پتاسیم نیترات (Potassium Nitrate)

پتاسیم نیترات (Potassium Nitrate)

پتاسیم نیترات (Potassium Nitrate)

پتاسیم نیترات (Potassium Nitrate)

بوی کلروفرم چیست؟+ خرید کلروفرم

چه مدت طول می کشد تا یک فرد با استفاده از کلروفرم ناک اوت شود؟

مشاهده تصویر منبع


کلروفرم مایعی بی رنگ و خوشبو با نام IUPAC تری کلرومتان و فرمول شیمیایی CHCl3 است. کلروفرم به عنوان حلال در صنایع کاغذ سازی، ساخت و ساز و فرآوری چوب و همچنین در تولید آفت کش ها استفاده می شود. کلروفرم همچنین می تواند در مقادیر کم افراد را بی حس یا بیهوش کند.


یک داستان جنایی معروف، تحقیقات قاتل زنجیره ای یا فیلم جاسوسی را انتخاب کنید و به احتمال زیاد صحنه زیر به هر طریقی باز می شود:


یک شرور دزدکی پشت یک هدف می‌رود و پارچه‌ای را روی دهانش می‌گذارد. پس از چند لحظه قربانی از ناحیه زانو ضعیف می شود و از هوش می رود.


اگر به شیمی بیشتر از صحنه‌های اکشن علاقه دارید، مطمئناً این سوال در نقطه‌ای به ذهنتان خطور کرده است: آیا واقعاً کلروفرم به این سرعت کسی را از کار می‌اندازد؟


ویدیوی پیشنهادی برای شما:



7 چیز علمی نادرست که در فیلم ها نشان می دهند: رایج ترین اشتباهات و افسانه های فیلم


کلروفرم چیست؟

کلروفرم یک ترکیب آلی بی رنگ و خوشبو با نام IUPAC تری کلرومتان و فرمول شیمیایی CHCl3 است. این یک مایع متراکم با هندسه مولکولی چهار وجهی با تقارن C3 است. فرمول ساختاری کلروفرم در زیر آمده است:


فرمول ساختاری کلروفرم

فرمول ساختاری کلروفرم


کلروفرم یک مایع بسیار فرار است که در طول تاریخ به دلیل خواص مخدر آن بسیار مورد استفاده قرار گرفته است و به بیهوش کردن یا بیهوش کردن افراد، حتی در صورت مصرف در دوزهای کم، شهرت دارد.


در اصطلاحات شیمیایی، کلروفرم تری کلرومتان مایع است و در مقیاس صنعتی با حرارت دادن مخلوطی از کلر و کلرومتان یا متان تولید می شود.



کلروفرم به طور معمول در کجا یافت می شود؟

کلروفرم یک ترکیب آلی طبیعی است که در هوا و در آب های ساحلی، دریاچه ها، آب های داخلی و آب های زیرزمینی یافت می شود. با این حال، بیشتر کلروفرم موجود در محیط توسط انسان تولید می شود. سطوح بالاتر کلروفرم در مناطق صنعتی و در هوای بالای استخرهای شنا که در آن آب با کلر ضد عفونی شده است، یافت می شود.


بوی کلروفرم چیست؟

کلروفرم مایعی خوشبو، شبیه اتر، همراه با طعم کمی شیرین است. برخی از افراد بو را با بوی مواد ضد عفونی کننده مقایسه می کنند، مشابه بویی که در بیمارستان ها و مراکز درمانی احساس می شود. ما با تعدادی از شیمیدانانی که در آزمایشگاه‌های شیمیایی کار می‌کردند، مصاحبه کردیم و توضیح دادند که بوی کلروفرم به طور مبهمی شبیه بوی استون، یک ترکیب آلی است.

منبع

https://bismoot.com/blog/chloroform-%da%a9%d9%84%d8%b1%d9%88%d9%81%d8%b1%d9%85/

https://www.scienceabc.com/humans/movies/what-does-chloroform-do-used-for-smell-uses-effects-spray.html

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد