پتاسیم نیترات (Potassium Nitrate)

پتاسیم نیترات (Potassium Nitrate)

پتاسیم نیترات (Potassium Nitrate)

پتاسیم نیترات (Potassium Nitrate)

خواص و کاربردهای نانوذرات نقره کدامند و چرا اهمیت دارند؟+ و خرید نانوذرات نقره


خواص و کاربردهای نانوذرات نقره

معرفی


نانوذرات نقره برای طیف گسترده ای از کاربردها در زیست پزشکی توجهات زیادی را به خود جلب کرده است. نانوذرات نقره ، عموماً کوچکتر از 100 نانومتر و حاوی 20 تا 15000 اتم نقره هستند ، در مقایسه با مواد اصلی فله ای خواص فیزیکی ، شیمیایی و بیولوژیکی متمایزی دارند. ویژگی های نوری ، حرارتی و کاتالیزوری نانوذرات نقره به شدت تحت تأثیر اندازه و شکل آنها است. علاوه بر این ، با توجه به طیف وسیع ضد میکروبی آنها ، نانوذرات نقره نیز به عنوان پرکاربردترین نانومواد ضدعفونی کننده در محصولات مصرفی و پزشکی ، به عنوان مثال ، منسوجات ، کیسه های نگهداری مواد غذایی ، سطوح یخچال و محصولات مراقبت شخصی تبدیل شده اند.


مشاهده همه محصولات نانوذرات نقره


خواص


1. ویژگی های نوری


هنگامی که نانوذرات نقره در معرض طول موج خاصی از نور قرار می گیرند ، میدان الکترومغناطیسی نوسانی نور باعث ایجاد یک نوسان منسجم الکترون های آزاد می شود که باعث جداسازی بار نسبت به شبکه یونی می شود و یک نوسان دو قطبی در امتداد جهت ایجاد می کند. میدان الکتریکی نور دامنه نوسان در فرکانس خاصی به حداکثر می رسد که رزونانس پلاسمون سطحی (SPR) نامیده می شود.


خواص جذب و پراکندگی نانوذرات نقره را می توان با کنترل اندازه ذرات ، شکل و ضریب شکست در نزدیکی سطح ذرات تغییر داد. به عنوان مثال ، نانوذرات کوچکتر بیشتر نور را جذب می کنند و قله آنها نزدیک به 400 نانومتر است ، در حالی که نانوذرات بزرگتر پراکندگی بیشتری را نشان می دهند و دارای قله هایی هستند که به طول موج های طولانی تر گسترش یافته و تغییر می کنند. علاوه بر این ، خواص نوری نانوذرات نقره نیز می تواند هنگامی که ذرات تجمع می یابند و الکترون های رسانایی نزدیک به هر سطح ذره از هم جدا می شوند ، تغییر کند.

See the source image


2. اثرات ضد باکتریایی


از اثرات ضد باکتریایی نانوذرات نقره برای کنترل رشد باکتری ها در کاربردهای مختلف ، از جمله کار دندانپزشکی ، جراحی ، درمان زخم و سوختگی و دستگاه های زیست پزشکی استفاده شده است. به خوبی شناخته شده است که یونهای نقره و ترکیبات پایه نقره برای میکروارگانیسم ها بسیار سمی هستند. ورود نانوذرات نقره به سلولهای باکتریایی می تواند درجه بالایی از تغییرات ساختاری و مورفولوژیکی را ایجاد کند که می تواند منجر به مرگ سلولی شود. دانشمندان نشان داده اند که اثر ضد باکتریایی نانوذرات نقره بیشتر به دلیل آزاد شدن مداوم یونهای نقره آزاد از نانوذرات است که به عنوان وسیله ای برای یونهای نقره عمل می کنند.


برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید نانوذرات نقره به Bismoot.com مراجعه نمایید.

خواص و کاربردهای نانوذرات نقره


برنامه های کاربردی


1. سنسورها


نانوذرات نقره ای با روکش پپتید برای سنجش رنگ سنجی عمدتاً در سالهای گذشته مورد مطالعه قرار گرفته است که بر ماهیت برهمکنش پپتید و نقره و تأثیر پپتید بر شکل گیری نانوذرات نقره تمرکز دارد. علاوه بر این ، کارایی سنسورهای فلورسنت مبتنی بر نانوذرات نقره می تواند بسیار بالا باشد و از مرزهای تشخیص عبور کند.


2. کاوشگرهای نوری


از نانوذرات نقره به عنوان پروبهایی برای پراکندگی سطح رامان (SERS) و فلورسانس تقویت شده با فلز (MEF) استفاده می شود. در مقایسه با سایر نانوذرات فلز نجیب ، نانوذرات نقره مزایای بیشتری برای کاوشگر دارد ، مانند ضرایب انقراض بیشتر ، نوارهای انقراض شدیدتر و افزایش میدان زیاد.


3. عوامل ضد باکتری


نانوذرات نقره بیشترین کاربرد را برای ضدعفونی نانومواد در محصولات مصرفی و دارویی دارند ، به عنوان مثال ، منسوجات ، کیسه های نگهداری مواد غذایی ، سطوح یخچال و محصولات مراقبت شخصی. ثابت شده است که اثر ضد باکتریایی نانوذرات نقره به دلیل آزاد شدن مداوم یونهای نقره آزاد از نانوذرات است.


4. کاتالیزور


نشان داده شده است که نانوذرات نقره خاصیت اکسایش و کاهش اکسیداسیون کاتالیزوری را برای عوامل بیولوژیکی مانند رنگها و همچنین عوامل شیمیایی مانند بنزن نشان می دهد. محیط شیمیایی نانوذرات نقش مهمی در خواص کاتالیزوری آنها دارد. علاوه بر این ، مهم است بدانید که کاتالیز پیچیده با جذب گونه های واکنش دهنده به بستر کاتالیزوری صورت می گیرد. هنگامی که از پلیمرها ، لیگاندهای پیچیده یا سورفکتانت ها به عنوان تثبیت کننده یا جلوگیری از تجمع نانوذرات استفاده می شود ، معمولاً به دلیل کاهش قابلیت جذب ، توانایی کاتالیزوری کاهش می یابد. به طور کلی ، نانوذرات نقره بیشتر با دی اکسید تیتانیوم به عنوان کاتالیزور واکنش های شیمیایی استفاده می شوند.


منابع


https://www.cd-bioparticles.com/t/Properties-and-Applications-of-Silver-Nanoparticles_60.html

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد