پتاسیم نیترات (Potassium Nitrate)

پتاسیم نیترات (Potassium Nitrate)

پتاسیم نیترات (Potassium Nitrate)

پتاسیم نیترات (Potassium Nitrate)

خطرات و ایمنی کربنات باریم+ خرید کربنات باریم

اطلاعات خطرات و ایمنی

دسته: آفت کش.

درجه بندی سمیت: بسیار سمی است.

سمیت حاد خوراکی- LD50 موش: 418 میلی گرم بر کیلوگرم؛ Oral-Mouse LD50: 200 میلی گرم بر کیلوگرم

ویژگی های خطر اشتعال پذیری گرمایش: هنگامی که گرم می شود، می تواند دود سمی اکسید باریم تولید کند. خوردن آن می تواند باعث زخم معده، ضعف عضلانی، پارستزی، بی حسی، اسهال، استفراغ شود.

ویژگی های ذخیره سازی: تهویه خزانه خشک کردن در دمای پایین. باید به طور جداگانه با اسیدها، افزودنی های غذایی ذخیره شود.

عامل خاموش کننده: آب، دی اکسید کربن، خاک خشک، شنی.

استانداردهای حرفه ای: TWA 0.5 میلی گرم (باریم) / متر مکعب. STEL 1.5 میلی گرم (باریم) / متر مکعب.

شرح

کربنات باریم دارای فرمول مولکولی BaCO3 و وزن مولکولی 197.3359 گرم بر مول است. شماره CAS آن 513-77-9 است. کربنات باریم تنها یک شکل پایدار دارد (ساختار از نوع آراگونیت) و دمای بارش بر خلاف کربنات‌های کلسیم یا منیزیم تأثیری بر شکل کریستالی ندارد.

خواص شیمیایی

کربنات باریم، BaCO3 که به نام ویتریت نیز شناخته می شود، پودری سفید رنگ است که در اسیدها به استثنای اسید سولفوریک محلول است و نقطه ذوب آن 174 درجه سانتیگراد است و در لوله های تصویر تلویزیون، جونده کش، شیشه های نوری و سرامیک استفاده می شود. شار

کربنات باریم

اکسید باریم، BaO، از تجزیه کربنات باریم تولید می شود.

مشخصات فیزیکی

پودر سفید؛ سیستم کریستالی اورتومبیک؛ چگالی 4.286 گرم بر سانتی متر مکعب; ضریب شکست 1.60; سختی 3.50 Mohs; در دمای 811 درجه سانتیگراد ذوب می شود. نامحلول در آب (حدود 25 میلی گرم در لیتر در دمای 25 درجه سانتیگراد). Ksp 2.0 x 10-9.

وقوع

کربنات باریم در طبیعت به عنوان ویتریت معدنی یافت می شود. این ترکیب کاربردهای تجاری عمده زیادی در صنایع آجر، شیشه، سرامیک، حفاری نفت، عکاسی و صنایع شیمیایی دارد. آن را با خاک رس مرطوب مخلوط می کنند تا بسیاری از نمک های محلول در آب را در ساخت آجرهای قرمز یکنواخت بی حرکت کنند. در صنعت شیشه، باریم به عنوان کربنات باریم یا اکسید باریم به شیشه اضافه می شود تا ضریب شکست شیشه نوری را بهبود بخشد. همچنین برای ترویج پخت و کاهش ویسکوزیته شیشه ذوب شده برای آسان کردن شکل گیری دانه های شیشه ای. در ساخت لوله های تصویر تلویزیون و کاغذ عکاسی استفاده می شود. کاربرد مهم دیگر شامل استفاده از آن به عنوان یک ماده روان کننده در صنعت سرامیک برای لعاب ها، لعاب ها و بدنه های سرامیکی است. کربنات باریم در حفاری چاه نفت برای حل نشدن گچ و مهار انعقاد استفاده می شود. در متالورژی آهنی برای کربن سازی فولاد؛ در سلول های کلر قلیایی برای تصفیه آب نمک برای حذف سولفات ها. و برای ساخت فریت و تیتانات باریم. بسیاری از نمک های باریم از کربنات باریم تهیه می شوند.

استفاده می کند

کربنات باریم کاربردهای تجاری عمده زیادی در صنایع آجر، شیشه، سرامیک، حفاری نفت، عکاسی و صنایع شیمیایی دارد. آن را با خاک رس مرطوب مخلوط می کنند تا بسیاری از نمک های محلول در آب را در ساخت آجرهای قرمز یکنواخت بی حرکت کنند. در صنعت شیشه، باریم به عنوان کربنات باریم یا اکسید باریم به شیشه اضافه می شود تا ضریب شکست شیشه نوری را بهبود بخشد و همچنین برای تقویت پخت و کاهش ویسکوزیته شیشه ذوب شده برای آسان ساختن دانه های شیشه ای. در ساخت لوله های تصویر تلویزیون و کاغذ عکاسی استفاده می شود. کاربرد مهم دیگر شامل استفاده از آن به عنوان یک ماده روان کننده در صنعت سرامیک برای لعاب ها، لعاب ها و بدنه های سرامیکی است. کربنات باریم در حفاری چاه نفت برای حل نشدن گچ و مهار انعقاد استفاده می شود. در متالورژی آهنی برای کربن سازی فولاد؛ در سلول های کلرآلکالی برای تصفیه آب نمک برای حذف سولفات ها. و برای ساخت فریت ها و باریم تیتانات. بسیاری از نمک های باریم از کربنات باریم تهیه می شوند.

استفاده می کند

تهیه محلول استاندارد باریم. در لعاب های سرامیکی، سیمان، آجر و در سم موش استفاده می شود.

استفاده می کند

مرگ موش؛ در سرامیک، رنگ، لعاب، جایگزین های مرمر، لاستیک؛ ساخت کاغذ، نمک باریم، الکترود، شیشه های نوری. به عنوان یک معرف تحلیلی

تعریف

کربنات باریم: یک ترکیب نامحلول سفید، BaCO3. r.d. 4.43. حرارت را تجزیه می کند و باریم اکسید و دی اکسید کربن می دهد:

BaCO3 (ها) → BaO(ها) + CO2 (گرم)

این ترکیب به طور طبیعی مانند ویتریت معدنی ایجاد می شود و می توان آن را با افزودن محلول قلیایی کربنات به محلول نمک باریم تهیه کرد. این ماده به عنوان ماده اولیه برای ساختن نمک های باریم دیگر، سرامیک ها و به عنوان ماده خام در ساخت انواع خاصی از شیشه های نوری استفاده می شود.

تعریف

ویتریت شکل معدنی باریم کربنات، BaCO3 است.

آماده سازی

کربنات باریم به صورت تجاری از سولفید باریم یا با تصفیه با کربنات سدیم یا کربنات آمونیوم در دمای 60 تا 70 درجه سانتی گراد یا با عبور گاز CO2 از محلول محلول Ba2+ در دمای 40 تا 90 درجه سانتی گراد ساخته می شود.

منبع

https://www.chemicalbook.com/ChemicalProductProperty_EN_CB2145712.htm

https://bismoot.com/blog/%da%a9%d8%b1%d8%a8%d9%86%d8%a7%d8%aa-%d8%a8%d8%a7%d8%b1%db%8c%d9%85/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد