پتاسیم نیترات (Potassium Nitrate)

پتاسیم نیترات (Potassium Nitrate)

پتاسیم نیترات (Potassium Nitrate)

پتاسیم نیترات (Potassium Nitrate)

سولفات پتاسیم (SOP) N: P: K 00:00:50 (گرانول) - Agroasia

سولفات پتاسیم (SOP) N: P: K 00:00:50 (گرانول) - Agroasia

پتاسیم یک ماده مغذی کلان است و برای تکمیل بسیاری از عملکردهای اساسی در گیاهان مانند فعال سازی واکنش های آنزیمی ، سنتز پروتئین ها ، تشکیل نشاسته و قندها و تنظیم آب موجود در سلول ها و برگها به آن نیاز است. غالباً ، غلظت K در خاک برای حمایت از رشد سالم گیاه بسیار کم است. سولفات پتاسیم منبع عالی تغذیه K برای گیاهان است. قسمت K K2SO4 با سایر کودهای معمول پتاسه تفاوتی ندارد. با این حال ، همچنین منبع ارزشمندی از S را تأمین می کند که سنتز پروتئین و عملکرد آنزیم به آن نیاز دارند. مانند K ، S نیز می تواند برای رشد کافی گیاه بسیار کم کننده باشد. بعلاوه ، از افزودن کلر در برخی خاکها و گیاهان زراعی باید اجتناب شود. در چنین مواردی ، K2SO4 منبع K بسیار مناسبی را ایجاد می کند. تولیدکنندگان ذرات معدن تولید می کنند (کوچکتر از 0. 015 میلی متر) برای ایجاد محلول های آبیاری یا محلول پاشی ، زیرا آنها با سرعت بیشتری در آب حل می شوند و باعث می شوند 100٪ کودهای قابل حل در آب و تولید کنندگان ، آبیاری قطره ای و محلول پاشی K2SO4 یک روش مناسب برای استفاده K و S اضافی در گیاهان باشد ، مواد مغذی گرفته شده از خاک. چگالی نسبی در 2.66 ، نقطه ذوب 10690 درجه سانتیگراد ، نقطه جوش: 1689 درجه سانتیگراد ، 100٪ محلول در آب. گونی پلاستیکی بافته شده / BOPP ، وزن خالص 25 کیلوگرم و 1 کیلوگرم. HDPE بیرونی و LDPE داخلی. در جای خشک و تهویه نگهداری شود.

کود به موادی گفته می شود که به منظور تأمین مواد مغذی ، افزایش بازده محصول و بهبود کیفیت محصول ، به طور مستقیم یا غیرمستقیم بر روی خاک اعمال می شود و یا بر روی محصولات بالای زمین پاشیده می شود. کود مستقیم مواد مغذی ضروری محصولات را از جمله کود NPK ، کود مرکب و کود میکرو عناصر و غیره تأمین می کند. از کود غیرمستقیم برای بهبود خصوصیات فیزیکی و شیمیایی خاک استفاده می شود و در نتیجه باعث بهبود شرایط رشد محصولات مانند آهک ، گچ و کودهای باکتریایی می شود. کود در انواع مختلفی از روش طبقه بندی وجود دارد ، در حالی که تفاوت زیادی در ماده و ماده شیمیایی دارد. انواع مختلف کود چیست؟ چگونه کود را طبقه بندی کنیم؟ در زیر این سوال با جزئیات بیشتر توضیح داده شده است. کود معدنی یا کود شیمیایی حاوی یک یا چند عنصر غذایی برای رشد محصولات است که با استفاده از مواد شیمیایی ساخته می شود. این شامل کود ازت ، کود فسفاته ، کود پتاس ، کود ریز مغذی و کود مرکب و غیره است. این کود با ترکیب ساده ، مواد مغذی بالا و اثر چربی طولانی مشخص می شود.

کودهای ازت حاوی نیتروژن مورد نیاز محصولات در طی رشد هستند. نیتروژن نقش بسیار مهمی در رشد محصولات دارد که بخشی از اسیدهای آمینه در گیاهان است و جز a تشکیل دهنده پروتئین است. در همین حال ، این قسمت تشکیل دهنده کلروفیل است که تعادل را در روند فتوسنتز نشان می دهد. نیتروژن همچنین می تواند به زیر استعمار محصولات کمک کند. کود نیتروژن نه تنها می تواند تولید محصولات کشاورزی را افزایش دهد بلکه کیفیت محصولات کشاورزی را نیز بهبود می بخشد. نیتروژن آمونیوم به راحتی توسط کلوئیدهای خاک جذب می شود ، تا حدی در لایه کریستال معدنی خاک رس. نیتروژن آمونیوم با اکسیداسیون به راحتی نیترات می شود. تلفات آمونیاک در یک محیط قلیایی فرار می کند. هنگامی که محصولات کلسیم ، منیزیم و پتاسیم آمونیوم اضافی را جذب می کنند ، یک اثر مهار خاص ایجاد می کند. آمونیاک بوی تحریک کننده ، خورنده و فرار شدیدی دارد. بنابراین نمی توان مستقیماً از آن برای کوددهی استفاده کرد. بعد از پیکربندی برای رقیق سازی آمونیاک در دسترس است. بی کربنات آمونیوم از نظر دانه بندی ، شکل کلینتری و ستونی از ترکیب سفید و کریستال است. محلول آبی قلیایی است.

به دلیل ماهیت ناپایدار ، در حال تجزیه شدن به دی اکسید کربن ، آمونیاک و آب بالاتر از 36 ℃ است. تجزیه در دمای 60 به پایان می رسد. ازت برای انواع خاک استفاده می شود. می تواند آمونیوم و دی اکسید کربن را برای رشد محصولات فراهم کند. به دلیل محتوای نیتروژن کم ، جمع شدن آن آسان است. این ماده نه تنها باعث رشد محصول و فتوسنتز می شود ، بلکه به برگ آمدن محصولات نیز کمک می کند. کود سولفات آمونیوم کریستال ارتورومبیک سفید است که در آب محلول و در الکل نامحلول است. سولفات آمونیوم عمدتا به عنوان کود در کشاورزی استفاده می شود. مزیت کود رطوبت پذیری نسبتاً کمی است ، جمع شدن آن آسان نیست. در مقایسه با نیترات آمونیوم و بی کربنات آمونیوم. سولفات آمونیوم از خواص فیزیکی و پایداری شیمیایی خوبی برخوردار است. کود آمونیوم سولفات به راحتی در دسترس کود و کود بیولوژیک خوب است. واکنش در خاک اسیدی است به طوری که کود مناسب برای خاک های قلیایی و خاک های کربن است. ضرر این است که محتوای نیتروژن کم است. 

کلرید آمونیوم کریستال سفید یا پودر کریستال بی رنگ است. رطوبت کم است ، اما می تواند رطوبت را در هوای بارانی مرطوب جذب کند. کلرید آمونیوم پودر شده به راحتی محصولات واجد شرایط و حتی بدتر است. نقطه جذب رطوبت به طور کلی حدود 76٪ است. بنابراین ، کود باید در جای خشک نگهداری شود. می تواند به عنوان کود استفاده شود. از مصرف کود آمونیاک با کود قلیایی خودداری کنید. بهتر است کود را در خاک شور و قلیایی قرار ندهید زیرا باعث کاهش باروری می شود. نیتروژن نیترات به راحتی در آب حل می شود و سریع در خاک حرکت می کند. این ماده نه تنها باعث جذب کاتیون می شود بلکه سنتز آنیون آلی را نیز تسهیل می کند. به عنوان مثال ، ذرت و گندم کود نیتروژن نیترات را ترجیح می دهند. در شرایط مقدار نیتروژن برابر ، اثر افزایش عملکرد کود نیتروژن نیترات از سایر کودهای ازته برجسته تر است. سبزیجات اولویت زیادی برای نیتروژن نیترات دارند. در آزمایش هیدروپونیک ، تا زمانی کهراه حل مواد مغذی نیترات اضافه شده است، سبزیجات به طور معمول بدون آمونیاک یا نیتروژن اوره رشد می کنند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد