پتاسیم نیترات (Potassium Nitrate)

پتاسیم نیترات (Potassium Nitrate)

پتاسیم نیترات (Potassium Nitrate)

پتاسیم نیترات (Potassium Nitrate)

مقایسه مواد کود - برنامه مدیریت مواد مغذی پنسیلوانیا

مقایسه مواد کود - برنامه مدیریت مواد مغذی پنسیلوانیا

خاک باید مقادیر بیشتری از عناصر غذایی گیاهان را برای گیاهان طبیعی تأمین کند. همچنین ، بخش قابل توجهی از مواد مغذی دیگر بازیافت نمی شوند بلکه در محصولات برداشت شده حذف می شوند. کشاورزان برای تأمین رشد مطلوب محصولات باید مواد مغذی مکمل را در خاک تهیه کنند. این مواد مغذی مکمل به اشکال مختلفی از جمله کودها ، کودهای حیوانی ، کودهای سبز و حبوبات وجود دارد. این برگه متمرکز بر خواص کودهای متداول است که برای دستیابی به رشد مطلوب گیاه مهم هستند. آزمایش خاک باید پایه و اساس هرگونه استفاده از کود باشد. یک برنامه آزمایش خوب خاک وضعیت باروری فعلی خاک را نشان می دهد و رهنمودهای صحیحی را برای مدیریت باروری برای دستیابی به بازده مطلوب ارائه می دهد. سوابق خوب از نتایج آزمایش خاک و کود ، آهک و کود نیز برای مدیریت مناسب باروری بسیار مهم است. مواد مغذی بر روی برچسب های کود به صورت نیتروژن (N) ، فسفات (P2O5) و پتاس (K2O) بیان می شوند. به این فرم اکسید فسفر بنیادی (P) و پتاسیم (K) گفته می شود. 
در بعضی موارد ، مواد مغذی ممکن است به هر دو شکل بیان شوند. درجه کود یا تجزیه کود ، درصد وزنی نیتروژن (N) ، فسفات (P2O5) و پتاس (K2O) موجود در کود است که به طور معمول به صورت N-P2O5-K2O بیان می شود. به عنوان مثال ، 10-20-10 نشان دهنده 10 درصد N ، 20 درصد P2O5 و 10 درصد K2O از نظر وزن است. نسبت کود به نسبت درصد N-P2O5-K2O گفته می شود و با تقسیم سه عدد به کوچکترین عدد سه تعیین می شود. وزن معینی از دو کود می تواند حاوی مقادیر مختلف غذای واقعی گیاه باشد. پس از آزمایش های خاک نیاز به مقدار مشخصی از غذای گیاهی را نشان داد ، شما باید مقدار کل کود مورد نیاز را بر اساس درجه محصول تعیین کنید. به عنوان مثال ، 100 پوند کود 10-30-10 حاوی 10 پوند N ، 30 پوند P2O5 و 10 پوند K2O است ، در حالی که 100 پوند کود 7-21-7 حاوی 7 پوند N ، 21 پوند P2O5 ، و 7 پوند K2O.

هر دو این کودها نسبت یکسانی دارند (1-3-1) اما درجه های مختلفی دارند (10-30-10 در مقابل 7-21-7). برای تأمین مقادیر مساوی مواد غذایی گیاهی ، مقادیر کل مختلف کود مورد نیاز است. میزان کاربرد باید بر اساس غذای مورد نیاز گیاه تعیین شود. مواد مستقیم مواد اساسی مورد استفاده در تولید کود هستند. بسیاری از این مواد را می توان به طور مستقیم استفاده کرد. بعنوان مثال می توان به آمونیاک بی آب ، اوره ، محلول نیتروژن ، سوپرفسفات سه گانه ، فسفات آمونیوم و تولید پتاس (کلرید پتاسیم) اشاره کرد. کودهای ترکیبی با ترکیب شیمیایی یا فیزیکی مواد مستقیم ساخته می شوند. هنگامی که نتایج آزمایشات خاک نیاز به کود را ایجاد کرده است، چندین عامل مهم باید در انتخاب مواد کود مناسب مورد توجه قرار گیرد. این عوامل خواص فیزیکی و شیمیایی، اقتصاد و خدمات فروشنده هستند. بسیاری از انواع مختلف فیزیکی و شیمیایی کود تجاری در دسترس هستند. مواد کود می توانند مواد جامد، مایعات یا گازها باشند. هر فرم فیزیکی دارای استفاده و محدودیت های خود است که مبنای انتخاب بهترین مواد برای کار را فراهم می کند. 

مواد کود دانه ای جامدات جامد، مخلوط همگن مواد کود است که به طور کلی در گیاهان گرانولاسیون آمونیاک تولید می شود، با ترکیب مواد خام مانند آمونیاک بدون آب، اسید فسفریک و کلرید پتاسیم. مواد گرانول دارای نمرات N-P یا N-P-K کود هستند. هر ذره کود با اندازه یکنواخت شامل تمام مواد مغذی در درجه است. به عنوان مثال ، هر ذره در کود دانه بندی 10-20-10 از نظر تئوری حاوی 10 درصد ازت ، 20 درصد فسفات و 10 درصد پتاس است. مزیت اصلی مواد دانه بندی شده این توزیع یکنواخت مواد مغذی است. هیچ گونه تفکیک مواد مغذی در دست زدن یا پخش شدن وجود ندارد و ریشه های گیاه مجموعه کاملی از مواد مغذی اعمال شده را جذب می کنند. کودهای دانه ای به طور کلی خاصیت عملکرد خوبی دارند و تمایل کمی به کیک یا گرد و غبار دارند. کودهای مخلوط مخلوط فیزیکی ساده ای از مواد کود خشک است. مواد تشکیل دهنده کود مخلوط می تواند مواد مستقیم مانند اوره یا کلرید پتاسیم باشد. آنها می توانند مواد کود مرکب دانه بندی شده با هم مخلوط شوند. یا می توانند ترکیبی از این دو باشند.
در کودهای مخلوط ، ذرات منفرد در مخلوط جدا می مانند و پتانسیل تفکیک مواد مغذی وجود دارد. با استفاده از مواد هم اندازه می توان این مشکل را کاهش داد. مخلوط های ساخته شده به طور مناسب از نظر کارآیی با سایر کودهای ترکیبی برابر هستند. مخلوط ها این مزیت را دارند که طیف گسترده ای از درجه کود را فراهم می کنند که مطابقت یک کود را دقیقاً با توصیه آزمایش خاک امکان پذیر می کند. مخلوط به طور م asثر به عنوان کودهای اولیه استفاده می شود. اما برای این منظور باید از اوره و دی آمونیوم فسفات خودداری کرد زیرا هر دو ماده آمونیاک آزاد تولید می کنند که می تواند مانع جوانه زنی بذر و رشد گیاهچه شود. از کودهای مایع بیشتر استفاده می شود. مایعات می توانند مواد مستقیم ، مانند محلول های ازت ، یا کودهای ترکیبی در درجه های مختلف باشند. کودهای مایع به دو گروه طبقه بندی می شوند: (1) محلول های شفاف ، و (2) سوسپانسیون ها. در محلولهای شفاف ، مواد مغذی موجود هستندکاملاً در آب حل شده است. مزیت عمده سهولت در دست زدن است. علاوه بر این ، فسفر موجود در این مواد بسیار محلول در آب است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد