پتاسیم نیترات (Potassium Nitrate)

پتاسیم نیترات (Potassium Nitrate)

پتاسیم نیترات (Potassium Nitrate)

پتاسیم نیترات (Potassium Nitrate)

کاربرد های صنعتی کیتوسان

کاربرد های صنعتی کیتوسان

تصفیه فاضلاب و مهندسی آب

کیتوسان به دلیل ماهیت پلی کاتیونی، میتواند به عنوان یک عامل  لخته کننده عمل کند و همچنین می تواند به عنوان  یک عامل کی لیت کننده، یونهای فلزات سنگین را به دام بیندازد.

کیتوسان  میتواند به طورکامل با رزین‌ها ترکیب شده و برای به دام انداختن فلزات سنگین از آب، به کار رود.

مخلوطی از کیتین و کیتوسان برای جذب آرسنیک ازآبهای آشامیدنی به کار رفته است.

حتی نسل جدیدی از غشاهای  کیتین و کیتوسان ساخته شده اند که کاربرد زیادی در دستگاهای دیالیز،همودیالیز،اسمز، اسمز معکوس دارند و برای خالص کردن آب استفاده میشوند.

 برای خرید کیتوسان میتوانید به کیتوسان بیسموت مراجعه کنید

صنایع کاغذ سازی و بسته بندی

زیست تخریب پذیری و سازگاری بالای آن با محیط زیست باعث شده است که ازکیتوسان درصنایع بسته بندی و همچنین کاغذهای قابل بازیافت استفاده شود.

کیتوسان به دلیل شباهت زیاد ساختاری با سلولز می تواند به راحتی درکارخانه های کاغذسازی استفاده شود. کاغذهای تولیدی از کیتوسان دارای سطح صاف و مقاومت بالادر برابر رطوبت هستند که بسیار برای چاپ و نقاشی مناسب می باشند. همچنین به دلیل پیوندهای هیدروژنی بین زنجیرهای پلیمر،کاغذ قابل انعطاف و محکم بوده و در مقابل پارگی مقاومت میکند. علاوه براین، کیتوسان به دلیل خاصیت ضدمیکروبی، در صنایع بسته بندی مواد غذایی استفاده می شود.

صنایع نساجی

الیاف های  طبیعی  چون  سلولز  و  پروتئین، نسبت  به  الیاف های  ساخته دست بشر،در  برابر  باکتری ها  آسیب پذیرتر هستند.  از اینرو استفاده  از  عوامل  ضد  باکتری  برای  جلوگیری  یا  به  تاخیر  انداختن  رشد  باکتری، بسیار ضروری و به  عنوان  یک  اصل استاندارد  در  تهیه  منسوجات، از اهمیت بالایی برخوردار است.

با این حال،نگرانی عمومی از ساختار شیمیایی و سمی این عوامل ضد باکتری و تاثیری که بر محیط زیست و  موجودات  زنده  دارند و  نیز کارایی و دوام پایین، کاربردشان را محدود کرده است ، در نتیجه کیتوسان به عنوان یک بیوپلیمر طبیعی غیرسمی، زیست تخریب پذیر و سازگار با محیط زیست گزینه مناسبی برای استفاده در صنایع نساجی است و علاوه بر این، خاصیت ضد باکتری این نمونه از الیاف ها موجب شده که امروزه از آن ها در لباس های ورزشی،البسه خانم ها، کودکان و لباس های ظریف، زیبا، ضد  بو و ضدحساسیت استفاده شود

https://en.wikipedia.org/wiki/Chitosan

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد