پتاسیم نیترات (Potassium Nitrate)

پتاسیم نیترات (Potassium Nitrate)

پتاسیم نیترات (Potassium Nitrate)

پتاسیم نیترات (Potassium Nitrate)

کلر استخر: این چیست ، چگونه کار می کند و نحوه استفاده از آن

کلر استخر: این چیست ، چگونه کار می کند و نحوه استفاده از آن

بیایید واقعیت را بخوانیم ، تعمیر و نگهداری استخر هیچ پیاده روی در پارک نیست ، به ویژه هنگامی که صحبت از فرآیند ها و مواد تشکیل دهنده ای است که به استخر تمیز و دوستانه کمک می کند. اگر این مطلب را می خوانید ، احتمالاً می دانید که کلر یکی از مهمترین مواد تشکیل دهنده آن است - بنابراین درک اینکه این ماده چیست ، چگونه کار می کند ، چرا به آن احتیاج دارید و چگونگی استفاده موثر از آن از اولویت بالایی برخوردار است. این راهنما شما را با تمام دانش کلر استخر مورد نیاز برای نگه داشتن آب استخر در شرایط بکر مسلح خواهد کرد ، بنابراین بیایید وارد آن شویم. دقیقاً کلر استخر چیست؟ دقیقاً کلر استخر چیست؟ کلر یک ماده ضدعفونی کننده شیمیایی است که به صورت قرص ، پودر یا مایع وجود دارد و سپس به منظور تمیز نگه داشتن آب استخر و ایمن بودن در شنا ، به استخر شنا اضافه می شود. تا اینجا بسیار ساده است ، اما در واقع چگونه کار می کند؟ 

با پودر کلر استخرهای خانگی تان را از هر ویروسی پاکسازی کنید

هنگامی که کلر به آب شما اضافه شود ، ماده جدیدی به نام "اسید هیدروکلریک" تشکیل می دهد که با ترکیب با آنها باکتری های مضر ، ویروس ها و سایر خطرات میکروسکوپی را از کار می اندازد. کلر ترکیبی با نام کلرامین نیز شناخته می شود. و جای نگرانی نیست ، دوزهای اسید کلریدریک که در اینجا توصیف می شود برای ما انسانها بسیار مضر است و مطمئناً مضرتر از اجازه دادن به زندگی و تولید مثل آزادانه استخرهای میکروسکوپی است. سرانجام ، این واکنش در شرایط مناسب PH به بهترین وجهی کار می کند بنابراین شما می خواهید هنگام استفاده از کلر ، سطح خود را کاملاً تحت نظر داشته باشید. نور خورشید روند کار را نیز تسریع می کند ، به این معنی که اگر استخر شما دائماً در معرض آفتاب باشد کلر بیشتری می سوزانید. قبلاً اشاره کردم که کلر مورد استفاده در استخرها به صورت قرص ، پودر یا مایع است ، اما برخی از تفاوت های ظریف وجود دارد که باید قبل از کشیدن ماشه در خرید از آنها مطلع باشید. هر فرم دارای مزایا و معایبی است ، همچنین دارای امتیازات مختلف قیمت ، کاربردها و اثربخشی کلی در شرایط خاص است.

هیچ یک سایز متناسب با همه وجود ندارد. قرص های کلر معمولاً با دیسپنسر استفاده می شود که به آنها اجازه می دهد با گذشت زمان به طور مداوم در استخر شما رها شوند. این باعث می شود که کلر آسان ترین شکل برای استفاده باشد ، و کسی است که ما به بیشتر دارندگان استخرهای داخلی توصیه می کنیم. قرص ها همچنین می توانند حاوی مواد مفید دیگری مانند جلبک کش و تصفیه کننده آب باشند و دیگر نیازی به خرید و افزودن آنها به طور مستقل ندارند. کلر پودر شده به عنوان "گرانول کلر" نیز شناخته می شود و یا به طور مساوی در استخر شما پاشیده می شود ، یا قبل از اینکه در آب استخر شما ریخته شود ، در یک ظرف جداگانه حل می شود. این یک روش عملی بیشتر است ، اما همچنین به شما کنترل دانه تری (در نظر گرفته شده توسط جنس کلان) روی سطح کلر را می دهد. کلر مایع معمولاً ارزانترین گزینه است و مستقیماً در استخر ریخته می شود ، اما با سطح PH حدود 13 نیاز به تعادل دقیق آب استخر شما دارد که می تواند هزینه ها را افزایش دهد. 


این یک گزینه محبوب برای استخرهای بزرگتر و تجاری است زیرا می تواند به سرعت در مقادیر زیاد به آن اضافه شود. چه انتخاب کنید که با کلر قرص ، پودر یا مایع همراه شوید ، بدانید که این مواد در دو حالت غیر ثابت و تثبیت شده وجود دارند. بدون تبدیل این موضوع به یک درس شیمی ، من می خواهم موارد اولیه را در مورد انواع مختلف کلر و مهمتر از همه معنی هر یک از شما برای شما به عنوان یک صاحب استخر شنا را بیان کنم. کلر تثبیت شده کلری است که با اسید سیانوریک (CYA) مخلوط نشده است ، ماده شیمیایی که کلر شما را در برابر اشعه ماورا vio بنفش (UV) خورشید محافظت می کند و این باعث کاهش سرعت سوختن در دوز مصرفی شما می شود. از آنجا که همه استخرها در فضای باز یا در معرض آفتاب نیستند ، در شرایط مناسب می توان از کلر ناپایدار با همان تأثیر استفاده کرد. علاوه بر این ، هیچ چیز مانع از اضافه کردن اسید سیانوریک به استخر در صورت لزوم نمی شود. سرانجام ، از آنجا که طول عمر این نوع کلر کمتر از کلر استابالیزه است ، می توان از آن در مقادیر زیادی برای شوک دادن به استخر شما یا حتی به عنوان اورژانس برای افزایش سریع سطح افت کلر استفاده کرد. 

هیپوکلریت سدیم. این ماده "سدیم هیپو" نیز نامیده می شود ، به صورت مایع در می آید و حدود 10-12٪ کلر موجود دارد. این ماده معمولاً از طریق فیدر شیمیایی به استخرها اضافه می شود و بیشتر در استخرهای بزرگ / تجاری مورد استفاده قرار می گیرد زیرا به راحتی می توان آن را در حجم زیاد اضافه کرد. هیپوکلریت لیتیوم. این ماده که به آن "لیتیوم هیپو" نیز گفته می شود ، به صورت دانه ای در آمده و حدود 35٪ کلر موجود دارد. این دارای سرعت حل سریع است که آن را برای تکان دهنده خوب می کند ، اما همچنین از اثر سفید کننده روی استخرهای وینیل و فایبرگلاس جلوگیری می کند. با این حال ، در مقایسه با انواع دیگر ، کمی در گران قیمت است. هیپوکلریت کلسیم. این ماده "Calcium Hypo" نیز نامیده می شود ، این ماده به صورت گرانول یا قرص وجود دارد و حاوی حدود 60٪ کلر موجود است. این محبوب ترین نوع است. حدس می زنید ، کلر تثبیت شده کلری است که با اسید سیانوریک (CYA) مخلوط شده و از کلر شما در برابر اشعه ماورا vio بنفش (UV) خورشید محافظت می کند که میزان سوختگی کلی دوز شما را کاهش می دهد.

اثر کلر استخر بر سلامت دهان و دندان: استفاده از فلوراید بعد شنا - شرکت  دانیال روژ نماینده انحصاری محصولات TePe در ایران

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد