پتاسیم نیترات (Potassium Nitrate)

پتاسیم نیترات (Potassium Nitrate)

پتاسیم نیترات (Potassium Nitrate)

پتاسیم نیترات (Potassium Nitrate)

کربنات کلسیم چه کاربردهایی دارد


کربنات کلسیم

تلفظ به عنوان (کال 'ام را ببینید) (کار' بن خوردند)

ایمیل این صفحه را به یک دوست چاپ Facebook توییتر پینترست

چرا این دارو تجویز شده است ؟ 

چگونه باید از این دارو استفاده شود ؟ 

چه اقدامات احتیاطی ویژه باید دنبال کنم?

باید چه کار کنم اگر من یک دوز فراموش?

چه عوارض جانبی می تواند این دارو باعث?

چه باید در مورد ذخیره سازی و دفع این دارو می دانم?

در موارد اضطراری / مصرف بیش از حد

چه اطلاعات دیگری باید بدانم?

نام های تجاری

نام های تجاری محصولات ترکیبی

چرا این دارو تجویز شده است ؟ 

کربنات کلسیم یک مکمل غذایی است که مقدار کلسیم مصرف شده در رژیم غذایی کافی نیست. کلسیم توسط بدن برای استخوان های سالم عضلات سیستم عصبی و قلب مورد نیاز است. کربنات کلسیم نیز به عنوان یک آنتی اسیدبرای از بین بردن سوزش سر دل ، سوء هاضمه اسید و ناراحتی معده استفاده می شود. این در دسترس است با یا بدون نسخه است.


این دارو گاهی اوقات برای استفاده های دیگر تجویز می شوند; دکتر یا داروساز برای اطلاعات بیشتر بپرسید.


چگونه باید از این دارو استفاده شود ؟ 

کربنات کلسیم به عنوان یک قرص ، قرص جویدنی ، کپسول و مایع به دهان می آید. معمولا سه یا چهار بار در روز گرفته شده است. دستورالعمل های مربوط به برچسب نسخه یا بسته خود را با دقت دنبال کنید و از پزشک یا داروساز خود بخواهید هر بخشی را که نمی فهمید توضیح دهید. نگاهی کربنات کلسیم دقیقا به عنوان کارگردانی. بیشتر یا کمتر از آن را ندارد و یا آن را بیشتر از پزشک تجویز می شوند. هنگام استفاده از این دارو به عنوان یک مکمل غذایی ، آن را با غذا یا غذا دنبال کنید.


قرص های جویدنی باید قبل از بلعیدن به طور کامل جویده شوند. نوشیدن یک لیوان پر از آب پس از مصرف قرص به طور منظم و یا جویدنی و یا کپسول. برخی از اشکال مایع کربنات کلسیم باید قبل از استفاده خوب متزلزل شود.


کربنات کلسیم را به عنوان یک آنتی اسیدبرای بیش از 2 هفته مصرف نکنید ، مگر اینکه پزشک به شما بگوید.


چه اقدامات احتیاطی ویژه باید دنبال کنم?

قبل از مصرف کربنات کلسیم,

اگر به کربنات کلسیم یا داروهای دیگر حساسیت دارید ، به پزشک و داروساز خود بگویید.

بگویید پزشک و داروساز خود چه نسخه و nonprescription داروها شما در حال گرفتن به خصوص دیگوکسین (Lanoxin), etidronate (Didronel) فنی توئین (دیلانتین), تتراسایکلین (Sumycin) و ویتامین ها. کربنات کلسیم را ظرف 1-2 ساعت مصرف داروهای دیگر مصرف نکنید. کلسیم ممکن است اثربخشی داروی دیگر را کاهش دهد.

به پزشک خود بگویید اگر شما یا تا کنون بیماری کلیوی یا شرایط معده داشته اید.

اگر باردار هستید ، برنامه ریزی برای باردار شدن یا تغذیه با شیر مادر به پزشک خود بگویید. اگر هنگام مصرف کربنات کلسیم باردار شوید ، با پزشک خود تماس بگیرید.

باید چه کار کنم اگر من یک دوز فراموش?

اگر شما در حال بدست گرفتن کربنات کلسیم در یک برنامه منظم ، دوز از دست رفته را به عنوان به زودی شما آن را به یاد داشته باشید. با این حال ، اگر تقریبا زمان برای دوز بعدی آن است ، جست و خیز دوز از دست رفته و ادامه برنامه دوز به طور منظم خود را. دوز دوگانه را برای یک نفر از دست ندهید.


چه عوارض جانبی می تواند این دارو باعث?

کربنات کلسیم ممکن است عوارض جانبی ایجاد کند. دکتر خود بگویید اگر هر یک از این علائم شدید هستند و یا نمی رویم دور:

ناراحتی معده

استفراغ

درد معده

آروغ زدن

یبوست

خشکی دهان

افزایش ادرار

از دست دادن اشتها

طعم فلزی

چه باید در مورد ذخیره سازی و دفع این دارو می دانم?

نگه داشتن این دارو در ظرف آن را در آمد, محکم بسته, و دور از دسترس کودکان. آن را در دمای اتاق و دور از گرمای بیش از حد و رطوبت (نه در حمام) ذخیره کنید.


داروهای غیر ضروری باید از راه های ویژه ای برای اطمینان حاصل شود که حیوانات خانگی و کودکان و افراد دیگر نمی تواند آنها را مصرف دفع. با این حال ، شما باید این دارو خیط و پیت کردن توالت نیست. در عوض ، بهترین راه برای دور از دارو خود را از طریق یک برنامه پزشکی را به عقب است. صحبت کردن با داروساز خود و یا تماس با بخش زباله/بازیافت محلی خود را در مورد برنامه های را پشت در جامعه خود را یاد بگیرند. مشاهده دفع امن FDA از وب سایت دارو (http://goo.gl/c4Rm4p) برای کسب اطلاعات بیشتر اگر شما دسترسی به یک برنامه را به عقب ندارد.

See the source image

این مهم است که به نگه داشتن همه دارو خارج از دید و دسترس کودکان به عنوان بسیاری از ظروف (مانند هفتگی قرص مراقبین و کسانی که برای قطره چشم, کرم, تکه و inhalers) نیست مقاوم در برابر کودک و کودکان خردسال می توانید آنها را باز کنید به راحتی. برای محافظت از کودکان از مسمومیت ، همیشه کلاه ایمنی را قفل کنید و بلافاصله دارو را در یک مکان امن قرار دهید – یکی این است که بالا و دور و خارج از دید و رسیدن به آنها. http://www.upandaway.org


در موارد اضطراری / مصرف بیش از حد

در صورت مصرف بیش از حد, پاسخ خط تلفن کنترل سم در 1-800-222-1222. اطلاعات نیز در دسترس آنلاین در https://www.poisonhelp.org/help. اگر قربانی سقوط کرده است, تا به حال تشنج, تنفس مشکل و یا نمی تواند بیدار شود بلافاصله تماس خدمات اورژانس در 911.


چه اطلاعات دیگری باید بدانم?

اگر این دارو برای شما تجویز شده است ، تمام ملاقات ها را با پزشک خود نگه دارید تا پاسخ شما به کربنات کلسیم بررسی شود. اجازه ندهید که هر کس دیگری دارو خود را.


آن مهم است برای شما را به نگه داشتن یک لیست نوشته شده است و از تمام داروهای تجویزی و nonprescription (over-the-counter) داروهای شما در حال گرفتن به عنوان به خوبی به عنوان هر گونه محصولات مانند ویتامین ها و مواد معدنی و یا سایر مکمل های غذایی. شما باید این لیست را با شما هر زمانی که شما یک دکتر مراجعه و یا اگر شما به یک بیمارستان بستری را. همچنین اطلاعات مهم برای حمل با شما در موارد اضطراری است.

منبع:

https://bismoot.com/blog/%d9%86%d8%a7%d9%86%d9%88-%d8%b0%d8%b1%d8%a7%d8%aa-%da%a9%d8%b1%d8%a8%d9%86%d8%a7%d8%aa-%da%a9%d9%84%d8%b3%db%8c%d9%85/

https://medlineplus.gov/druginfo/meds/a601032.html

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد