پتاسیم نیترات (Potassium Nitrate)

پتاسیم نیترات (Potassium Nitrate)

پتاسیم نیترات (Potassium Nitrate)

پتاسیم نیترات (Potassium Nitrate)

5 استفاده از سولفات پتاسیم در زندگی روزمره-فرمول-برنامه های کاربردی-حلالیت


خانه "مواد شیمیایی" ترکیبات " 5 سولفات پتاسیم استفاده می کند در زندگی روزمره – فرمول-برنامه های کاربردی-حلالیت


5 استفاده از سولفات پتاسیم در زندگی روزمره-فرمول-برنامه های کاربردی-حلالیت


No Commentson 5 سولفات پتاسیم در زندگی روزمره استفاده می کند – فرمول-برنامه های کاربردی-حلالیت

به عنوان موجودات زنده ما این واقعیت را فراموش می کنیم که ما نمی توانیم بدون واکنش شیمیایی زندگی کنیم. چیزی که ما می خوریم ، ما می پوشند ، و یا حتی ما پرتاب شامل برخی از ترکیبات شیمیایی که بدون ما می دانیم که ما آن را نادیده بگیرد. یا فقط به این دلیل که ما دقیقا نمی دانیم که چه چیزی مفید از این ترکیبات شیمیایی می تواند برای ما باشد. در اینجا برخی از توضیح سولفات پتاسیم یکی از آن دسته از ترکیبات شیمیایی است که شاید ما روبرو می شوند در زندگی روزمره ما, اما ما به رسمیت نمی شناسد چگونه مفید این ترکیبات اگر ما می دانیم که چگونه به استفاده از آن.


سولفات پتاسیم چیست؟

سولفات پتاسیم (K2 SO4) ترکیباتی است که با ترکیب پتاسیم ( K) ، گوگرد ( S) و اکسیژن ( O) ایجاد می شود. این برای اولین بار در اوایل قرن 14 کشف شد. در اولین بار دانشمندان شروع به آن را با نام arcanuni بر اساس مواد آن ساخته شده بود که اسید نمک و نمک قلیایی نامیده می شود. سولفات پتاسیم شکل کریستال سفید طول می کشد. این سخت است و بی رنگ نیز دارای طعم شور و تلخ است. غیر قابل اشتعال ، محلول در آب اما نه در الکل است. سولفات پتاسیم حاوی مقدار زیادی از مواد معدنی نادر مانند Kainite, Schonite, Leonite, Langbeinite, Glaserite و Polyhalite. بسیاری از استفاده از سولفات پتاسیم کمک کود خاک و ترمیم بافت آسیب.


سولفات پتاسیم را نمی توان به طور طبیعی از زمین پیدا کرد که باید ابتدا پردازش شود. در روز های دانشمندان سولفات پتاسیم از واکنش کلرور پتاسیم و گوگرد اسید به عنوان نتیجه آن خالص نیست به اندازه کافی به دلیل آن هنوز هم حاوی کلرید است که می تواند آسیب به گیاهان است. دانشمندان بعد یک روش برای تولید این ترکیبات است که یک سولفات پتاسیم خالص تر و طبیعی را پیدا کرده اند.


روش که در حال حاضر تبدیل به محبوب و استفاده بیشتر توسط دستکاری چند مواد معدنی زمین برای تولید سولفات پتاسیم انجام می شود. از آنجا که مواد خوب برای پتاسیم در اعماق معدن زمین نیز می تواند یکی از گزینه های. تولید یک سولفات پتاسیم خوب و خالص ، ابتدا باید با آب و نمک حل شود تا محصولات جانبی را از بین ببرد.


شما همچنین ممکن است به عنوان خوانده شده: شاخه های شیمی تحلیلی – برنامه های کاربردی شیمی تحلیلی


در واقع ، در اینجا تمام سولفات پتاسیم در زندگی روزمره برای ترکیب بسیاری از زمینه ها استفاده می شود:

خرید سولفات پتاسیم را از Bismoot.com انجام دهید و از کاربردهای آن لذت ببرید.

کشاورزی

سولفات پتاسیم گفته می شود یک ماده سالم برای زمین به معنی آن را به خاک بارور. این شامل تغذیه ای است که گیاه نیاز به رشد سالم دارد ، به این معنی است که تغذیه تعادل را که گیاهان مورد نیاز است ، فراهم می کند. با مقدار کافی سولفات پتاسیم ، گیاه به رشد بهتر کمک می کند ، دارای کیفیت خوب میوه است ، همچنین مقاومت در برابر بیماری ها و آفات را افزایش می دهد.


سولفات پتاسیم شماره pH 7 است ، بنابراین حاوی ph پایدار است-طبیعی است که برای خاک مناسب است و گیاه کلرید را دوست ندارد که برخی از میکروارگانیسم های مفید و زباله ها را از بین ببرد. سولفات پتاسیم می تواند باعث تحریک سیستم فتوسنتز مانند کمک به تحریک آنزیم برای پردازش پروتئین تنظیم آب از طریق سلول های برگ و تولید شکر و نشاسته است. باقی مانده از سولفات پتاسیم استفاده می شود که در خاک را از طریق آبیاری ارسال به رودخانه که به پایان خواهد رسید تا در آب دریا به خاک سپرده عمیق تر سپرده به عنوان نمک و در پایان این عناصر نمی شود هدر رفته را بازیافت.


اولین و اساسا عملکرد سولفات پتاسیم برای مزیت در کشاورزی استفاده می شود. یکی از مفید ترین چیز ساخته شده از سولفات پتاسیم برای کمپوست است. مواد حاوی سولفات پتاسیم به بهبود عملکرد کمک می کند. اگر کشاورز از سولفات پتاسیم برای محصول خود استفاده کند ، نتیجه می تواند به عنوان رنگ میوه ، بافت و طعم بهبود یابد.


در حال حاضر روز حتی بسیاری از کمپوست آلی حاوی سولفات پتاسیم وجود دارد, که کشاورز که سبزیجات و میوه جات آلی حمایت کمک خواهد کرد. استفاده از روش های سولفات پتاسیم بهتر از سایر مواد است زیرا نیاز کاملا مناسب است و اثرات مضر برای گیاهان را ندارد.


شما همچنین ممکن است به عنوان خوانده شده: هیدروژن با استفاده از نیتروژن برای گیاهان


صنعت

سولفات پتاسیم در زندگی روزمره در زمینه های صنعت استفاده می کند. تقاضای سریع برای سولفات پتاسیم نه تنها در بخش کشاورزی رشد می کند. در بخش صنعتی سولفات پتاسیم می توان برای کاهش فلاش پوزه, شعله ور شدن تماس, و انفجار بیش از فشار در سوخت توپخانه. آن را می توان مورد استفاده قرار گیرد برای کاهش پس از اثر و می تواند به عنوان محافظ برای هر بشکه بیش از حد استفاده می شود. در تولید توپخانه ، سولفات پتاسیم به طور خاص برای پرتاب پودر در داخل قفس گلوله استفاده می شود.


این پودر پیشرانه شروع می شود اختراع از توسعه تفنگ آغاز, و در حال حاضر روز عمدتا در نیمه استفاده می شود - و تفنگ کاملا اتوماتیک. در گلوله قفس سولفات پتاسیم استفاده می شود به عنوان یکی از مواد به جلو راندن پودر به منظور کاهش فلش پس از آن باعث خواهد شد دود اثر زمانی که گلوله شلیک شده. استفاده از سولفات پتاسیم و سایر عناصر را می توان به عنوان شارژ تقویت کننده نیز استفاده کرد.


سولفات پتاسیم را می توان مخلوط با یک subtances مانند alumunium flouride آلومینیوم fluoro-هیدرات کروم فلوراید vanadium pentoxide و غیره آن را باید مؤثری در حالی که به جلو راندن پودر سوزاندن شارژ برای تولید یک اثر خوب است. اما مخلوط کردن این مواد باید با دقت انجام شود زیرا بدون مقدار مناسب آن برعکس تاثیر می گذارد.

See the source image

تابع دیگر سولفات پتاسیم اغلب در انفجار نوشابه جایگزین سودا برای رسانه های انفجار استفاده می شود, به دلیل ساختار و مشخصه همان. انفجار سودا معمولا برای حذف رنگ و زنگ زدگی بدون آسیب رساندن به مواد مانند فلز ، شیشه ، کروم و ورق فلز نازک استفاده می شود. حتی اگر این نوشابه انفجار نشان می دهد یک راه موثر و بسیار مهربانتر روند اما سولفات پتاسیم ارائه می کنند که به نفع همان راه به عنوان نوشابه انفجار اما کارآمد تر و سریع تر بدون ترک هر گونه علائم که عالی نوشابه سندبلاست برای سندبلاست رسانه ها.


سولفات پتاسیم که از خاکستر گیاهی و چوبی تولید می شود می تواند به عنوان یک ماده برای ساخت صابون و شیشه استفاده شود. پتاسیم را که سخت و مقاومت در برابر حرارت در شیشه ای در حالی که نمک که حاوی پتاسیم مورد استفاده در صابون می تواند کمک به ترمیم پوست آسیب. اما با استفاده از سولفات پتاسیم برای در نظر گرفتن گران تر است بنابراین تولید کنندگان ترجیح می دهند جایگزین دیگر حتی اگر باقی مانده که در آینده از استفاده از این سولفات پتاسیم کمک می کند برای هدف دیگر در آینده است.


شما همچنین ممکن است به عنوان خوانده شده: هیپوکلریت سدیم استفاده می کند-هلیوم استفاده می کند


غذا

در این دوران مدرن, مردم نیاز به یک خوب و سالم و ایمن مواد غذایی در حال افزایش است یکی برای این راه حل این است که چگونه بسیاری از محصولات استفاده از سولفات پتاسیم به عنوان یکی از مواد تشکیل دهنده خود را در این روز است. سولفات پتاسیم برچسب عنوان امن و غیر سمی ترکیبات از دانشمندان و بسیاری از سازمان بهداشت ساخت هر دو از تولید کنندگان و مصرف کنندگان با تکیه بر این ترکیبات برای حفظ بدن سالم است. یکی از استفاده از پتاسیم به عنوان تصفیه آب خدمت می کند.


سولفات پتاسیم که به راحتی در آب حل می شود می تواند مواد ناخواسته مانند میکروارگانیسم یا آلاینده ای را که می تواند طعم ، بو و ایمنی آب را تحت تاثیر قرار دهد ، مصرف کند. در تولید نوشیدنی ، سولفات پتاسیم می تواند به عنوان یک عنصر برای نوشابه اضافه شود.


یکی از حیاتی ترین عناصر است که بدن ما نیاز به مواد معدنی است. پتاسیم یکی از آن مواد معدنی حیاتی است که کمک به گردش خون و حفظ توسعه و رشد بدن است. ما ممکن است متوجه نمی شود تابع بزرگ که پتاسیم می تواند به ما اما این پروتئین می تواند کمک به حفظ تعادل اسید و باز در بدن ما ایجاد تعادل در میزان آب نگه داشتن بدن ما با کمک به ساخت عضلانی ما برای انتقال ضربه های عصبی و همچنین برای عملکرد مناسب از ما آنزیم های سیستم.


نه تنها این ، تحقیقات جدید نشان می دهد که پتاسیم و سولفات می تواند برای کسانی که می خواهند رژیم غذایی غیر پروتئینی داشته باشند استفاده شود. این به این دلیل است که آنها به ساخت عضله کمک می کنند ، عملکرد قلب را حفظ می کنند ، همچنین الکترولیت را در داخل بدن ما متعادل می کنند. فاقد مقدار پتاسیم می تواند باعث سیروز کبد ، اسهال ، استفراغ، اسیدوز دیابتی ، سوختگی بدن و سوء تغذیه شدید پروتئین کالری شود. آن اتفاق می افتد چرا که بسیاری از رژیم غذایی آنها را باعث کمبود کربوهیدرات است که کاهش مقدار پتاسیم.


بنابراین رژیم غذایی با استفاده از سولفات پتاسیم می تواند یک جایگزین برای آنها که می خواهند به رژیم غذایی بدون نگرانی در مورد سلامت خود را. اما مقدار سولفات است که می تواند وارد بدن ما باید کافی به اندازه کافی اگر نه ما باید آماده را به خطرات. بسیاری از مشکلات ، عمدتا مربوط به سیستم هضم ما ، مانند خونریزی دستگاه گوارش و یا حتی سنگ کلیه به دلیل مقدار overbalance سولفات رخ می دهد. اگر شما می خواهید به این رژیم غذایی شما می توانید آن را در اسفناج و هویج و سیب زمینی و پرتقال و انگور و تمشک.


شما همچنین ممکن است به عنوان خوانده شده: مواد شیمیایی در مواد غذایی


داروخانه

سولفات پتاسیم بیشتر در بزرگسالان برای آماده سازی قبل از کولونوسکوپی استفاده می شود. سولفات پتاسیم که با هم مخلوط شده با منیزیم و سدیم اغلب استفاده می شود برای پاک کردن روده در پزشکی این admix استفاده بیشتر به عنوان یک ملین مایع به دلیل عملکرد آن برای افزایش میزان آب در داخل روده و آن را آسان تر برای اجابت مزاج به تمیز کردن تمام محتوای داخل معده خود را.


این دارو باید قبل از مصرف آن با آب مخلوط شود ، هرگز آن را بدون آب بخورید زیرا می تواند باعث استفراغ ، تهوع و از دست دادن الکترولیت خون شود. به دلیل عوارض جانبی این ترکیبات می تواند مقدار زیادی مایعات از دست دادن و همچنین unbalancing الکترولیت داخل بدن بیمار است که مصرف این دارو توصیه می شود به مقدار زیادی از آب به جای کسانی که مایعات.


بیمارانی که این دارو مصرف نیز توصیه می شود به مقدار کمی از صبحانه بدون هیچ گونه مواد غذایی سنگین ، آن را به اثر موثر ترین به ارمغان بیاورد 

منبع:

https://azchemistry.com/potassium-sulfate-uses

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد