پتاسیم نیترات (Potassium Nitrate)

پتاسیم نیترات (Potassium Nitrate)

پتاسیم نیترات (Potassium Nitrate)

پتاسیم نیترات (Potassium Nitrate)

استون چیست؟

استون چیست؟

استون یک حلال آلی بی رنگ ، فرار و قابل اشتعال با فرمول شیمیایی (CH3) 2CO است. همچنین به عنوان پروپانون یا دی متیل کتون شناخته می شود ، کوچکترین و ساده ترین کتون است.

استون به طور مرتب برای تمیز کردن در خانه ها ، عملیات تجاری و آزمایشگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر این ، این یک حلال صنعتی است.

استون یک حلال عالی است زیرا می تواند مواد دیگر را حل کند. با توجه به این که قابل پخش بودن و قطبی بودن است ، می تواند با محصولاتی از آب گرفته تا ترکیبات ارگانیک مختلف کار کند. به دلیل این قطبیت ، استون می تواند با حلال های قطبی مانند آب در هم آمیخته باشد.

استون به طور طبیعی در گیاهان و به عنوان محصول متابولیسم حیوانات تولید می شود. در بدن انسان به میزان کم در ادرار و خون وجود دارد.

ما به عنوان یک تامین کننده پیشرو در حلال های با خلوص بالا ، ما محصول مناسب را برای درخواست شما ارائه می دهیم که آیا خواهان HPLC استون ، استون ACS یا یکی از درجه های دیگر است.

استفاده های استون 

استون کاربردهای بسیاری دارد:

به عنوان حلال چربی ها ، روغن ها ، موم ها ، رزین ها ، لاستیک ، پلاستیک ، لاک ، لاک ها و سیمان های لاستیکی.

به عنوان یک معرف در ترکیبات آلی برای تولید روکش ها ، پلاستیک ، داروسازی و مواد آرایشی.

برای تولید متیل ایزوبوتیل کتون ، اکسید مزیتیل ، اسید استیک (فرآیند کتن) ، الکل دیاستون ، بیسفنول A ، متیل متاکریلات ، مواد منفجره ، ریون ، فیلمهای عکاسی و ایزوپرن.

برای استخراج اصول مختلف از مواد حیوانی و گیاهی؛ در حذف کننده های رنگ و لاک؛ پارافین تصفیه؛ و برای سفت شدن و خشک شدن بافت ها

در تمیز کردن ظروف شیشه ای ، دارویی (حلال) و آنالیزها از جمله کروماتوگرافی مایع.

چند نمونه از این کاربردهای رایج عبارتند از:

به عنوان یک حلال ، در واکنش اکسیداسیون جونز ، که فرآیند اکسیداسیون مربوط به الکلهای اولیه و ثانویه به اسیدها و کتونها است. واکنش با حضور اسید کرومیک ، اسید سولفوریک آبی و استون پیش می رود.

چگونه استون را دستکاری کنیم

استون ماده ای است که در بعضی از مواد دستکش نفوذ کرده یا آنرا حل می کند و در نتیجه نشت هایی در تماس با پوست ایجاد می کند. بنابراین ، انتخاب دستکش مناسب بهترین محافظت از پوست را تضمین می کند.

انتخاب دستکش مناسب برای استفاده از استون

دستکش برای انتقال حلالهای مایع مانند استون از فاکتور نفوذپذیری برخوردار است ، به این معنی که حلال به آرامی از طریق دستکش به پوست نشت می کند.

دستکش های جدید بهترین محافظت را ارائه می دهند ، اما محافظت با گذشت زمان کاهش می یابد. اولین قدم بررسی زمان مقاومت شیمیایی روی بسته بندی دستکش است تا بدانید چند بار می توان از دستکش برای کنترل استون استفاده کرد.

چگالی دستکش و واکنش آن در برابر دمای شیمیایی و دمای خارجی نیز باید در نظر گرفته شود.

بهترین و بدترین دستکش برای محافظت از پوست از تماس با استون

بهترین نوع دستکش برای مقابله با استون از لاستیک بوتیل ساخته شده است. این ماده از مقاومت شیمیایی بالاتری در برابر استون برخوردار است و این امر را برای دستکاری ایمنی استون ایده آل می کند.

دستکش های ساخته شده از نیتریل و ترکیبات آلی برای بدست آوردن استون بدترین هستند. این نوع مواد مقاومت شیمیایی در برابر استون ندارند. استون با این ماده واکنش نشان می دهد و دستکش را در عرض چند دقیقه ناامن می کند. حتی دستکش های نئوپرن که مقداری مقاومت شیمیایی در برابر استون دارند به اندازه دستکش های لاستیکی بوتیل بی خطر نیست

https://www.sigmaaldrich.com/chemistry/solvents/acetone-center.html

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد