پتاسیم نیترات (Potassium Nitrate)

پتاسیم نیترات (Potassium Nitrate)

پتاسیم نیترات (Potassium Nitrate)

پتاسیم نیترات (Potassium Nitrate)

برخی کاربردهای زئولیت در صنایع گوناگون

استفاده از زئولیت

زئولیت ها به طور گسترده ای به عنوان تخت تبادل یونی در تصفیه آب داخلی و تجاری ، نرم شدن ، و برنامه های کاربردی دیگر استفاده می شود. پیش از این ، پلی فسفات ها برای نرم کردن آب سخت مورد استفاده قرار گرفتند. پلی فسفات ها با یون های فلزی مانند ca+2 و Mg+2 پیچیده می شوند تا آنها را به هم متصل کنند تا بتوانند در فرایند تمیز کردن دخالت کنند. با این حال ، هنگامی که این آب غنی از فسفات می رود در آب جریان اصلی ، آن را در Eutrophication بدن آب نتایج: از شماره و از این رو استفاده از پلی فسفات با استفاده از یک زئولیت مصنوعی جایگزین شد. در شیمی ، زئولیت ها برای جدا کردن مولکول ها (فقط مولکول هایی با اندازه ها و اشکال خاص می توانند از آن عبور کنند) و به عنوان تله برای مولکول ها استفاده می شود تا بتوان آنها را تجزیه و تحلیل کرد.


زئولیت ها نیز به طور گسترده ای به عنوان کاتالیزور و جاذب استفاده می شود. ساختار منافذ به خوبی تعریف شده و اسیدیته قابل تنظیم آنها را بسیار فعال در انواع زیادی از واکنش های.


زئولیت ها پتانسیل جداسازی دقیق و خاص گازها را دارند ، از جمله حذف H2O ، CO2 و SO2 از جریان های گاز طبیعی با درجه پایین. جدایی دیگر شامل گازهای نجیب, N2, O2, فر, و فرمالدئید.


زئولیت ها برای کمک به نقره به طور طبیعی نور را منتشر می کنند ، که ممکن است با چراغ های فلورسنت یا Led ها رقابت کشف شد.


در هیئت مدیره اکسیژن در سیستم های تولید (OBOGS) و متمرکز کننده اکسیژن با استفاده از زئولیت در رابطه با جذب فشار نوسان برای حذف نیتروژن از هوای فشرده برای تامین اکسیژن برای aircrews در ارتفاعات بالا و همچنین به عنوان صفحه اصلی و قابل حمل اکسیژن لوازم.


صنعت

مصنوعی زئولیت مانند دیگر mesoporous materials (به عنوان مثال MCM-41) به طور گسترده ای مورد استفاده به عنوان کاتالیزور در صنعت پتروشیمی مانند سیال کاتالیستی و hydrocracking. زئولیت محدود مولکول به فضاهای کوچک که باعث تغییرات در ساختار و واکنش پذیری خود را. اشکال اسیدی زئولیت آماده اغلب اسیدهای جامد حالت جامد قدرتمند هستند, تسهیل یک میزبان از واکنش های اسید کاتالیز, مانند ایزومریزاسیون, الکیل, و ترک خوردگی.


ترک خوردگی کاتالیزوری با استفاده از یک راکتور و یک بازسازی کننده. خوراک بر روی یک کاتالیزور داغ و سیال تزریق می شود که در آن مولکول های گازوئیل بزرگ به مولکول های بنزینی کوچکتر و الفین ها شکسته می شوند. محصولات فاز بخار از کاتالیزور جدا شده و به محصولات مختلف تقسیم می شوند. کاتالیزور است که گردش به یک تقویت کننده که در آن هوا استفاده می شود برای سوزاندن کک کردن سطح کاتالیست تشکیل شد که به عنوان یک محصول جانبی در فرایند شکستن. کاتالیزور گرم و بازسازی شده سپس به راکتور منتقل می شود تا چرخه آن را کامل کند.


زئولیت استفاده از پیشرفته هسته ای-زباله پردازش مجدد روش که در آن خود میکرو متخلخل توانایی ضبط برخی از یون در حالی که اجازه دادن به دیگران برای عبور آزادانه اجازه می دهد تا بسیاری از محصولات شکافت به طور موثر حذف از زباله و به طور دائم به دام افتاده است. خواص معدنی زئولیت ها به همان اندازه مهم است. ساخت و ساز آلومینیوم سیلیکات آنها بسیار با دوام و مقاوم در برابر تابش ، حتی در فرم متخلخل است. علاوه بر این هنگامی که آنها در حال لود با به دام افتاده شکافت محصولات زئولیت-زباله های ترکیبی می توان داغ فشرده را بسیار با دوام و سرامیک فرم بسته شدن منافذ پوست و به دام انداختن زباله جامد سنگ بلوک. این فاکتور فرم زباله که تا حد زیادی خطر آن را کاهش می دهد ، در مقایسه با سیستم های پردازش مجدد معمولی است. زئولیت نیز در مدیریت نشت مواد رادیواکتیو استفاده می شود. مثلا, در پس از فاجعه هسته ای فوکوشیما دایچی, کیسه های شن زئولیت به آب دریا در نزدیکی نیروگاه کاهش یافته بود به جذب سزیم رادیواکتیو که در سطوح بالا بود.[21]


گروه آلمانی فرانهوفر Ev اعلام کرد که آنها یک ماده زئولیت برای استفاده در صنعت بیوگاز برای ذخیره سازی درازمدت انرژی در چگالی چهار برابر بیشتر از آب ایجاد کرده اند.[22] در نهایت هدف این است که برای ذخیره گرما هر دو در تاسیسات صنعتی و در ترکیب گرما و قدرت گیاهان از جمله کسانی که مورد استفاده در بزرگتر ساختمان های مسکونی.


ذخیره انرژی خورشیدی و استفاده

زئولیت می توان به thermochemically فروشگاه خورشیدی در برداشت از گردآورنده های حرارتی خورشیدی به عنوان اولین تدریس Guerra در سال 1978[23] و برای جذب تبرید به عنوان اولین تدریس Tchernev در سال 1974.[24] در این برنامه ها ، گرمای بالای جذب و توانایی آبرسانی و آبرسانی در حالی که حفظ ثبات ساختاری مورد بهره برداری قرار می گیرد. این رطوبت پسند ملک همراه با ذاتی گرمازا (انرژی آزاد) واکنش هنگام انتقال از یک فرم خشک به هیدراته فرم طبیعی زئولیت مفید در برداشت اتلاف گرما و حرارت خورشیدی انرژی.


تجاری و داخلی

زئولیت ها نیز به عنوان یک غربال مولکولی در پمپ های خلاء سبک cryosorption استفاده می شود.


بزرگترین استفاده تنها برای زئولیت بازار مواد شوینده جهانی لباس های شسته شده است. زئولیت ها در مواد شوینده لباسشویی به عنوان نرم کننده های آب استفاده می شود ، از بین بردن یون های Ca2+ و mg2+ که در غیر این صورت از محلول رسوب می کنند. یون توسط زئولیت که Na آزاد حفظ+ یون به راه حل, اجازه می دهد مواد شوینده لباس های شسته شده به در مناطق با آب سخت موثر.


بستر گربه غیر clumping اغلب زئولیت یا دیاتومیت ساخته شده است.

See the source image

زئولیت های مصنوعی به عنوان یک افزودنی در فرایند تولید بتن آسفالت مخلوط گرم استفاده می شود. توسعه این نرم افزار در آلمان آغاز شده در 1990s. آنها کمک به کاهش دمای سطح در طول ساخت و تخمگذار از آسفالت و بتن و در نتیجه کاهش مصرف سوخت های فسیلی در نتیجه انتشار کمتر دی اکسید کربن و ذرات معلق در هوا و بخارات. استفاده از زئولیت های مصنوعی در آسفالت مخلوط گرم منجر به تراکم آسان تر می شود و به میزان معینی اجازه می دهد تا سنگ فرش آب و هوای سرد و مسافت های طولانی تر.

شرکت بیسموت در مورد انواع مواد شیمیایی به شما اطلاعات می دهد. برای خرید به لینک زیر بروید.

 https://bismoot.com/blog/%d9%85%d9%88%d8%a7%d8%af-%d8%b4%db%8c%d9%85%db%8c%d8%a7%db%8c%db%8c/

هنگامی که به سیمان پرتلند به عنوان یک پوزولان اضافه, آنها می توانند نفوذ پذیری کلرید کاهش و بهبود کارایی. آنها کاهش وزن و کمک به محتوای آب متوسط در حالی که اجازه می دهد برای خشک شدن کندتر ، که باعث بهبود قدرت شکستن.[26] هنگامی که به ملات آهک و ملات آهک-metakaolin اضافه, گلوله زئولیت مصنوعی می تواند به طور همزمان به عنوان یک ماده پوزولانی و یک مخزن آب عمل می کنند.


کیسه های سبز دبی مایر, ذخیره سازی تولید و حفظ محصول, با استفاده از یک شکل از زئولیت به عنوان ماده فعال آن. کیسه ها با زئولیت برای جذب اتیلن پوشیده شده اند ، که در نظر گرفته شده است تا روند رسیدن را کاهش دهد و عمر مفید تولید ذخیره شده در کیسه ها را افزایش دهد.

منبع:

https://en.wikipedia.org/wiki/Zeolite


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد