پتاسیم نیترات (Potassium Nitrate)

پتاسیم نیترات (Potassium Nitrate)

پتاسیم نیترات (Potassium Nitrate)

پتاسیم نیترات (Potassium Nitrate)

تولید محصول - برداشت و ذخیره سازی



مواد غذایی منبع اصلی انرژی است. هر موجود زنده در این سیاره نیاز به غذا دارد تا زنده بماند و تمام فرآیندهای ضروری زندگی را ادامه دهد. گیاهان منبع اصلی مواد غذایی که انسان و حیوانات بستگی دارد. ما نمی توانیم زندگی بدون غذا را تصور کنیم.


با سرعت در حال رشد جمعیت و تقاضا برای مواد غذایی بیشتر از دست دادن تولید محصولات کشاورزی و مشکلات دیگر در خروجی کشاورزی از دلایل اصلی برای کمبود مواد غذایی و بزرگترین نگرانی در برخی از نقاط جهان امروز با آن مواجه است. این امر منجر به افزایش نیاز به استراتژی است که می تواند در مدیریت محصولات تولید شده کمک کند.


اجازه دهید ما یک نگاه دقیق در برداشت و ذخیره سازی مراحل درگیر در تولید محصول.

تعریف تولید محصول


    "تولید محصول شاخه ای از کشاورزی است که با تولید محصولات برای مواد غذایی و فیبر می پردازد.”


تولید محصول چیست؟


تولید محصول یک عمل کشاورزی مشترک پس از کشاورزان در سراسر جهان به رشد و تولید محصولات به عنوان مواد غذایی و فیبر استفاده است. این عمل شامل تمام منابع خوراکی است که برای حفظ و تولید محصولات مورد نیاز است. در زیر فهرستی از شیوه های چند مورد استفاده در طول تولید محصول می باشد.


    تهیه خاک.

    کاشت دانه.

    آبیاری.

    استفاده از کود، آفت کش ها و کود به محصولات.

    حفاظت و برداشت محصولات زراعی.

    ذخیره سازی و حفظ محصولات تولیدی.


مراحل نهایی تولید محصول برداشت و ذخیره سازی است.


برداشت نیاز به هنر و عمل به دلیل بخش بزرگی از محصولات را می توان با توجه به روش های نامناسب برداشت از دست داد. یکی دیگر از نگرانی علاوه بر برداشت ذخیره سازی است.  ذخیره سازی دانه ها باید اولویت زیادی داشته باشد زیرا ذخیره سازی نامناسب می تواند منجر به تخریب محصولات زراعی توسط آفات یا شرایط محیطی نامطلوب شود.


بدین ترتیب, آن نیاز به دانش مناسب از برداشت, روش های ذخیره سازی, و حفاظت از دانه, که در زیر مورد بحث.


همچنین بخوانید: تولید و مدیریت محصول

برداشت


هنگامی که محصول بالغ شده است و یا به طور کامل رسیدن ، آنها قطع و جمع آوری (برداشت) که در مجموع به عنوان برداشت نامیده می شود. برداشت بستگی به عوامل بسیاری مانند فصل ، تنوع محصول ، دوره بلوغ و غیره دارد.


بیش از حد آبیاری ، نور نامنظم خورشید می تواند رسیدن محصول را طولانی کند که در نتیجه زمان برداشت را به تاخیر می اندازد. برداشت زود هنگام باعث از دست دادن دانه های نارس در حالی که تاخیر برداشت منجر به ریختن دانه.


علاوه بر این ، جوندگان و حتی پرندگان خوردن دانه. بنابراین بررسی منظم محصول به عنوان روش های دوره برداشت ضروری است. رنگ زرد طلایی نشان دهنده محصولات رسیده برای برنج، برنج و گندم است.

تولید محصول


تولید محصول-برداشت


دستی برداشت با استفاده از داس انجام می شود اما این کار خسته کننده و همچنین وقت گیر است. در زمان های اخیر ، ماشین آلات به نام برداشت برای برداشت ، به ویژه در کشاورزی در مقیاس بزرگ استفاده می شود.


پس از برداشت ، خرمن از محصول باید انجام شود. خرمن فرآیند ، که در آن ، دانه های جمع آوری شده از کاه توسط ضرب و شتم و یا توسط دستگاه خرمن جدا شده است. در کشاورزی در مقیاس کوچک, کاه و غلات از یکدیگر توسط یک فرایند به نام بوجاری از هم جدا.


برداشت به عنوان یک جشنواره در اکثر نقاط کشور در نظر گرفته شده است. این زمان شادی است که میوه های کار سخت کشاورزان به واقعیت می پیوندند. برخی از جشنواره های برداشت عبارتند از Pongal ، Bihu،و غیره

ذخیره سازی محصولات


در مورد کشت در مقیاس کوچک ، کشاورزان از محصول برداشت شده برای خود استفاده می کنند ، در حالی که تولید در مقیاس بزرگ عمدتا برای بازاریابی است. بنابراین کولتیواتورها باید دانه ها را ذخیره کنند. برای این کار ، فضای ذخیره سازی مناسب باید مرتب شود. فضای ذخیره سازی ناکافی و روش های ذخیره سازی نامناسب می تواند منجر به از دست دادن دانه بزرگ.


علاوه بر آفات و جوندگان ، میکروب ها مانند باکتری ها ، قارچ ها و شرایط محیطی مانند رطوبت و دما ممکن است به دانه های ذخیره شده حمله کنند. بنابراین ، درمان مناسب مورد نیاز است قبل از دانه ذخیره می شود.


هجوم جوندگان می تواند توسط آفت کش ها جلوگیری شود. نتایج محیط مرطوب در رشد قارچی در دانه. این را می توان با خشک کردن مناسب دانه ها در نور خورشید اجتناب کرد.


یکی دیگر از روش فومی سازی است که در آن مواد شیمیایی برای جلوگیری از باکتری ها و سایر میکروارگانیسم ها استفاده می شود. پس از درمان مناسب ، دانه باید در کیسه های گونی یا انبار غذا ذخیره می شود و سپرده در godowns.


بنابراین ما می بینیم که چگونه برداشت و ذخیره سازی دانه ها بخش مهمی از تولید محصول را تشکیل می دهند.


همچنین بخوانید: محصولات


کشف بیشتر در مورد تولید محصول و سایر موضوعات مرتبط تنها @ زیست شناسی BYJU است.


سوالات متداول

تولید محصول چیست؟


تولید محصول فرآیند رشد محصولات برای اهداف داخلی و تجاری است. برخی از محصولات تولید شده در مقیاس بزرگ شامل برنج ، گندم ، ذرت، جوت و غیره هستند.

شیوه های درگیر در تولید محصول چیست؟


تولید محصول شامل شیوه های زیر است:


    آماده سازی خاک

    کاشت دانه

    آبیاری خاک

    برداشت محصول

    ذخیره سازی محصولات


عوامل موثر بر تولید محصول چیست ؟ 


عوامل موثر بر تولید محصول عبارتند از:


    باروری خاک

    در دسترس بودن آب

    بیماری ها

    آفات

    آب و هوا


محصولات غذایی عمده چیست?


برخی از محصولات غذایی مهم سیب زمینی و برنج و سورگوم و سویا و ذرت و گندم است.

محصولات غذایی عمده رشد در سراسر جهان چیست?


گندم و ذرت دو محصول بزرگ در سراسر جهان رشد کرده است. برنج و سویا محصولات دیگر در سراسر جهان رشد کرده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد