پتاسیم نیترات (Potassium Nitrate)

پتاسیم نیترات (Potassium Nitrate)

پتاسیم نیترات (Potassium Nitrate)

پتاسیم نیترات (Potassium Nitrate)

اسید سیتریک چیست؟ منابع اسید سیتریک فواید اسید سیتریک خطرات اسید سیتریک

اسید سیتریک چیست؟ منابع اسید سیتریک فواید اسید سیتریک خطرات اسید سیتریک

اسید سیتریک چیست؟

اسید سیتریک اسید ضعیف است که به طور طبیعی در تمام میوه های خانواده مرکبات است. اگر شما تا کنون دندان های خود را به یک لیمو غرق ام, شما اسید سیتریک طعم ام. تولید کنندگان یک نسخه ساخته شده از آن را به غذاهای فرآوری شده اضافه می کنند. داروهای با اسید سیتریک در آنها درمان مسائل بهداشتی مانند سنگ کلیه.


منابع اسید سیتریک

این فقط میوه های مرکبات ترش که اسید سیتریک نیست. همه گیاهان و حیوانات آثار کوچک از آن. بسیاری از مواد غذایی بسته بندی شده و اقلام غیر غذایی مانند لوازم آرایشی و بهداشتی و تمیز کردن محصولات ، همچنین حاوی اسید سیتریک ، اما نسخه تولید شده ، نه نوع است که شما در طبیعت پیدا کنید.


منابع طبیعی اسید سیتریک


غذاهایی که سرشار از اسید سیتریک طبیعی مرکبات به خصوص آب لیمو و لیمو هستند. سایر میوه ها و سبزیجات نیز حاوی برخی از اسید سیتریک طبیعی است.


این غذاها بالاترین مقدار اسید سیتریک به طور طبیعی است:


لیمو

لیموترش

پرتقال

گریپ فروت

انواع توت ها

منابع مصنوعی و استفاده از اسید سیتریک

See the source image


اسید سیتریک است که به مواد غذایی و نوشیدنی ، داروها ، محصولات مراقبت شخصی و تمیز کردن محصولات مصنوعی است.


این نوع اسید سیتریک در:


 صنایع غذایی. اسید سیتریک اغلب به مواد غذایی بسته بندی شده و نوشیدنی اضافه شده است. این کمک می کند نگه داشتن مواد غذایی کنسرو شده و جراد تازه بیش از مدت زمان طولانی. این می تواند برخی از انواع تولید تازه برش جلوگیری, مانند سیب قطعه قطعه, از تبدیل قهوه ای. اسید سیتریک نیز می تواند کمک به ضخیم شدن غذاها و یا آنها را کمی ترش عطر و طعم. همین دلیل است که شما ممکن است اسید سیتریک ذکر شده به عنوان یک عنصر در برخی از بستنی sorbets یا سودا را ببینید.

 الکل. اسید سیتریک می تواند تعادل اسید در مواد غذایی یا نوشیدنی. شراب سازان گاهی اوقات آن را به محصولات خود را برای بهبود طعم و مزه اضافه کنید.

 داروها. برخی از کرم ها عبارتند از: اسید سیتریک برای کمک به روشن کردن عفونت های پوستی. دیگر داروهای اسید سیتریک است که شما را از طریق دهان می تواند مقدار اسید در ادرار خود را پایین تر. این می تواند کمک به جلوگیری از سنگ کلیه. شما همچنین ممکن است اسید سیتریک برای اسیدوز متابولیک تجمع اسید داخل بدن خود را.

کاربردهای دیگر اسید سیتریک را در سایت Bismoot.com بخوانید.


 مکمل. برخی از افراد مکمل های سیترات کلسیم است که می تواند کمک به جلوگیری از سنگ کلیه را.

 محصولات مراقبت شخصی. هنگامی که تولید کنندگان مخلوط اسید سیتریک با مواد دیگر ، آنها می توانند یک ترکیب به نام "آلفا هیدروکسی اسید" که کمک می کند تا صاف پوست شما را تشکیل می دهند. آن را نیز در برخی از لوازم آرایشی و بهداشتی -- مانند رژ لب ، اسپری مو ، و دئودورانت -- برای کمک به آنها آخرین دیگر.

 پاک کننده خانگی. از آنجا که اسید سیتریک می تواند دور در تجمع آب سخت خوردن ، شما اغلب آن را در ماشین ظرفشویی مواد شوینده را ببینید. از آنجا که می تواند کمک به حذف لکه ها و بو پاک کننده های خانگی دیگر نیز آن را به عنوان یک عنصر باشد.

 ضد عفونی کننده. پس از اسید سیتریک می کشد برخی از انواع باکتری ها و ویروس شما آن را پیدا کنید در اسپری حشرات محصولات است که با کشتن قارچ و جلبک ضد عفونی کننده دست و حتی برخی از بافت ها استفاده می کنید برای ضربه به بینی خود را.

 محصولات پاکسازی محیط زیست. اسید سیتریک با خیال راحت می توانید حذف سموم از خاک آلوده و حتی تمیز کردن زباله های هسته ای.

منابع

https://www.webmd.com/diet/what-is-citric-acid#1

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد