم اسکیزوفرنی تبدیل شده است.
گلیسین می تواند انتقال عصبی NMDA را افزایش دهد ، و سطح پایین گیرنده های NMDA به عنوان یک عامل احتمالی در ایجاد اسکیزوفرنی گزارش شده است. گلیسین برای استفاده کوتاه مدت و طولانی مدت بی خطر است و به همین ترتیب یک درمان موثر ممکن برای علائم اسکیزوفرنی است.

بررسی های ادبیات نشان داده است که مکمل های کراتین ممکن است عملکرد حافظه کوتاه مدت و قابلیت استدلال در افراد سالم را بهبود ببخشند ، اگرچه مزایای آن برای کسانی که با زوال عقل یا سایر بیماری های شناختی تحلیل برنده زندگی می کنند کاملا مشخص نشده است

در رابطه با نقش گلیسین در ایجاد کراتین ، به طور گسترده ای اثبات شده است که کراتین دارای خواص محافظت از نورون است. مطالعات حیوانی در مورد بررسی مزایای مکمل کراتین بر آسیب های مغزی (TBI) ، ایسکمی مغزی و ضایعات نخاعی (SCI) نشان داده است که کراتین می تواند سطح آسیب به منطقه قشر را از 36 به 50 درصد و در موش های صحرایی با ضایعات نخاعی ، مکمل کراتین باعث بهبود عملکرد حرکتی می شود.

از آنجا که ثابت شده است مصرف آن به عنوان مکمل بی خطر است ، بنابراین مکمل کراتین می تواند به عنوان یک عامل درمانی در انسان برای درمان TBI و SCI پتانسیل داشته باشد.

چه منابع دیگری از گلیسین وجود دارد؟
اگرچه گلیسین به طور طبیعی توسط بدن ساخته می شود ، همچنین می تواند در طیف وسیعی از غذاهای رایج ، از جمله گوشت ، ماهی ، لبنیات و حبوبات یافت شود. این غذاهای غنی از پروتئین باید گلیسین کافی برای بدن بدون نیاز به مکمل گلیسین برای بدن فراهم کنند.

مکمل های گلیسین به صورت پودر یا کپسول ساخته می شوند و اغلب پودرها به دلیل طعم شیرین طبیعی به غذا و نوشیدنی اضافه می شوند.

خلاصه
اگرچه گلیسین ساده ترین اسید آمینه است ، اما مجموعه ای از عملکردها و اثرات آن بر روی بدن است. در حالی که می تواند انتقال دهنده های عصبی خاصی را مهار کند که می تواند شرایط روانی خاصی را بهبود بخشد ، همچنین می تواند انتقال دهنده های عصبی را که باعث تشنج عضلانی و بیش از حد تحریک پذیری مغزی می شوند ، تحریک کند.

مصرف آن به عنوان مکمل غذایی در دوزهای مناسب ، چه برای استفاده کوتاه مدت و چه برای طولانی مدت ، بی خطر است ، با این حال ، بدن معمولاً مقدار مناسب گلیسین را از یک رژیم غذایی متنوع و سالم دریافت می کند. این یک سری مزایا دارد که شامل استخوان ها ، بافت ها ، ماهیچه ها و سیستم عصبی مرکزی است و به همین ترتیب یکی از مهمترین اسیدهای آمینه غیر ضروری در بدن است.

منابع
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد