پتاسیم نیترات (Potassium Nitrate)

پتاسیم نیترات (Potassium Nitrate)

پتاسیم نیترات (Potassium Nitrate)

پتاسیم نیترات (Potassium Nitrate)

رنگ پرمنگنات پتاسیم چیست؟+ خرید پرمنگنات پتاسیم

رنگ پرمنگنات پتاسیم چیست؟


رنگ بنفش

پرمنگنات پتاسیم رقیق نشده دارای رنگ بنفش قابل توجه است ، اما محلول رقیق شده باید صورتی باشد. پرمنگنات پتاسیم باید رقیق شود زیرا محلول رقیق نشده ممکن است باعث سوختگی شود. 

چرا پرمنگنات پتاسیم رنگ دارد؟

رنگ KMnO4 به دلیل انتقال انتقال بار توسط جذب نور مرئی است. یونهای فلزی دارای الکترون در KMnO4 هستند و بنابراین انتقال بار از O به Mn+صورت می گیرد. پتاسیم پرمنگنات رقیق نشده دارای رنگ بنفش قابل توجه است ، اما رنگ صورتی باید محلول رقیق باشد.

See the source image


بلور پرمنگنات پتاسیم چه رنگی است؟

نتیجه تصویری برای رنگ پرمنگنات پتاسیم

این نمک کریستالی متمایل به بنفش سیاه است که در آب حل می شود و محلول های شدید صورتی یا بنفش ایجاد می کند. پرمنگنات پتاسیم به طور گسترده در صنایع شیمیایی و آزمایشگاهها به عنوان عامل اکسید کننده قوی و همچنین به عنوان دارویی برای درماتیت ، تمیز کردن زخم ها و ضدعفونی عمومی استفاده می شود.


چرا پرمنگنات پتاسیم صورتی می شود؟

این شاخص به صورتی تغییر می کند زیرا فنل فتالئین در محلول اساسی یونیزه می شود. KMnO4 به عنوان شاخصی برای تعیین رنگ پرمنگنات در رنگ بنفش عمیق عمل می کند. ... آخرین قطره پرمنگنات در رسیدن به نقطه پایانی رنگ صورتی روشن می دهد. 


آیا پرمنگنات پتاسیم ضد عفونی کننده است؟

پرمنگنات پتاسیم یا KMnO4 یک ماده شیمیایی معدنی رایج است که برای تصفیه آب آشامیدنی از بوی آهن ، منگنز و گوگرد استفاده می شود. همچنین می تواند به عنوان ضد عفونی کننده مورد استفاده قرار گیرد و آب آشامیدنی را عاری از باکتری های مضر نگه دارد. 


وقتی پرمنگنات پتاسیم به آب اضافه می شود چه اتفاقی می افتد؟

پرمنگنات پتاسیم به صورت یک جامد خشک و ارغوانی موجود است. یک دستگاه محلول پرمنگنات پتاسیم را بین آب بین پمپ آب و مخزن نگهدارنده به آب تزریق می کند. پرمنگنات پتاسیم آهن ، منگنز و سولفید هیدروژن را به ذرات اکسید می کند. ... آب هنگام خروج از فیلتر باید بی رنگ باشد .۱ شهریور ۱۳۹۸


چگونه می توان پرمنگنات پتاسیم را از روی پوست پاک کرد؟

پرمنگنات پتاسیم ممکن است رنگ پوست ، ناخن ها و لباس های روشن را قهوه ای کند. برای از بین بردن لکه های تازه از پوست ، با یک قرص مرطوب ویتامین C روی آن بمالید.


قیمت پرمنگنات پتاسیم چقدر است؟


قیمت 43٪ محصولات پرمنگنات پتاسیم بین 160 تا 190 پوند برای هر کیلوگرم است.

کاربردهای پرمنگنات پتاسیم  چیست؟

کاربردهای پرمنگنات پتاسیم را در لینک زیر بخوانید

https://bismoot.com/blog/%d9%be%d8%aa%d8%a7%d8%b3%db%8c%d9%85-%d9%be%d8%b1%d9%85%d9%86%da%af%d9%86%d8%a7%d8%aa/


پرمنگنات پتاسیم اسیدی است یا قلیایی؟

پرمنگنات پتاسیم نمکی از اسید پرمنگانیک است. این نه اسید است و نه باز. خنثی است. نمک آن به این دلیل است که یونهای K + از KOH که یک پایه قوی است و یونهای MnO4 از HMnO4 که یک اسید است ، هستند. بنابراین ، این نه نمک است و نه پایه ، بلکه محصول خنثی شده (نمک) اسید و باز ذکر شده است.


عوارض جانبی پتاسیم پرمنگنات چیست؟

خوردن پرمنگنات پتاسیم ممکن است باعث آسیب به دستگاه گوارش فوقانی شود. همچنین ممکن است اثرات سمی سیستمیک مانند سندرم دیسترس تنفسی بزرگسالان ، انعقاد خون ، نارسایی کلیوی-کبدی ، پانکراتیت و حتی مرگ را در موارد شدید ایجاد کند.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد